Geografie jako věda Jan Dušek.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Advertisements

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_3 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
STAVBA ZEMĚ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Křivánková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Autor: Mgr. Helena Nováková
Země ve vesmíru Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 9. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se vznikem a stavbou Země a jejím postavením ve Sluneční.
GEOGRAFIE KRAJINNÁ SFÉRA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.16 Téma: Zeměpis světadílů -
Krajina, krajinné složky
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.17 Téma: Zeměpis světadílů -
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín MEZINÁRODNÍ ÚZEMÍ.
Obojživelníci pro 5. ročník ZŠ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Středová souměrnost Autor: Mgr. Jolana Sobotková
Cyril a Metoděj r Cyril a Metoděj r
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
Krajina a krajinná sféra
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Krajinná sféra a její části
Petr Machala. fungování státu, politických systémů, mocenských a vládních institucí vztahy nadřazenosti a podřízenosti politické chování lidí moc a autorita.
Název Litosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Sluneční soustava autor VM:Ondřej.
VLIV ČLOVĚKA NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Zpracovala Mgr. Jindra Chejnová,
VY_32_INOVACE_14_Jan Amos Komenský Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Autor Mgr. Rudolf Jánošík Číslo materiálu 6_3_ZMP_8 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace k výkladu Ročník 3. Ročník Anotace Česká.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_31_DYCHACI_SOUSTAVA
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 MĚSTO HRANICE z pohledu geografie obyvatelstva (praktické cvičení)
Netradiční typy diskových pamětí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Český Krumlov,
Petr Machala. Herbert Spencer zavádí pojem sociální instituce je to společensky schválený způsob dosahování cíle zahrnuje jednání, vztahy Napište definici.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Portugalsko III2-Z7-III-04
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Autor: Mgr. Zdeňka Krmášková
Houby VY_52_INOVACE_22 pro 4. ročník ZŠ
prof. RNDr. Rudolf Brázdil, DrSc. Mgr. Zdeněk Máčka, Ph.D.
Autor: Mgr. Helena Nováková
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník: IV. Datum vytvoření:srpen 2012 Šablona:III/2č. materiálu:
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Měsíc autor VM:Ondřej Vojáček období.
KRAJINNÁ SFÉRA.
Světové zemědělství Jan Dušek.
Povrch krajiny pro 4. ročník ZŠ
DÁLKOVÝ PRŮZKUM ZEMĚ Jan Dušek.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – sféry Země autor VM:Ondřej Vojáček.
Petr Machala. Jaký vztah měli k přírodě? Jaký vztah měli k druhým lidem a vrchnosti? Jak je vykonávána kontrola společnosti? Jak je vnímáno „štěstí“?
Biosféra.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Slunce a vesmír autor VM:Ondřej.
Krajinná sféra Jan Dušek.
Pedosféra Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Pří_221_Vesmír_Planeta Země Autor: Mgr. Martina Vaculová
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová.
K RAJINNÁ SFÉRA. obsah krajina krajinná sféra příroda přírodní krajinná sféra litosféra pedosféra hydrosféra atmosféra biosféra kontrolní otázky.
ÚVOD DO STUDIA GEOGRAFIE. GEOGRAFIE JAKO VĚDA GEOGRAFIE – slovo řeckého původu - v překladu do češtiny znamená POPIS ZEMĚ neboli ZEMĚPIS ( γεός geos pozemský,
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Eva Khorelová
Název školy: Základní škola T. G
PŘÍRODNÍ (KRAJINNÁ) SFÉRA ZEMĚ
Geografie Krajinná sféra
Charakteristika zeměpisu CR
LITOSFÉRA zemětřesení
Geografia ako veda.
PŘÍRODNÍ SFÉRA ZEMĚ.
VY_32_INOVACE_
VY_32_INOVACE_272_Krajinná sféra
Transkript prezentace:

Geografie jako věda Jan Dušek

Obsah Objekt geografie Krajina Postavení geografie Seznam použitých zdrojů

fyzicko-geografická sféra socio-ekonomická sféra OBJEKT GEOGRAFIE KRAJINNÁ SFÉRA fyzicko-geografická sféra socio-ekonomická sféra  ? Na jaké sféry lze rozdělit krajinnou sféru? atmosféra hydrosféra kryosféra litosféra pedosféra biosféra  ? Vyjmenujte jednotlivé geosféry:

  ? ? Jaké změny prodělala naše místní krajina vlivem člověka? Co je to krajina?

 ? Popište krajinu na obrázku:

POSTAVENÍ GEOGRAFIE PŘÍRODNÍ VĚDY HUMANITNÍ VĚDY TECHNICKÉ VĚDY G

 ? POSTAVENÍ GEOGRAFIE Uveďte příklady přírodních, humanitních a technických věd, se kterými geografie úzce spolupracuje:  ?

Seznam použitých zdrojů Huhulenik [online]. [cit. 2012-09-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2e/Hruboskalsko_%C4%8Cesk%C 3%BD_r%C3%A1j_2.jpg/800px-Hruboskalsko_%C4%8Cesk%C3%BD_r%C3%A1j_2.jpg Honza Groh [online]. [cit. 2012-09-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0c/Buchlovice- pohled_z_Buchlova.jpg/800px-Buchlovice-pohled_z_Buchlova.jpg Mega-Im USER [online]. [cit. 2012-09-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/5a/Grand_Canyon.jpg/800px- Grand_Canyon.jpg Hansueli Krapf [online]. [cit. 2012-09-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/83/2010-09-25_15-51- 05_Namibia_Hardap_Hammerstein.jpg/800px-2010-09-25_15-51- 05_Namibia_Hardap_Hammerstein.jpg LuxTonnerre [online]. [cit. 2012-09-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/98/Tokyo_aerial_night.jpg/800p x-Tokyo_aerial_night.jpg Ewa Gientka [online]. [cit. 2012-09-02]. Dostupné z: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/6d/Foz_de_iguazu.JPG/800px- Foz_de_iguazu.JPG