Trojčlenka v přímé úměrnosti

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Přímá a nepřímá úměrnost
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zdroj obrazového materiálu
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Trojčlenka.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Přímá úměrnost Trojčlenka
* Trojčlenka příklady Matematika – 7. ročník *
Trojčlenka a procenta Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je.
Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Druhá mocnina – tabulky
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Počítání s mocninami – I.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Mocniny s přirozeným mocnitelem Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Trojčlenka v nepřímé úměrnosti Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Přímá a nepřímá úměrnost - opakování
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL NA TISÍCE, DESETITISÍCE, STATISÍCE:
POROVNÁVÁNÍ A ZAOKROUHLOVÁNÍ ČÍSEL
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace GEOMETRICKÉ TVARY Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Co je kulaté - Co je hranaté
Zdroj obrazového materiálu www. images.google.com
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Druhá mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Rozklad čísel na desítky a jednotky
Zdroj obrazového materiálu
Zdroj obrazového materiálu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ TVARY
Druhá odmocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zdroj obrazového materiálu
Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zápis čísla v desítkové soustavě
Trojčlenka - procvičování Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ČÍSELNÁ OSA 0-20 Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace ÚSEČKA Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ZÁKLADNÍ GEOMETRICKÉ TVARY
Třetí mocnina Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál.
Procenta – písemná práce Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak,
U příkladů, kde se vyskytují procenta, rozlišujeme tři základní veličiny: - základ (100%)... z - procentovou část... č - počet procent... p První dvě.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_072.MAT.01 Hospodářské výpočty 2 – Trojčlenka.
Výpočty z chemických rovnic
Přímá a nepřímá úměrnost
ÚMĚRA– výpočet neznámého členu úměry
VY_32_INOVACE_044_Trojčlenka
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
Transkript prezentace:

Trojčlenka v přímé úměrnosti Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Lenkou Novákovou

Trojčlenka v přímé úměrnosti

Zopakuj si Co je to poměr? Jaké úpravy poměru a výpočty, při kterých se poměr používá, znáš? Jaké jsou rozdíly mezi přímou a nepřímou úměrností? v definici ve vzorci v grafu Kde se v práci s úměrnostmi objevuje poměr?

Poměry v přímé úměrnosti Hodnoty x a y se mění ve stejném poměru 3:1 3:12=1:4 20:12=5:3 x 1 3 6 12 20 y=2∙x 2 24 40 6:2=3:1 6:24=1:4 40:24=5:3

Úloha o sochách a zlatých mincích Kolik je potřeba roztavených zlatých mincí na pozlacení sedmi soch, když na pozlacení čtyř soch je potřeba 68 mincí? Úlohu můžeme řešit různými způsoby

Úvahou (Přes jednu sochu) Kolik je potřeba roztavených zlatých mincí na pozlacení sedmi soch, když na pozlacení čtyř soch je potřeba 68 mincí? 4 sochy…………………………..68 mincí 1 socha…………………………..68 : 4 = 17mincí 7 soch…………………………….17 ∙ 7 = 119mincí

Grafem či tabulkou Kolik je potřeba roztavených zlatých mincí na pozlacení sedmi soch, když na pozlacení čtyř soch je potřeba 68 mincí? x 4 7 y 68 ? y = k∙x 68 k∙4 k 68:4 17 y = 17∙x 17∙7 119

Trojčlenkou x : 68 = 7 : 4 x = 68 ∙ 7 : 4 x = 119 Kolik je potřeba roztavených zlatých mincí na pozlacení sedmi soch, když na pozlacení čtyř soch je potřeba 68 mincí? 4 sochy……………………..68 mincí 7 soch………………………. x mincí x : 68 = 7 : 4 x = 68 ∙ 7 : 4 x = 119

Shrnutí Trojčlenka Postup Při výpočtu známe tři údaje, čtvrtý počítáme Pod sebe stejné veličiny, x do 2. řádku Šipky podle úměrnosti Sestavíme rovnost poměrů ve směru šipek, začínáme od x Druhý člen poměru, ve kterém je x, převedeme na druhou stranu tak, že ho vynásobíme druhým poměrem (změna čísla v daném poměru)