Člověk v rytmu času Výchova k občanství 6. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Člověk v rytmu času Výchova k občanství 6. ročník ZŠ
Ubíhá čas všem lidem stejně rychle? ano ne 1 2 3 4 5
Je čas měřitelná veličina? ano ne 1 2 3 4 5
Měříme v současné době čas přesýpacími hodinami? ano ne 1 2 3 4 5
Během I. světové války byl u nás zaveden letní čas. ano ne 1 2 3 4 5
Začátek letního času je stanoven na poslední březnovou neděli. 1 2 3 4 5
Letní čas končí poslední nedělí v září. ano ne 1 2 3 4 5
Působí přechod na letní čas některým lidem potíže? ano ne 1 2 3 4 5
Lidé sledovali Měsíc, dělali si jednoduché záznamy a tak vznikl kalendář. ano ne 1 2 3 4 5
Gaius Julius Caesar zavedl tzv. gregoriánský kalendář. ano ne 1 2 3 4 5
Na světě existuje pouze jeden kalendář. ano ne 1 2 3 4 5
Významným obdobím u většiny národů je čas rovnodennosti, letního a zimního slunovratu. ano ne 1 2 3 4 5
Lidé pozorovali přírodu, střídání ročních období a postupně dospěli k sestavení kalendáře. ano ne 1 2 3 4 5
Bude rok 2012 přestupný? ano ne 1 2 3 4 5
Na Nový rok se zkracuje den. ne 1 2 3 4 5
Tři králové se jmenovali Kašpar, Melichar, Otakar. ano ne 1 2 3 4 5
Únor bílý, lidé sílí. Je to správně? ano ne 1 2 3 4 5
První jarní den je 19. března. ano ne 1 2 3 4 5
V únoru se příroda probouzí ze zimního spánku. ano ne 1 2 3 4 5
Na svatého Jiří vylézají hlemýždi a štíři. ano ne 1 2 3 4 5
Růže, bledule a sněženky jsou jarní květiny. ano ne 1 2 3 4 5
Člověk v rytmu času 6. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Internet obrázky z internetu Autor: Mgr. Květa Jeníčková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)