Tibet www.zlinskedumy.cz Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Alfons Mucha Název školy
Advertisements

Litosféra a litosférické desky
Zemětřesení Název školy
Jugend auf Reisen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Krasové oblasti Název školy
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Lidské rasy Název školy
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Podpovrchová voda Název školy
Ukládání čísel v počítači 1
Zelená revoluce Název školy
Práce nutné ke vzniku mapy
Náboženství - křesťanství
Národy světa Název školy
Socioekonomická geografie
Srovnej 1. a 2. světovou válku - zbraně
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Periferní oblasti V Asie
Východoasijská náboženství
Náboženství Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Funkcionalistický Zlín – významné stavby
Vývoj hranic ČR v čase Název školy
Plzeňský kraj Název školy
Měsíc Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Užití vektorového součinu
Pravěk II - Věstonická venuše
Etapy českého národního obrození
Kámen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Čas a časová pásma Název školy
Severní Afrika Název školy
Náboženství - opakování
Symbolismus Název školy
Dekolonizace Afriky Název školy
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Socioekonomická geografie - opakování
Základní informace o síti Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Světové obyvatelstvo 1 Název školy
Administrativní členění ČR
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Náboženství - islám Název školy
Organizační struktura kraje
Karlovarský kraj Název školy
Funkcionalistický Zlín
Filozofie 20. století - Fenomenologie
Písmo obrázkové Název školy
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Giuseppe Arcimboldo Název školy
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Surrealismus Název školy
Matyáš Bernard Braun Název školy
Botswana Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Úvod do počítačových sítí
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Datové formáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Gaudí Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Pravěk I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Land-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
Rasismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Lidské rasy 2 Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Vietnam – 3.generace asijských tygrů
Vývoj administrativního členění čr
Test číselné soustavy Název školy
Světové obyvatelstvo 2 Název školy
Lidské rasy 1 Název školy
Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Jazyky světa Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Nekonečná geometrická řada Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Transkript prezentace:

Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablonyIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUMTibet Označení DUMVY_32_INOVACE_12_2_02 AutorRNDr.Tomáš Danielis Datum Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborZeměpis Tematický okruhRegionální geografie Asie a Afriky Ročník1. ročník a kvinty gymnázia

Opakování 1.Co víš o tomto regionu z médií? 2.Kdo je pro Čínu hlavním nepřítelem? 3.Dominantní způsob obživy?

Odpovědi: 1.Obrovská diskriminace Tiběťanů. 2.Představitel: Dalajláma. 3.Způsob obživy: kočovné zemědělství.

Dalajláma Obr. 1

Odpověz podle atlasu: 1.Jaké je nerostné bohatství? 2.Proč tak Čína stojí o toto území? 3.Jaké je správní středisko Tibetu?

Odpovědi 1.Nerostné bohatství: zatím minimální, ale očekává se značné. (viz v mapě: jaké je bohatství států v okolí?) 2.Další důvod pro Čínu: udržení sféry vlivu díky rozloze Tibetu. 3.Správní středisko Lhasa.

Mapa Tibetu Obr. 1 Obr. 2

Lhasa – chrám Potála Obr. 3

Vysvětli termín „počínšťování“ dětí musí do čínských škol – většinou internátní charakter přistěhovalí Číňané – nižší daně, lepší práce místní nesmí kočovat narušují jim tradice a náboženské slavnosti mniši chodí na převýchovu do čínských klášterů

Svět, Čína a lidská práva Proč svět neřeší likvidace tibetského národa a jedné obrovské kultury? Jakým způsobem Tibeťané ve své protestují?

Svět, Čína a lidská práva - odpovědi Čína to bere jako vměšování do vnitřních záležitostí a nikomu nepřísluší do toho zasahovat. Kdo kritizuje Čínu za Tibet + příjme a hostí dalajlámu přichází o obchodní zakázky. Současný svět je bohužel postaven na jiných hodnotách. Tibeťané se upalují – přes 50 lidí.

Zdroje 1.GALUZZI, Luca. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 2.HISTORIC_TIBET_MAP.PNG. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 3.ŽVÁČEK, Ondřej. Wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: