Www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_ZE.8.67 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Advertisements

Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
VY_32_INOVACE_20 Jižní Amerika - Karibské, Andské, Laplatské státy
Hospodářská činnost člověka. národní hospodářství: lidská činnosti, které se zabývají výrobou, dopravou, prodejme a spotřebou výrobků sektory hospodářství:
Základy hospodářství Beneluxu
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Hospodářský vzestup Indie
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
VY_32_INOVACE_12 Amerika - Kanada
USA – hospodářský obr.
USA Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
USA United States of America
Zelená revoluce Název školy
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI04 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Socioekonomická geografie
Střední Amerika.
Periferní oblasti V Asie
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
NázevTuristický ruch Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace Prezentace na téma turistický ruch, obsahuje otázky,
Jihozápadní Asie Ekonomická charakteristika zemí
Průmysl – lokalizační faktory Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Severní Afrika Název školy
Mexiko, státy Karibského moře, státy Jižní Ameriky
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Dekolonizace Afriky Název školy
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Austrálie.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Světové obyvatelstvo 1 Název školy
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Karlovarský kraj Název školy
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Botswana Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Vietnam – 3.generace asijských tygrů
Hospodářství - průmysl a zemědělství Soňa Medlová, 3.C
HOSPODÁŘSKÁ KLASIFIKACE KANADY
Vzdělávací materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
11. STŘEDNÍ AMERIKA PEVNINSKÁ ČÁST VY_32_INOVACE_12_Z5
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_10 TEMA:
Soudobý svět Ekonomický pohled
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vzdělávací materiál: Kanada Operační systém: Windows XP Professional
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ASIE – VÝCHODNÍ ASIE - ČÍNA
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Ekonomika Mexika Označení DUM VY_32_INOVACE_12_3_11 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Ameriky Ročník 1. ročníky a kvinty gymnázia

Jedná se o vyspělou či rozvojovou ekonomiku? Rozvojová, ale její ekonomika docela roste a význam země velmi stoupá V 80.letech převzalo systém nově industrializovaných zemí 90.léta značný nárůst, nyní je utlumeno bojem spíše válkou s narkomafií O jejím rostoucím významu svědčí i členství ve skupině G 20 – co to je? G 20 – měla by nahradit G 8 - největší ekonomiky světa - představují 85% světového hrubého domácího produktu, 80% mezinárodního obchodu a 2/3 světové populace. centralni-banky-muzou-svetove-ekonomice-pomahat-vice/ centralni-banky-muzou-svetove-ekonomice-pomahat-vice/ Toto je příklad růstu: sve-silicon-valley/ sve-silicon-valley/

Jak dosáhli takového zlepšení ekonomiky? - značné přírodní bohatství Dle atlasu charakterizuj: - docela dost úrodné půdy + relativně vhodné klima - nerostné bohatství - …………….+ …………….. ……ropa + rudy ( Ag, Mn, Zn, Cu, Pb,…) - moře – jaké využití? …. turistika + plody moře Co má ještě značný vliv na ekonomický rozvoj země? blízkost ……….. USA

Jsou ve sdružení NAFTA – spolu s Kanadou – bezcelní pásmo Sev.Ameriky Jaká bude funkce Mexika v tomto sdružení? zdroj materiálu – ropa + rudy zdroj……………….. ……levné pracovní síly

To, že ekonomicky roste ukazuje i fakt, že dominují služby ve struktuře hospodářství, což je znak vyspělejších ekonomik. Pro zajímavost – podíl jednotlivých sektorů na HDP: 60% služby 34% průmysl 4,5% zemědělství Jaká část služeb je pro ně nejdůležitější? - cestovní ruch - příjmy z turistiky představují pro Mexiko třetí největší zdroj deviz. Jaká jsou hlavní lákadla? pyramidy + moře + bohužel drogy

Obr.1

Obr.2 Obr.3

V těchto zemích se většinou hodnotí celý zemědělsko-potravinářský komplex, včetně navazujícího potravinářského průmyslu. Podíl zemědělské výroby, lesnictví a rybolovu na tvorbě HDP činil v roce 2012 cca 4,4 %. Z celkové rozlohy Mexika je obděláváno cca 22 % půdy Je značně ovlivněné klimatickým vlivy – jako například…. …. hurikány a sesuvy půdy či sucho, ale jinak je docela výkonné Podstatné je, že nejsou hladomory, jsou soběstační a něco vyváží. Hlavní problém – vlastnictví půdy – skoro celá Lat.Amerika má tento problém, tj. velkostatkáři. Zde už jen polovinu půdy vlastní velkostatkáři Zbytek tzv. minifundie – rodinné farmy bez mechanizace, v některých oblastech se spojují a vytvářejí kolektivní vesnická družstva

Která plodina je naprostý základ? - kukuřice – využití? - potravina a krmivo Jaké znáš výrobky z kukuřice? - např. tortillas Jaké další plodiny tvoří základ jídelníčku? - luštěniny, čirok – co to je? nazýván též sorgo či „velbloud rostlinného světa “ Proč asi? - vydrží sucho a extrémy Obr.4

Dle atlasu – které plodiny slouží na vývoz? - cukrová třtina, bavlna, káva + tropické plodiny….. ….ananas Nesmíme zapomenout na světové významnou produkci ….. ….tequily, která se vyrábí z ….agave tequilou-v-ceskych-barech-py1-/po- cesku.aspx?c=A091126_131552_igcechy_tom tequilou-v-ceskych-barech-py1-/po- cesku.aspx?c=A091126_131552_igcechy_tom Živočišná produkce má celkem vyvážený poměr všeho a slouží převážně k domácí spotřebě.

Odvětví se odvíjí od…… …..nerostného bohatství a spolupráce v rámci NAFTA (levná síla) Vyjmenuj hlavní odvětví: těžební + petrochemie potravinářský průmysl automobilový textilní Kde bude průmysl soustředěn? Značná část průmyslové výroby je soustředěna do tzv. maquiladoras, tj. montoven řízených zahraničním, zejména americkým kapitálem, které se nacházejí převážně právě při hranici s USA a na jihu země. Obrovský podíl ženské síly. Koho dáš jako největší zdroj daňových příjmů ? - státní ropná firma PEMEX – 3. největší společností v těžbě ropy na světě.

Šedá ekonomika – co je to? - práce na černo Podle neoficiálních odhadů činí zaměstnanost v šedé ekonomice 13,7 mil. osob, což představuje 29,1 % populace v aktivním věku. Značná porodnost a následně vznik chudinských čtvrtí ve městech – malá zaměstnanost Obrovské množství přistěhovalců z ostatních latinskoamerických zemí – proč? Lepší životní podmínky a jen kousek do země zaslíbené ….. ….USA Hlavní problém je ale narkomafie a boj s vládou /zahranicni.asp?c=A090827_103402_zahranicni_btw /zahranicni.asp?c=A090827_103402_zahranicni_btw

1. GORGO. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 2. BLACKWATERPATROL. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 3. MITRUSH. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 4. RANA, Larry. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: