Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Zlomky – 5. ročník
3 4 Čitatel - vyjadřuje, o kolik částí se jedná zlomková čára Jmenovatel - vyjadřuje, na kolik částí je celek rozdělen
Zapiš zlomkem: tři šestiny pět desetin sedm pětin dvě osminy dvě třetiny šest devítin tři osminy čtyři sedminy jedna čtvrtiny čtyři setiny pět pětin deset setin dvě třetiny tři osminy šest sedmin jedna třetina tři čtvrtiny devět desetin
Přečti zlomky 2 4 8 4 1 5 9 3 4 5 10 6 3 7 100 9 1 5 9 3 3 4 2 6 5 5 20 100 10 6 4 7
Vybarvi danou část
Zapiš zlomkem, jaká část obrazce je vybarvena a jaká není:
Vyznač barevně zapsané zlomky
Doplň tabulky a sleduj výsledky v obou sloupcích: třetina šestina 18 48 90 360 čtvrtina osmina 24 72 80 720 pětina desetina 40 200 500 1000 Doplň tabulky a sleduj výsledky v obou sloupcích:
1 3 z 21 = 5 z 25 = 6 z 36 = 4 z 80 = 7 z 77 = 1 5 z 85 = 9 z 810 = 4 z 160 = 8 z 480 = 3 z 270 = 1 6 z 120= 4 z 320 = 8 z 96 = 5 z 150 =
3 6 z 24 = . 3 4 z 20 = 5 8 z 56 = 2 5 z 25 = 9 z 81 = 7 10 z 80 = 6 z 54 = :
ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. (www.zsrozmital.cz) Zlomky – matematika 5. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence – ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. Windows XP Professional PowerPoint Obrázky z internetu Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. (www.zsrozmital.cz)