„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Advertisements

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
STEREOMETRIE polohové vlastnosti - incidence
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
Polohové vlastnosti – vzájemná poloha rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Parametrické vyjádření přímky v prostoru
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE SOUŘADNICE Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
8. Parametrické vyjádření a obecná rovnice přímky a roviny
Polohové úlohy 2 Mgr. Martin Krajíc matematika 3.ročník analytická geometrie Gymnázium Ivana Olbrachta Semily, Nad Špejcharem 574, příspěvková.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Vzdálenost bodů od přímky a od roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Elipsa 1.
Kolmost ve stereometrii Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Parametrické vyjádření přímky v rovině
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Směrnicový tvar rovnice přímky
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
Transkript prezentace:

„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. ANALYTICKÁ GEOMETRIE OBECNÝ, SMĚRNICOVÝ A ÚSEKOVÝ TVAR ROVNICE PŘÍMKY V ROVINĚ Autor: Mgr. Kateřina Šigutová Zpracováno: 3.2.2014 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Směrový a normálový vektor přímky směrový vektor přímky 𝒔 𝒏 normálový vektor přímky p Směrový a normálový vektor přímky jsou kolmé. 𝒔 = 𝒂;𝒃  𝒏 = −𝒃;𝒂

Obecná rovnice přímky v rovině 𝒑: 𝒂𝒙+𝒃𝒚+𝒄=𝟎;(𝒂,𝒃)≠(𝟎;𝟎) Souřadnice normálového vektoru 𝒏 = −𝒃;𝒂 , Bod, který leží na přímce - X 𝒙;𝒚 𝒂,𝒃 −𝒖𝒓č𝒖𝒋í 𝒔𝒎ě𝒓 𝒑ří𝒎𝒌𝒚

Obecná rovnice přímky v rovině 𝒑: 𝒂𝒙+𝒃𝒚+𝒄=𝟎, jaký je význam parametru c? přímky se stejnými a,b mají stejný směr, c vyjadřuje posun

Obecné vyjádření – úloha 1 a) Napiš obecnou rovnici přímky p, která prochází body A a B; A 1;3 ; 𝐵 −1;6 𝒖 𝟏 =−𝟏−𝟏=−𝟐 𝒖 𝟐 =𝟔−𝟑=𝟑 𝒖 = −𝟐;𝟑 𝒏 = 𝟑;𝟐 𝒑: 𝟑𝒙+𝟐𝒚+𝒄=𝟎 A 1;3  𝒑 𝟑∙𝟏+𝟐∙𝟑+𝒄=𝟎 𝟗+𝒄=𝟎 𝒄=−𝟗 𝒑: 𝟑𝒙+𝟐𝒚−𝟗=𝟎 rovnice přímky 𝒔𝒎ě𝒓𝒐𝒗ý 𝒗𝒆𝒌𝒕𝒐𝒓: 𝒖 = 𝑨𝑩 =(𝑩−𝑨) určení parametru c 𝒙 𝒚 𝒏𝒐𝒓𝒎á𝒍𝒐𝒗ý 𝒗𝒆𝒌𝒕𝒐𝒓: b) Napiš obecnou rovnici přímky p, která prochází body A a B; A −1;2 ; 𝐵 3; − 2 3 Ř:2𝑥+3𝑦−4=0

Obecné vyjádření – úloha 2 a) Napiš obecnou rovnici přímky p, která prochází bodem A 1;3 a její směrový vektor je 𝑠 =(−1;2) 𝒏 = 𝟐;𝟏 𝒑:𝟐𝒙+𝒚+𝒄=𝟎 A 1;3  𝒑 𝟐∙𝟏+𝟑+𝒄=𝟎 𝟓+𝒄=𝟎 𝒄=−𝟓 𝒑: 𝟑𝒙+𝟐𝒚−𝟓=𝟎 𝒏𝒐𝒓𝒎á𝒍𝒐𝒗ý 𝒗𝒆𝒌𝒕𝒐𝒓: určení parametru c 𝒙 𝒚 rovnice přímky

Obecné vyjádření – úloha 3 Urči, zda na přímce p: 𝟑𝒙+𝟐𝒚−𝟗=𝟎 leží body a) A 𝟑;𝟎 ; b) B 𝟐;−𝟐 ; c) C 𝟐;𝒑 𝒐𝒗ěří𝒎, 𝒛𝒅𝒂 𝒔𝒐𝒖ř𝒂𝒅𝒏𝒊𝒄𝒆 𝒃𝒐𝒅ů 𝒗𝒚𝒉𝒐𝒗𝒖𝒋í 𝒓𝒐𝒗𝒏𝒊𝒄𝒊 𝒑 𝑳 𝑨 =𝟑∙𝟑+𝟐∙𝟎−𝟗=𝟎 𝑷 𝑨 =𝟎 𝑳 𝑨 = 𝑷 𝑨 ⇒𝑨∈𝒑 𝑳 𝑩 =𝟑∙𝟐+𝟐∙ −𝟐 −𝟗=−𝟕 𝑷 𝑩 =𝟎 𝑳 𝑩 ≠ 𝑷 𝑩 ⇒𝑩∉𝒑 𝑳 𝑪 =𝟑∙𝟐+𝟐∙𝒑−𝟗 𝑷 𝑪 =𝟎 𝒂𝒃𝒚 𝑪∈𝒑 ⇒ 𝑳 𝑪 = 𝑷 𝑪 𝟑∙𝟐+𝟐∙𝒑−𝟗 =𝟎 𝟐𝒑=𝟗−𝟔 𝒑= 𝟑 𝟐

rovnice sečtu, parametr vyloučím Převod: parametrická – obecná r. p𝐚𝐫𝐚𝐦𝐞𝐭𝐫𝐢𝐜𝐤á 𝒓𝒐𝒗𝒏𝒊𝒄𝒆: 𝑿=𝑨+𝒕∙ 𝒔 𝒙= 𝒂 𝟏 + 𝒔 𝟏 ∙𝒕 𝒚= 𝒂 𝟐 + 𝒔 𝟐 ∙𝒕 o𝐛𝐞𝐜𝐧á 𝒓𝒐𝒗𝒏𝒊𝒄𝒆: 𝒂𝒙+𝒃𝒚+𝒄=𝟎 2 rovnice obsahují parametr 1 rovnice neobsahuje parametr rovnice sečtu, parametr vyloučím

Převod – úloha 1 Přímku p: 𝒙=𝟐+𝟑𝒕;𝒚=𝟏−𝟐𝒕;𝒕∈𝑹 vyjádři obecnou rovnicí 𝟐𝒙=𝟒+𝟔𝒕 𝟑𝒚=𝟑−𝟔𝒕 𝟐𝒙+𝟑𝒚=𝟕 𝟐𝒙+𝟑𝒚−𝟕=𝟎 𝒓𝒐𝒗𝒏𝒊𝒄𝒆 𝒔𝒆č𝒕𝒖, 𝒑𝒂𝒓𝒂𝒎𝒆𝒕𝒓 𝒗𝒚𝒍𝒐𝒖čí𝒎 /∙2 /∙3 𝑠𝑒č𝑡𝑢 𝒐𝒃𝒆𝒄𝒏á 𝒓𝒐𝒗𝒏𝒊𝒄𝒆 𝒑ří𝒎𝒌𝒚

ze směrového vektoru určím normálový, vypočítám parametr c Převod: parametrická – obecná r. p𝐚𝐫𝐚𝐦𝐞𝐭𝐫𝐢𝐜𝐤á 𝒓𝒐𝒗𝒏𝒊𝒄𝒆: 𝑿=𝑨+𝒕∙ 𝒔 𝒙= 𝒂 𝟏 + 𝒔 𝟏 ∙𝒕 𝒚= 𝒂 𝟐 + 𝒔 𝟐 ∙𝒕 o𝐛𝐞𝐜𝐧á 𝒓𝒐𝒗𝒏𝒊𝒄𝒆: 𝒂𝒙+𝒃𝒚+𝒄=𝟎 obsahuje bod a směrový vektor obsahuje normálový vektor a parametr c ze směrového vektoru určím normálový, vypočítám parametr c

Převod – úloha 2 𝒔 = 𝟑; −𝟐 𝒏 = 𝟐;𝟑 𝟐𝒙+𝟑𝒚+𝒄=𝟎 Přímku p: 𝒙=𝟐+𝟑𝒕;𝒚=𝟏−𝟐𝒕;𝒕∈𝑹 vyjádři obecnou rovnicí 𝒔 = 𝟑; −𝟐 𝒏 = 𝟐;𝟑 𝟐𝒙+𝟑𝒚+𝒄=𝟎 𝒔𝒎ě𝒓𝒐𝒗ý 𝒗𝒆𝒌𝒕𝒐𝒓 𝒃𝒐𝒅 𝒏𝒂 𝒑ří𝒎𝒄𝒆 𝒙 𝒚 𝑨 𝟐;𝟏 𝒏𝒐𝒓𝒎á𝒍𝒐𝒗ý 𝒗𝒆𝒌𝒕𝒐𝒓 𝒗𝒚𝒑𝒐čí𝒕á𝒎 𝒑𝒂𝒓𝒂𝒎𝒆𝒕𝒓 𝒄 𝟐∙𝟐+𝟑∙𝟏+𝒄=𝟎 𝟕+𝒄=𝟎 𝒄=−𝟕 𝟐𝒙+𝟑𝒚−𝟕=𝟎 𝒐𝒃𝒆𝒄𝒏á 𝒓𝒐𝒗𝒏𝒊𝒄𝒆 𝒑ř. 𝒐𝒃𝒆𝒄𝒏á 𝒓𝒐𝒗𝒏𝒊𝒄𝒆 𝒑ří𝒎𝒌𝒚

Převod: obecná – parametrická r. 𝒂𝒙+𝒃𝒚+𝒄=𝟎 p𝐚𝐫𝐚𝐦𝐞𝐭𝐫𝐢𝐜𝐤á 𝒓𝒐𝒗𝒏𝒊𝒄𝒆: 𝑿=𝑨+𝒕∙ 𝒔 𝒙= 𝒂 𝟏 + 𝒔 𝟏 ∙𝒕 𝒚= 𝒂 𝟐 + 𝒔 𝟐 ∙𝒕 obsahuje normálový vektor obsahuje bod a směrový vektor z normálového vektoru určím směrový, najdu libovolný bod, který náleží přímce (jeho souřadnice vyhovují rovnici

Převod – úloha 3 𝒏 = 𝟐;𝟑 𝒔 = 𝟑; −𝟐 𝑨 𝟏;𝒚 Přímku p: 𝟐𝒙+𝟑𝒚−𝟕=𝟎 vyjádři parametrickou rovnicí 𝒏 = 𝟐;𝟑 𝒔 = 𝟑; −𝟐 𝑨 𝟏;𝒚 𝒏𝒐𝒓𝒎á𝒍𝒐𝒗ý 𝒗𝒆𝒌𝒕𝒐𝒓 𝟐∙𝟏𝟑∙𝒚−𝟕=𝟎 𝟑𝒚−𝟓=𝟎 𝒚= 𝟓 𝟑 𝒔𝒎ě𝒓𝒐𝒗ý 𝒗𝒆𝒌𝒕𝒐𝒓 𝒑𝒂𝒓𝒂𝒎𝒆𝒕𝒓𝒊𝒄𝒌é 𝒓𝒐𝒗𝒏𝒊𝒄𝒆 𝒙=𝟏+𝟑𝒕 𝒚= 𝟓 𝟑 −𝟐𝒕; t∊ R 𝒃𝒐𝒅 𝒏𝒂 𝒑ří𝒎𝒄𝒆, souřadnice vyhovují rovnici

Směrnicový tvar přímky v rovině 𝒚=𝒌𝒙+𝒒; obecnou rovnici dělím koef. 𝒃≠𝟎 𝒌 −𝒔𝒎ě𝒓𝒏𝒊𝒄𝒆 𝒑ří𝒎𝒌𝒚, 𝒌=𝒕𝒈 =− 𝒃 𝒂 ; 𝒒=− 𝒄 𝒃

𝒑, 𝒒 – úseky, které přímka vytíná na souř. osách Úsekový tvar přímky v rovině 𝑞 𝑝 𝒑: 𝒙 𝒑 + 𝒚 𝒒 =𝟏; 𝒑≠𝟎 ⋀𝒒 ≠𝟎 𝒑, 𝒒 – úseky, které přímka vytíná na souř. osách

Směrnicový tvar přímky – úloha1 Určete směrnicový tvar přímky, která prochází bodem A 𝟏;𝟑 a má směrový úhel 45 𝒌=𝒕𝒈 𝟒𝟓=𝟏 𝒚=𝟏𝒙+𝒒 𝒔𝒎ě𝒓𝒏𝒊𝒄𝒆 𝒌 𝑘=𝑡𝑔  𝒖𝒓č𝒆𝒏í 𝒑𝒂𝒓𝒂𝒎𝒆𝒕𝒓𝒖 𝒒 𝐴∈𝑝; A 𝟏;𝟑 𝒙 𝒚 𝒚=𝟏𝒙+𝒒 𝟑=𝟏+𝒒 𝒒=𝟐 p: 𝒚=𝒙+𝟐 𝒔𝒎ě𝒓𝒏𝒊𝒄𝒐𝒗ý 𝒕𝒗𝒂𝒓 p: 𝒚=𝒌𝒙+𝒒

Úsekový tvar přímky – úloha1 Určete úsekový tvar přímky, která prochází bodem A 𝟏;𝟎 a B 𝟎;−𝟑 A 𝟏;𝟎 a B 𝟎;−𝟑 𝒖𝒓č𝒆𝒏í 𝒑 𝒂 𝒒 ú𝒔𝒆𝒌𝒐𝒗ý 𝒕𝒗𝒂𝒓 𝒑: 𝒙 𝒑 + 𝒚 𝒒 =𝟏 p; 𝟎 0; 𝒒 p: 𝒙 𝟏 + 𝒚 −𝟑 =𝟏

Použité zdroje: POLÁK, Josef. Středoškolská matematika v úlohách. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1999, 626 s. ISBN 80-719-6166-3. KOČANDRLE, Milan a Leo BOČEK. Matematika pro gymnázia: analytická geometrie. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1995, 187 s. ISBN 80-719-6120-5.   PETÁKOVÁ, Jindra. Matematika: příprava k maturitě a k přijímacím zkouškám na vysoké školy. 1. vyd. Praha: Prometheus, 1998, 303 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN 80-719-6099-3.