Barva květů jarních rostlin I.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rostliny okolo naší školy
Advertisements

Modalita výpovědi.
Lucie Vidličková Oktáva, 2007/2008
Rostliny na jaře.
Jarní rostliny.
Poznáním k udržitelnému rozvoji regionu Místo, kde žijeme
Milé děti, díváte se dobře kolem sebe?
Dvouděložné rostliny.
Amarylkovité (nadpis podtrhni správnou barvou pro jednoděložné r.)
Rozbor stavby květu VY_32_INOVACE_CH AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
BYLINY A KEŘE LESA 14..
Jaro Jarní květiny.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:VY_32_INOVACE_D Rostliny.v.okoli.obce.
Krkonošské rostliny Jiří Ryba. Krkonošské rostliny rostliny jsou zařazeny dle botanického systému poznámky u některých druhů vycház ejí z citované literatury.
Vybrané čeledi jednoděložných rostlin I.
BYLINY A KEŘE LESA 2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Poznávání dvouděložných rostlin I.
Poznávání dvouděložných rostlin II.
Autor: Mgr. Hana Baroušová
PLAMÉNEK (clematis) PLAMÉNEK (clematis)  Clematis, rod dvouděložných rostlin z čeledi pryskyřníkovitých.
aralkotvaré, krtičníkotvaré, hvězdnicotvaré, plod, řád, čeleď
český název POZNEJ JARNÍ BYLINY Podle obrázků poznávej bylinky,
Houby (Fungi) II., opakování
POZNÁVAČKA ROSTLIN A HUB.
Brukvovité.
Byliny.
ROZKVETLÉ ZAHRADY, LOUKY A POLE
Autor: Mgr. Hana Baroušová. Meruňka obecná (Prunus armeniaca, Armeniaca vulgaris) strom z čeledi růžovité systematicky řazena spolu s třešní a švestkou.
Kvetoucí byliny.
Základní škola Kaplice, Školní 226 Základní škola Kaplice, Školní 226 DUM VY_52_INOVACE_11BI56 Autor: Ludmila Baštářová Období vytvoření: Leden 2013 Ročník,
Poznávání jednoděložných rostlin
VY_32_INOVACE_05_ Přírodověda pro 4. ročník
Poznávání dvouděložných rostlin III.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Mgr. Lubomír Šára: Přírodní společenství
JARO Jaro je roční období, které začíná 21. března.
Blatouch bahenní.
 Je čeleď jednoděložných rostlin z řádu chřestotvaré (Asparagales). Podle systému APG III jsou sem přidány (jako podčeledi) dříve samostatné čeledi kalokvětovité.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název prezentace (DUMu): Trvalky kvetoucí v létě A - C
Název prezentace (DUMu): Trvalky kvetoucí v létě D - G
VY_32_INOVACE_Sib_III_14 Byliny
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Unhošť CZ.1.07/1.4.00/ Projekt MŠMT ČR
ZŠ a MŠ Nedašov, příspěvková organizace
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
ROZKVETLÉ ZAHRADY, LOUKY A POLE
Jarní květiny Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Jaro na zahradě - jarní práce - jarní květiny.
Příroda na jaře - opakování
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
AUTOR: Mgr. Bc. Alena Machulková
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_04_JARO TÉMA: JARO
Květinové jarní probuzení VY_32_ INOVACE_01_03
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Dana Ingvortová Číslo
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_08_JARNÍ KVĚTINY
VY_32_INOVACE_08_ROK_jaro
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Barva květů jarních rostlin I. Autor: Mgr. Hana Baroušová

Koncem února a v průběhu března nastává každoroční zázrak Koncem února a v průběhu března nastává každoroční zázrak. Ve volné přírodě i na zahradách vykvétají první jarní rostliny. Některé běžné, jiné vzácné a dokonce chráněné zákonem, některé velmi známé, jiné známé méně. Zkuste určit barvu květů následujících deseti ukázek. Vaše výsledky si zapisujte a následně porovnejte s řešením uvedeným v prezentaci.

Urči barvu květu: 1. Talovín zimní. Kvete mnohdy už v únoru.

Urči barvu květu: 2. Bledule jarní. V přírodě chráněná.

Urči barvu květu: 3. Violka vonná. Výrazně voní, hojná.

Urči barvu květenství: 4. Podběl lékařský. Léčivý, kvete v březnu.

Urči barvu květu: 5. Hluchavka nachová. Hojná, mnohdy plevel.

Urči barvu květů: 6. Podbílek šupinatý. Parazitická nezelená rostlina.

Urči barvu květu: 7. Rozrazil perský. Hojný, plevel.

Urči barvu květu: 8. Narcis bílý. Jakou barvu má jeho „střed“, tj Urči barvu květu: 8. Narcis bílý. Jakou barvu má jeho „střed“, tj. pakorunka?

Urči barvu květu: 9. Plicník lékařský Urči barvu květu: 9. Plicník lékařský. Mladé květy mají jinou barvu než starší.

Urči barvu květenství: 10.Bříza bělokorá. Květenství jsou jehnědy.

Řešení: Návrh hodnocení : Za každou správně uvedenou barvu květů získáte 1 bod, celkem tedy 10 bodů. Pokud by bylo použito převedení bodů na známku, pak by hodnocení bylo následující: 10, 9 bodů: výborný 8, 7 bodů: chvalitebný 6, 5 bodů: dobrý 4, 3 body: dostatečný 2,1 bod: nedostatečný Cílem určování však není zisk známky, ale zopakování barvy květů.

1. Talovín zimní. Kvete mnohdy už v únoru 1. Talovín zimní. Kvete mnohdy už v únoru. Urči barvu květu: žlutá Urči barvu květu: žlutá

2. Bledule jarní. V přírodě chráněná. Urči barvu květu: bílá

3. Violka vonná. Výrazně voní, hojná. Urči barvu květu: fialová

4. Podběl lékařský. Léčivý, kvete v březnu 4. Podběl lékařský. Léčivý, kvete v březnu. Urči barvu květenství: žlutá

5. Hluchavka nachová. Hojná, mnohdy plevel 5. Hluchavka nachová. Hojná, mnohdy plevel. Urči barvu květu: růžová až fialová

6. Podbílek šupinatý. Parazitická nezelená rostlina 6. Podbílek šupinatý. Parazitická nezelená rostlina. Urči barvu květů: růžová až fialová

7. Rozrazil perský. Hojný, plevel. Urči barvu květu: modrá

8. Narcis bílý. Jakou barvu má jeho „střed“, tj. pakorunka 8. Narcis bílý. Jakou barvu má jeho „střed“, tj. pakorunka? Urči barvu květu: okvětí je bílé, pakorunka je žlutá s oranžovým lemem

9. Plicník lékařský. Mladé květy mají jinou barvu než starší 9. Plicník lékařský. Mladé květy mají jinou barvu než starší. Urči barvu květu: mladé květy růžové, starší modré až fialové

10. Bříza bělokorá. Květenství jsou jehnědy 10.Bříza bělokorá. Květenství jsou jehnědy. Urči barvu květenství: žlutá, žlutohnědá

Literatura a zdroje: KUBÁT, Karel a Radmila BĚLOHLÁVKOVÁ. Klíč ke květeně České republiky. Vyd. 1. Praha: Academia, 2002, 927 p. ISBN 80-200-0836-5. Http://ebotanika.net/material/ohrdruhy.htm. [online]. [cit. 2013-05-05]. Text a foto: originální dílo autorky.