Násobení desetinných čísel

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Advertisements

Sčítání a odčítání desetinných čísel
zpracovaný v rámci projektu
Pravidla pro počítání s mocninami
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Násobení desetinného čísla desetinným číslem
Početní výkony s desetinnými čísly
Matematické pojmy Matematika 7. – 8. ročník
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
Dělení desetinných čísel
Násobení a dělení desetinných čísel
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2012/2013 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
14..
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2012/2013 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Násobení mnohočlenů.
Obsahy základních obrazců
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
31.1 Druhá a třetí mocnina Úkol:
Převody jednotek délky
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
Násobení a dělení desetinných čísel 10, 100, 1000,..
9.
Násobení mnohočlenů. c d ab S Obsah velkého obdélníku S = (a+b).(c+d)
* Násobení mnohočlenů Matematika – 8. ročník *
KIV/PRO Cvičení Násobení matic Najděte nejúčinnější způsob, jak vynásobit matice M 1, M 2,...,M n, kde matice M i má r i-1 řádek a r i.
Téma: Násobení desetinných čísel
Desetinná čísla – dělení
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_162
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Odčítání desetinných čísel
Sčítání desetinných čísel
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Převody jednotek Jednotky délky.
17.
Téma Dělení desetinných čísel 10 a 100 Anotace Výpočty dělení desetinných čísel 10 a 100 Autor Mgr. Martina Mašterová Jazykčeština Očekávaný výstup Žák.
Anotace: Materiál je určený pro 1. ročník učebního oboru, předmět matematika. Inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názorně vypracovanými.
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
zpracovaný v rámci projektu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Motyčková Číslo
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_101_M6
Výukový materiál pro 7.ročník
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY
NÁSOBENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL PŘIROZENÝM ČÍSLEM
Písemné násobení desetinných čísel
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
Mocniny - úvod Mgr. Jiřina Sirková.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jarmila Nováková
SČÍTÁNÍ, ODČÍTÁNÍ NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL
Krácení a rozšiřování postupného poměru.
VY_32_INOVACE_
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Transkript prezentace:

Násobení desetinných čísel * 16. 7. 1996 Násobení desetinných čísel Matematika – 6. ročník *

Násobení desetinných čísel Násobení desetinného čísla číslem přirozeným Postup při násobení desetinného čísla číslem přirozeným: 45,84 · 3 = 1. Zapíšeme čísla pod sebe. 2. Čísla vynásobíme jako čísla přirozená (desetinné čárky si zatím nevšímáme). 4 5 , 8 4 · 3 1 3 7 , 5 , 2 3. Ve výsledku oddělíme odzadu tolik desetinných míst, kolik jich má desetinné číslo, které násobíme.

V obchodě: 1. Vypočítejte cenu Pikaa. 2. Vypočítejte cenu osmi rohlíků. 3. Vypočtěte kolik korun by stály čtyři balení tvarohových buchtiček. [107,60 Kč]

Násobení desetinných čísel Násobení desetinného čísla číslem přirozeným Vypočtěte: 38,6 · 4 = 154,4 2,73 · 7 = 19,11 3,38 · 42 = 141,96 12,38 · 95 = 1 176,1 0,647 · 153 = 98,991 47 · 0,007 29 = 0,342 63 72,42 + 213 · 0,34 = 144,84

Násobení desetinných čísel Kolik metrů čtverečných má obsah obdélník s délkami stran 3,6 m a 2,4 m? a = 3,6 m = 36 dm b = 2,4 m = 24 dm S = … m2 S = a · b S = 36 · 24 Obsah obdélníku je 8,64 m2. S = 864 S = 864 dm2 = 8,64 m2

Násobení desetinných čísel Kolik decimetrů čtverečných má obsah obdélník s délkami stran 4,12 dm a 1,83 dm? a = 4,12 dm = 412 mm b = 1,83 dm = 183 mm S = … dm2 S = a · b Obsah obdélníku je 7,539 6 dm2. S = 412 · 183 S = 75 396 S = 75 396 mm2 = 7,539 6 dm2

Násobení desetinných čísel Postup při násobení desetinných čísel: 1. Zapíšeme čísla pod sebe. 25,64 · 6,3 = 2. Čísla vynásobíme jako čísla přirozená (desetinné čárky si zatím nevšímáme). 2 5 , 6 4 6 , 3 · 3. Ve výsledku oddělíme odzadu tolik desetinných míst, kolik jich mají obě desetinné čísla, která násobíme, dohromady. 7 6 9 2 1 5 3 8 4 1 6 1 , 5 , 3 , 2

V obchodě: 1. Vypočítejte cenu banánů (výsledek zaokrouhlete na haléře). 2. Vypočítejte cenu 2,42 kg banánů (výsledek zaokrouhlete na haléře). [48,158 Kč ≐ 48,16 Kč ]

Násobení desetinných čísel Vypočtěte: 23,6 · 4,2 = 99,12 2,56 · 7,3 = 18,688 3,94 · 0,42 = 1,654 8 1,384 · 9,5 = 13,148 0 0,476 · 1,37 = 0,652 12 82,1 · 0,009 37 = 0,769 277 7,234 + 2,13 · 0,26 = 7,787 8

Násobení desetinných čísel Vypočtěte: 5,68 · 4,53 = 25,730 4 4,53 · 5,68 = 25,730 4 Při násobení desetinných čísel lze činitele zaměnit. tj. platí a · b = b · a (platí komutativní zákon)

Násobení desetinných čísel Vypočtěte: 12,8 · (5,3 · 17,26) = 1 170,918 4 (12,8 · 5,3) · 17,26 = 1 170,918 4 (12,8 · 17,26) · 5,3 = 1 170,918 4 Při násobení většího počtu desetinných čísel nezáleží na pořadí v němž čísla násobíme. tj. platí a · (b · c) = (a · b) · c = (a · c) · b = … (platí asociativní zákon)

Násobení desetinných čísel Vypočtěte: Platí ale i obráceně, že stejné činitele můžeme vytknout před závorku a součin se nezmění. 1,8 · (0,3 + 0,5) = 1,8 · 0,8 = 1,44 1,8 · (0,3 + 0,5) = 1,8 · 0,3 + 1,8 · 0,5 = 0,54 + 0,9 = 1,44 Pro násobení součtu platí, že lze vynásobit samotný součet a nebo každý ze sčítanců. 1 tj. platí a · (b + c) = a · b + a · c (platí distributivní zákon)

Násobení desetinných čísel Vypočtěte zpaměti: 2,5 · 0,4 = 1 0,4 · 1,6 · 1,5 = (0,4 · 1,5) · 1,6 = 0,96 0,5 · 1,54 · 0,2 = (0,5 · 0,2) · 1,54 = 0,154 0,7 · 0,6 + 0,7 · 0,4 = 0,7 · (0,6 + 0,4) = 0,7 12,63 · 8,7 + 12,63 · 1,3 = 12,63 · (8,7 + 1,3) = 126,3 0,145 · 0,355 · 0 = 31,5 · 1 · 0,2 = 6,3

Násobení desetinných čísel Vypočtěte: 0,126 0,7 · 0,6 · 0,3 = 2,7 · 8,62 · 0 · 17,038 7 = 0,81 · 0,6 · 0,13 = 0,063 18 0,4 · 0,05 · 1,3 = 0,026 1,75 · 67,7 · 70,07 = 8 301,543 25 57,647 + 8,7 · 4,43 + 11,21 = 107,398 (4,545 + 3,74) · 7,77 = 64,374 45