Mgr. Zuzana Kročáková 16.12. 2011. …I KDYŽ TO MNOHDY NEVÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Etický kodex I. Pedagogický pracovník jedná a rozhoduje se na základě principů humanity a demokracie, a to podle svých nejlepších dosažených znalostí.
Mosty mezi pedagogickou a psychologickou diagnostikou
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Česká legislativa sociálních služeb – hodnoty a etická dilemata
Role asistenta v Montessori pedagogice
Dosavadní možnost studia učitelství Mgr. - odborné (s možností učitelské způsobilosti) – FF - učitelství (PdF, FTK, PřF)
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Etická výchova a ZŠ Lupáčova
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
(komentovaný přehled)
Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF Vlastimil Švec & Tomáš Janík Edukační praxe v éře masového vzdělávání 6. listopadu 2013.
NÁVYKOVÉ LÁTKY krizový plán
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Zpracovala: Simona Hyková
Mgr. Michal Majer, KAPPA-HELP Přerov
OP3BK_PSPP Pedagogická psychologie
Co se děje za zavřenými dveřmi? Komunikace ve školní třídě
ANGAŽOVANÉ UČENÍ Hana Horká.
Pedagogika & DIDAKTIKA
Přibyslav Mgr. Marie Linhartová
Jitka Bláhová, Univerzita Hradec Králové
MANAGEMENT - Pojetí managementu
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Multidisciplinární spolupráce ve zdravotnictví (MS)
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce
Učitel přírodopisu. Ve třídě  Úspěšné řešení situací závisí na složení třídy a na vás Stanovte pravidla hry Stanovte pravidla hry.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Vnitřní činitelé výuky: Žák jako učící se osobnost
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
UČENÍ EVA JEŘÁBKOVÁ.
Problémový žák Biologie a chemie se zaměřením na vzdělávání
Manager nebo leader? Management je pozice
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Stanovisko SKAV k problémům kázně ve školách.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Assessment centrum.
Zátěž a rizika povolání a optimismus učitele
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Edukátor Profese učitele
Profese trenéra.
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Edukant motivace k učení a řešení výchovných problémů
Socializace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Miroslava Wrubelová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
KOMPETENCE TERMÍN : Oprávněnost, způsobilost, pravomoc
EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND
Stresu i vyhoření odoláte, když víte jak na to…
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Pedagog.
Transkript prezentace:

Mgr. Zuzana Kročáková

…I KDYŽ TO MNOHDY NEVÍ

1. nastoluje vztah 2. pozoruje a vnímá 3. řídí a rozhoduje 4. vytváří podmínky 5. řeší problémy a konflikty

učitel je tvůrcem vztahu

 UČITELOVA OČEKÁVÁNÍ  POJETÍ ROLE UČITELE  SOCIÁLNÍ STATUS  KONFORMITA

OČEKÁVÁNÍ se týkají  schopností (měkkých i tvrdých)  vědomostí a dovedností (adekvátních věku)  základní podoby vztahu  způsobu spolupráce  výsledků  vývoje (vztahu, dovedností, uplatnění)  …

Učitel je dává najevo  svým přístupem  způsobem komunikace  zadáváním úkolů  celkovým chováním a vystupováním  pojetím své učitelské role

Pygmalion efekt = sebenaplňující předpověď více např.: pověď

 Učitel volí míru odstupu – změna je možná jen jedním směrem  Pojetí učitelské role je různé – slovník, maminka, pánbůh, kámoš, trestaný…  Učitel musí zůstat vždy profesionálem –  etické hranice  nikdy nepoškodit  zodpovědnost

 školní hierarchie a její smysl  sociální status učitele a žáka  učitel mocný či bezmocný?  zbytečné prosazování statusu

Zadávání úkolů, kontrola, pomoc, organizace…

úkoly pomůcky kázeň kontrola pomoc motivace informace čas

VZOREC 5 kroků podle D. Fontany 1. Pozdrav a uvítání 2. Ustavení vztahu 3. Úkoly hodiny 4. Ukončení vztahu 5. Rozloučení

1. zaujměte třídu prací 2. nepodléhejte hněvu 3. buďte spravedliví 4. vyvarujte se podivností 5. buďte zábavní 6. buďte dochvilní 7. nevyhrožujte zbytečně 8. buďte zábavní 9. vyvarujte se přílišné důvěrnosti 10. poskytujte příležitost pro odpovědnost 11. nepokořujte, neútočte 12. usměrňujte pozornost individuálně 13. buďte ve střehu 14. buďte pozitivní v řeči 15. mějte ve věcech pořádek 16. dejte najevo, že je máte rádi 17. buďte konzistentní

 Classroom Management Strategies To Take Control Of Noisy Students 

SITUACÍ

 prevence  proaktivita  rozhodnost  umění výběrově ignorovat  neztratit ze zřetele cíl  profesionalita (vs. osobní prožívání)  umění používat nástroje (výukové metody, odměny a tresty, komunikační styly, humor…)  sebereflexe, učení se ze zkušenosti  dále vizte Doporučení pro učitele ( in prezentace Klima sociální skupiny

 Dobrá škola: Role dobrého učitele ve třídě  pYJk pYJk  Taková běžná hodiny matematiky N3g

Fontana, David: Psychologie ve školní praxi. kap. 13 a 11 Kohoutek, Rudolf: Pedagogická psychologie. kap. 9.3, 10 a 12