Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výtvarná výchova 19.1 Mandala Autor: Barbora Jedličková
19.2 Co dnes vyzkoušíme propojíme barvu a tvar dáme chaosu řád Elektronická učebnice -II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výtvarná výchova Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výtvarná výchova 19.2 Co dnes vyzkoušíme propojíme barvu a tvar dáme chaosu řád vyjádříme své pocity a přání svou tvorbu soustředíme do kruhu
19.3 Představitel Autorů mandal je nespočetné množství. Elektronická učebnice -II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výtvarná výchova Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výtvarná výchova 19.3 Představitel Autorů mandal je nespočetné množství. Carl Gustav Jung [kárl gustaf jung] žil na přelomu 19. a 20. století švýcarský lékař a psychoterapeut přinesl slovo mandala a práci s ní do psychoterapie západního světa mandaly využíval pro své vlastní léčení a později i pro své pacienty Jungova první mandala
19.4 Výtvarná technika magický kruh Potkává se v ní barva a tvar, Elektronická učebnice -II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výtvarná výchova Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výtvarná výchova 19.4 Výtvarná technika magický kruh Potkává se v ní barva a tvar, a spolu tvoří harmonický celek. Tvorba mandaly uklidňuje, dodává energii, zvyšuje sebevědomí. Mandala Vyskytuje se ve všech dobách i kulturách. symbol jednoty a rovnováhy Vzhled se liší dle kultury, kde mandala vznikla. Existují malované, kreslené, sypané pískem (tibetská), splétané z provázků (indiánská) …
Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výtvarná výchova Elektronická učebnice -II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výtvarná výchova 19.5 Jdeme na to! Připrav si: papír; temperové barvy; kelímky s vodou; štětce; voskovky; suchý pastel; tuš; fix; ochranný oděv; igelit nebo novinový papír. Na stole si připrav pracovní plochu rozprostřením novin či igelitu a polož na ni papír. Na papíře pomocí kružítka vytvoř co největší kruh, ten bude obrysem mandaly. Zvolte si společné téma mandal (např. naše koníčky nebo naše sny a přání). S využitím připravených materiálů do mandaly namaluj či nakresli, co tě napadá na dané téma. - Můžeš malovat konkrétní obrázky či popustit uzdu fantazii a vyjádřit se abstraktně. - V závěru hodiny si o vzniklých mandalách společně popovídáme.
Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výtvarná výchova 19.6 Něco navíc pro šikovné - Pokus se vytvořit mandalu složenou ze samých kruhů. - Na pomoc si vezmi kružítko nebo třeba kelímek od jogurtu. mandala pouze z kruhů - Nezapomeň ale, že stále má vyjadřovat tvé myšlenky a pocity!!!
Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výtvarná výchova 19.7 CLIL Idea - Tell us something about mandala using these four words. Mandala Circle Colour sand
Elektronická učebnice - II Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výtvarná výchova Elektronická učebnice -II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výtvarná výchova 19.8 Použité zdroje, citace http://timeavarga.com/wp-content/uploads/2010/05/Untitled-1.jpg slide 1 http://www.arttherapyblog.com/uimages/2008/03/mandala-tree-of-life.jpg slide 1 http://home.worldonline.co.za/~samw/mandala.jpg slide 1 http://nd03.jxs.cz/479/122/ee9c5b34e1_67351552_o2.jpg slide 1 http://www.mandaly.cz/katalog/harmonie_zivlu.gif slide 2 http://www.mandaly.cz/katalog/krystal.gif slide 2 http://2lobes.files.wordpress.com/2012/10/ahiddenhand-244.jpg slide 3 http://25.media.tumblr.com/7aebd41cc99b1b499c3b688803fb0ffa/tumblr_mkrdbwkyMm1ri6h7uo1_1280.jpg slide 3 http://0.tqn.com/d/create/1/0/b/n/5/-/Mandala-1.JPG slide 5 http://malujeme.files.wordpress.com/2011/03/dsc_1992.jpg slide 6 http://static.sashe.sk/journal_items/b/1/3/2/6/b-132622_9040ea5b96.jpg slide 6 http://www.readersdigest.cz/files/cze-cz/attachments/pictures/9.jpg slide 7 http://www.galerie-vinonia.com/wp-content/uploads/2011/11/sand-color-4.jpg slide 7 Obrázky databáze klipart
19.9 Anotace Autor Barbora Jedličková Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice -II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výtvarná výchova Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Výtvarná výchova 19.9 Anotace Autor Barbora Jedličková Období 01 – 06/2013 Ročník 9. ročník Klíčová slova Mandala, C. G. Jung, harmonie Anotace Prezentace popisující techniku vytváření mandal.