Křídla hmyzu VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Advertisements

VY_52_INOVACE_PŘ.9.19 – SOPEČNÁ ČINNOST - prezentace
Izolace a důkaz tuků VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Končetiny hmyzu VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ROZMNOŽOVÁNÍ MECHŮ VY_52_INOVACE_B1 – 30 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Funkční gramotnost II. -opakování grafy - mapy - počasí J. Poddaná.
VY_32_INOVACE_F Soustava rozmnožovací - žena AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : květen 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová.
VY_32_INOVACE_A1-05 HALOGENIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
UHLIČITANY A SÍRANY VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
VY_32_INOVACE_A1-04 SULFIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
PTÁCI 1 VY_32_INOVACE_F2 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
ČÁSTI TĚLA SEMENNÝCH R + KOŘEN
MÍZNÍ CÉVY, SLEZINA A BRZLÍK
Vypravování o prázdninách
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie ANOTACE Materiál seznamuje žáky s obdobím třetihor – přírodními podmínkami,
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
VY_32_INOVACE_423, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_F Soustava rozmnožovací - muž AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : květen 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová.
Exotermické a endotermické reakce
Opakování Ploštěnci.
NEMOCI TRÁVICÍ SOUSTAVY.
PŘÍRODOPIS-8. ročník NEMOCI SRDCE A CÉV.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Č íslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_TMM22660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvo ř en v rámci projektu Opera č ního programu.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_PSYPS12560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
PŘÍRODOPIS - 8. ročník Stavba a činnost srdce
LIST VY_52_INOVACE_B1 – 21 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_29_SVALY_PREDNI_CAST
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Ekosystémy Přírodopis VY_32_INOVACE_004 – 1.sada, Př Anotace
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o destilované vodě Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák zná vlastnosti.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Sklípkani.
VY_32_INOVACE_TMM20460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS13660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_750_VYHLÁŠENÍ_ČESKOSLOVENSKA TÉMA: Vyhlášení.
Řád: Chrostíci.
Řád: Solifugy.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_426, 22. sada, Prvouka
Zpracoval: ing. Pavel Králík Zlato, stříbro, platina, měď
Vypracovala: V. Černochová
Označení DUM 14 _ 06 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Třída: Chvostoskoci.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
VY_32_INOVACE_TMM20660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Rostliny - opakování Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Řád: Sekáči.
ČLENOVCI.
Havajské ostrovy.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_30_SVALY_ZADNI_CAST
Savci.
Stejnokřídlí.
Transkript prezentace:

Křídla hmyzu VY_32_INOVACE_A2 - 11 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO: prosinec 2011 STRUČNÁ ANOTACE: Shrnutí tématu a jeho rozbor Časová náročnost: 1 vyučovací hodina v součinnosti s elektronickou verzí učebnice FRAUS Přírodopis 6 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Křídla hmyzu

KŘÍDLA

Obsah Křídla hmyzu Krytky Krovky Polokrovky Kyvadélka Šupiny Zdroje

Křídla hmyzu 2 páry se nacházejí na hrudi (středohruď a zadohruď) Vyvinuty z exoskeletu Silně protkána žilnatinou = vzdušnicemi (důležité pro okysličení a výztuhu křídla) Přizpůsobením prostředí vznikají různé modifikace (specializace na prostředí) Let je možný díky vysoké frekvenci a natáčení ploch při letu

Krytky Vzhled: kožovité a poměrně tuhé útvary protkávané žilnatinou, zakrnělé Zástupci: kudlanka nábožná, kobylka zelená, cvrčci

Krovky Vzhled: velmi tuhé-> chitinem zpevněné, mohou být pestře zbarvené Funkce: chrání tělo, především schovaná blanitá křídla Zástupci: brouci

Polokrovky Vzhled: přední část je tuhá (sklerotizovaná), zadní část je blanitá Zástupci: ploštice

Kyvadélka = haltery Vzhled: vyvinutý je jen první pár křídel, druhý je zakrnělý a přeměněný v tzv. kyvadélka Zástupci: dvoukřídlí hmyz (komár pisklavý)

Šupiny Vzhled: oboustranně pokrytá křídla drobnými šupinkami s barevným pigmentem, vysoce náchylná na dotyk a vlhkost Zástupci: motýli, moli

Zdroje Zoologie1 pro pedagogické fakulty, J. Lang, SPN, Praha 1974 http://www.google.cz/imgres?q=loupe%C5%BEiv%C3%A1+kon%C4%8Detina&hl=cs&sa=X&rlz=1C1DVCJ_enCZ420CZ420&biw=1366&bih=677&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=xoBlp50w2M_n2M:&imgrefurl=http://biolozka.blog.cz/1103/podkmen-vzdusnicovci-trida-hmyz-podtrida-kridlati-rad-kudlanky&docid=0lZTLJQhwP7UpM&imgurl=http://kudlankanabozna.wz.cz/kudlanka.jpg&w=600&h=494&ei=xZfrTpOlFdHcsgaUhPmZBw&zoom=1&iact=hc&vpx=870&vpy=152&dur=1794&hovh=204&hovw=247&tx=148&ty=134&sig=103205071779187665027&page=1&tbnh=150&tbnw=230&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:4,s:0 http://www.google.cz/imgres?q=v%C4%8Dela+sb%C4%9Brac%C3%AD+ko%C5%A1%C3%AD%C4%8Dek&hl=cs&rlz=1C1DVCJ_enCZ420CZ420&biw=1366&bih=677&tbm=isch&tbnid=6IOahJNoWhm6dM:&imgrefurl=http://www.n-vcelari.sk/sal/VCELY4.html&docid=cr6PHCgOatG-fM&imgurl=http://www.n-vcelari.sk/sal/VCELY4_soubory/image013.jpg&w=521&h=391&ei=zpvrTvqZB4nMswbw6sGDBw&zoom=1&iact=hc&vpx=189&vpy=160&dur=6766&hovh=194&hovw=259&tx=198&ty=110&sig=103205071779187665027&page=1&tbnh=148&tbnw=197&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:0,s:0 http://www.google.cz/imgres?q=ve%C5%A1&hl=cs&sa=X&rlz=1C1DVCJ_enCZ420CZ420&biw=1366&bih=677&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=11edhgChhuvNmM:&imgrefurl=http://www.guh.cz/edu/bi/biologie_bezobratli/html09/foto_024.html&docid=OoNT2FeCo8ecHM&imgurl=http://www.guh.cz/edu/bi/biologie_bezobratli/foto09/foto_024.jpg&w=286&h=400&ei=_5zrTpLMI9mpsgbcksC9Bw&zoom=1&iact=hc&vpx=403&vpy=299&dur=2635&hovh=266&hovw=190&tx=130&ty=156&sig=103205071779187665027&page=1&tbnh=142&tbnw=109&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:9,s:0 http://www.google.cz/imgres?q=pot%C3%A1pn%C3%ADk&hl=cs&sa=X&rlz=1C1DVCJ_enCZ420CZ420&biw=1366&bih=677&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=-P3tahBCwgLG1M:&imgrefurl=http://www.biolib.cz/cz/taxonimage/id117075/&docid=19m4SEtX2cX8AM&imgurl=http://www.biolib.cz/IMG/GAL/BIG/117075.jpg&w=1806&h=1351&ei=kqDrTua0L8rGswaNzPyoAw&zoom=1&iact=hc&vpx=193&vpy=330&dur=1185&hovh=194&hovw=260&tx=157&ty=127&sig=103205071779187665027&page=2&tbnh=138&tbnw=205&start=18&ndsp=18&ved=1t:429,r:6,s:18 http://www.google.cz/imgres?q=krtono%C5%BEka+obecn%C3%A1&hl=cs&rlz=1C1DVCJ_enCZ420CZ420&biw=1366&bih=677&tbm=isch&tbnid=-K_l7UZV-ESiUM:&imgrefurl=http://www.biolib.cz/cz/taxonimage/id65240/&docid=8-97qu4awcKmnM&imgurl=http://www.biolib.cz/IMG/GAL/65240.jpg&w=600&h=301&ei=e6TrTuidFcrWsgb_7JmhBw&zoom=1&iact=hc&vpx=858&vpy=177&dur=4068&hovh=159&hovw=317&tx=181&ty=119&sig=103205071779187665027&page=1&tbnh=90&tbnw=179&start=0&ndsp=16&ved=1t:429,r:4,s:0 http://www.google.cz/imgres?q=saran%C4%8De&hl=cs&rlz=1C1DVCJ_enCZ420CZ420&biw=1366&bih=677&tbm=isch&tbnid=k_x8Q4O4UMs9zM:&imgrefurl=http://www.photo-macro.cz/clanky/kobylka-nebo-sarance.html&docid=Y9dOD98w9YsGYM&imgurl=http://www.photo-macro.cz/img/clanky//originals/IMG_1229_hdr.jpg&w=750&h=500&ei=KafrTo-eOMbAswbJyIS9Bw&zoom=1&iact=hc&vpx=363&vpy=194&dur=6211&hovh=183&hovw=275&tx=132&ty=94&sig=103205071779187665027&page=1&tbnh=141&tbnw=184&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:1,s:0 Zoologie1 pro pedagogické fakulty, J. Lang, SPN, Praha 1974 Hmyz, Jurij Dmitrijev, Lidové nakladatelství, Praha 1987