Masmédia.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
Advertisements

Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat kulturu?
Úvod do médií PaedDr. Zdeněk Pejsar, Ph.D.. Při vytváření pojmu multimédia je vhodné vyjít ze syntaktického složení tohoto slova. Pod pojmem multi najdeme.
Média? kulturu? komunikaci? Chcete studovat. • Chcete vědět, jak kultura ovlivňuje to, jací jsme, za co se považujeme a proti čemu se vymezujeme? • Chcete.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_593_VyOv8 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Sociologie médií, komunikace a jazyka
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Název Informace a média Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Zobrazování politiky (a političek) v médiích Ústí nad Labem, Jana Smiggels Kavková, M.A. o. s. Fórum 50 %
funkce médií ve společnosti moc médií
Mediální komunikace.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22I Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Média a masová kultura Trojí pojetí kultury: antropologické, sémiotické, každodenní Zdroj masové kultury: masová společnost nebo masová média? Masová společnost:
Anotace Materiál slouží k: objasnění pojmu MÉDIA rozšíření povědomí o nich Zdokonalení schopnosti třídit jednotlivá média pochopení významu médií v lidském.
Média a reprezentace reality
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
Masmédia Budoucnost médií veřejné služby
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Masová komunikace, masová média
Masová komunikace Martina Bartůňková.
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 1. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Masmédia, informativní.
Masová komunikace Martina Bartůňková.
Reálné a zobrazené vzory
Média a role čtenáře: kulturální studia
ÚKOL č. 3: Proveďte elementární sémiotickou analýzu libovolného masmediálního komunikátu. Soustřeďte se především na mechanismus dvoustupňového označování.
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
Informace a informační zdroje. informace obecně = obsah zprávy či sdělení V informatice = kódovaná data, která lze vysílat, přijímat, uchovávat či zpracovávat.
Marxismus a jeho varianty
Role médií a vůdců mínění při formování názorových struktur
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
Alexis de Tocqueville / / Karl Marx /1818 – 1883/
Masmédia Budoucnost médií veřejné služby Ubráníme se mediální manipulaci? Přednáška EKMA
Přednáška EKKU Simona Škarabelová. * Organizace semináře v ČT Brno * Definice, funkce, subsystémy masmédií * Vliv masmédií * Masmédia veřejné služby *
Úvod do sociologie Eva Šlesingerová SOC701. Organizační záležitosti  Podmínky pro získání kreditů  Průběžná práce  Závěrečná zkouška  Kontakty.
Předmět INFORMATIKA nás učí orientovat se v množství informací
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Číslo projektuOP VK Název projektuModerní škola Název školySoukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. PředmětObčanská nauka TémaKultura.
Masmédia a manipulace: Masmédia a jejich vliv na společnost i osobní životy lidí Jana Kvardová, IV. D Střední škola KNIH, o.p.s. Brno.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Eva Cigániková AUTOR: Mgr. Eva Cigániková VY_32_INOVACE_OV,7_17_MÉDIA.
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Název projektu: Zlepšujeme a vzděláváme Název programu: Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Masová komunikace 1 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Mc Luhan „Medium is the message“ * Komunikátor je obvykle nějaká organizace či instituce * Příjemcem je.
TMKSSK. Co vlastně je masová komunikace? 1.1 Mediální komunikace (MK)1.1.  Médium z latiny (= prostředek, zprostředkující činitel) – médium je to,
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa PUBLICISTICKÝ STYL S publicistickým stylem se nejčastěji setkáváme v … (viz.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_8_10_ Test,komunikace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková
  Rozdílné tradice analýzy 5. 04/04/11     1.
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Masová média a jejich vliv
Masmédia Budoucnost médií veřejné služby
SOC119: ÚVOD DO SOCIOLOGIE PRO NESOCIOLOGY
MÉDIA A POLITIKA PŘÁTELSTVÍ BEZ ZÁRUKY?
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
Publicistický styl - úvod
Využití sociálních sítí v komunikaci organizace
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Prvky edukačního procesu
MÉDIA A KOMUNIKACE.
Transkript prezentace:

Masmédia

Masmédia hromadné sdělovací prostředky instituce sloužící k přenosu informací mezi široký okruh publika televize, rádio, tisk, internet

Masmédia a demokracie J. Habermas: Rozvoj masových médií spojen s rozvojem „veřejnosti“ lidé účastnící se otevřené debaty, v níž lze diskutovat o otázkách obecného zájmu Nicméně posléze působí na veřejnost rozkladně

Masmédia a vnímání M. M. Luhan „Medium is the message“ Povaha sdělovacích prostředků má větší vliv na společnost než obsah předávaných zpráv Technologický determinismus Archaická kultura, moderní období, elektronický věk Televize jako způsob sdělování zcela odlišný od čtení

Kritické vyhrocení N. Postman „Ubavit se k smrti“ Nástup televize vede k tomu, že každá komunikace musí nabývat formy zábavy Současný svět je kaleidoskopem informací bez kontextu

Masmédia a možnosti ovlivnění názorů Teorie řízené střely Teorie dvoustupňové komunikace Význam názorových vůdců

Televize Zásadní odlišení veřejnoprávních a soukromých stanic podle hlavních cílů Debata o smysluplnosti veřejnoprávní stanice Argumenty: + -

Internet Decentralizace tvorby informací Specifický způsob zpracování informací Elektronický, text i vizuální Silně konkurenční Zahlcený

Problematika masové kultury Masová kultura Produkt masmédií Kulturní produkce pro masmediální publikum Standardizace Jednoduchost Komercionalizace Přizpůsobování vkusu publika

Masová versus vysoká kultura