Výpočet dráhy rovnoměrného pohybu - 1.díl VY_52_INOVACE_03 Sada 2 Člověk a příroda Fyzika Výpočet dráhy rovnoměrného pohybu - 1.díl VY_52_INOVACE_03 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracovala: Mgr. Marta Merunková, 08-2011 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Anotace: Předmět: fyzika Ročník: 7 Anotace: Předmět: fyzika Ročník: 7. Využití materiálu: vysvětlit rozdíl mezi pojmem trajektorie a dráha a přes legendu v křížovce dospět k definici výpočtu dráhy Forma výuky: PowerPoint prezentace, vytištěná legenda ke křížovce, práce s učebnicí, podrobnější metodika je ukryta v poznámce na listu č. 3, č. 4, č. 5, č. 6, č. 7, Pomůcky: počítač, dataprojektor, učebnice fyziky, legenda ke křížovce Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Co označujeme pojmem dráha? Poznámky: Na základě pojmu trajektorie žáci vyvozují pojem dráha a stále rozlišují pojem trajektorie a dráha. Z pokusů znají dráhu rovnoměrného a nerovnoměrného pohybu. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Jak se dráha vypočítá? Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692 3 8 14 15 9 17 1 4 5 11 13 19 6 7 10 12 16 18 20 Poznámky: Žáci obdrží legendu ke křížovce a společně doplňují na tabuli zadané pojmy. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Legenda ke křížovce 1.matematické znázornění pohybu 2.byl v klidu nebo jinak by…………. 3.podlaha má lesklý ……………… 4.stojící auto vzhledem k Zemi má ………………. 5.stojící auto vzhledem ke Slunci má…………… 6.jednoduché měřidlo času 7.každé těleso má svůj …………………... 8.na nádraží visí…………….řád 9.kolotoč koná pohyb………………………………. 10.Každá síla má velikost a ………………… Poznámky: Žáci mají před sebou vytištěnou legendu ke křížovce. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Pokračování legendy 11.pohyb po stejných trajektoriích 12.do grafu vynášíme jednotlivé…………. 13.vyjadřuje vzájemné působení……………… 14.síla pod pravým úhlem……………… 15.věci kolem nás označujeme…………….. 16.jinak pro označení doby 17.základní pomůcka na měření ve škole….. 18.základní jednotka času. 19.pohyb tělesa je rovnoměrný a ………………….. 20.základní jednotka délky Poznámky: Žáci mají předtištěnou legendu ke křížovce. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Vyhodnocení Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692 3 8 2 P J 14 15 Í 9 K T 17 1 E V 4 5 Z 11 13 Ě 19 G H R 6 7 D 10 12 S L 16 18 20 Y CH Á B M Č A I F U Ý Poznámky: Po vyvození definice pro výpočet dráhy si žáci vyhledají v učebnici fyziky pro 7.ročník na straně 21 a zapíší si ho do sešitu. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Citace: http://office.microsoft.com Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692