Pořízení a spotřeba konsignační zásoby SAP Best Practices
Účel, výhody a klíčové procesní kroky Tento scénář ukazuje charakteristické atributy zpracování konsignace. Výhody Automatické účtování materiálu do konsignační zásoby dodavatele Nižší počet nutných manuálních účtování ve finančním účetnictví (FI): Při výdeji materiálu z konsignační zásoby dodavatele se přenesou související data faktury do FI. Periodická fakturace vytváří a uvolňuje faktury dodavatele. Příjem materiálu do konsignační zásoby dodavatele Přeúčtování konsignační zásoby dodavatele do vlastní zásoby Likvidace faktur Odeslaná platba
Požadované aplikace SAP a role podniku Enhancement package 6 pro SAP ERP 6.0 Role podniku Výrobní plánovač Skladník Účetní dodavatelů
Detailní popis procesu Pořízení a spotřeba konsignační zásoby Při zpracování konsignačních zásob poskytne dodavatel materiál a skladuje jej v areálu zákazníka. Dodavatel zůstává právoplatným majitelem materiálu, dokud se materiál z konsignačního skladu neodebere. Teprve potom požaduje dodavatel platbu. Faktura je splatná v předem stanovených obdobích, například měsíčně. Navíc mohou odběratelé s dodavatelem dohodnout, že po určité době převezmou vlastnictví zbývajícího konsignačního materiálu. Denní běh plánování potřeb materiálu vytvoří požadavky na objednávku pro díly, které se mají pořídit na základě konsignace.
Vývojový diagram procesu Pořízení a spotřeba konsignační zásoby Událost Potřeba konsignačního materiálu Příjem materiálu na bráně Došlá faktura dodavatele Doda-vatel Řádky plánu Plánovač produktů Provedení MRP, zobrazení potřeby skladu Nákupčí Předpoklady: Vytvoření informačního záznamu pro konsignaci Předpoklady: Vytvoření plánu dodávek, údržba pořadače Skladník Zaúčtování příjmu materiálu pro plán dodávek Tisk příjemky materiálu Přeúčtování konsignační zásoby dodavatele Konsignace dodavatelů Spotřeba/ skladový mat. ONC Účetnictví dodavatelů Konsignace dodavatelů Daně dodavatele Periodické vyrovnání závazků MRP = Plánování potřeb materiálu, ONC = odchylka nákupní ceny
Legenda Symbol Popis Komentář k používání Symbol Popis Proužek: Identifikuje roli uživatele, jako např. fakturant nebo zástupce odbytu. Tento proužek může rovněž identifikovat organizační jednotku nebo skupinu spíše než určitou roli. Ostatní symboly toku procesů v této tabulce přecházejí do těchto řádek. K zahrnutí všech rolí ve scénáři máte libovolný počet řádek. Proužek role obsahuje úlohy běžné pro danou roli. Externí události: Obsahuje události, které začínají nebo končí scénáře, nebo ovlivňují průběh událostí ve scénáři. Spojnice (plná): Čára indikuje standardní pořadí kroků a směr toku ve scénáři. Spojnice (čárkovaná): Čára indikuje tok k méně často používaným nebo podmíněným úlohám ve scénáři. Může také vést k dokladům zapojeným do toku procesů. Spojuje dvě úlohy v procesu scénáře nebo nekrokovou událost Obchodní činnost / událost: Identifikuje akci, která buď vede do nebo ze scénáře, nebo vnější proces, který nastává během scénáře Neodpovídá kroku úlohy v dokladu Jednotkový proces: Identifikuje úlohu, která je ve scénáři zahrnuta krokově Odpovídá kroku úlohy v dokladu Reference procesu: Pokud scénář odkazuje na jiný scénář v celku, zadejte sem číslo a název scénáře. Reference podprocesu: Pokud scénář odkazuje na část jiného scénáře, zadejte sem číslo, název a čísla kroků z tohoto scénáře Rozhodnutí o procesu : Identifikuje rozhodnutí / místo větvení, označující volbu, kterou musí provést koncový uživatel. Čáry reprezentují různé volby vycházející z různých částí diamantu. Obvykle neodpovídá kroku úlohy v dokladu; odráží volbu, kterou je třeba udělat po provedení kroku Symbol Popis Komentář k používání K příštímu / od posledního diagramu: Vede k další / předchozí stránce diagramu Vývojový diagram pokračuje na další / předchozí stránce Kopie / doklad: Identifikuje tištěný doklad, výkaz nebo formulář Neodpovídá kroku úlohy v dokladu; místo toho reflektuje doklad generovaný krokem úlohy; tento tvar nemá žádné výstupní spojnice Aktuální hodnoty finančního účetnictví: Indikuje doklad finančního účtování Plánování rozpočtu: Indikuje doklad plánování rozpočtu Manuální proces: Zahrnuje manuálně provedenou úlohu Obecně neodpovídá kroku úlohy v dokladu; místo toho reflektuje úlohu provedenou manuálně (např. vykládku vozidla ve skladu) která ovlivňuje tok procesů. Existující verze / data: Tento blok zahrnuje data, která vstupují z externího procesu Obecně neodpovídá kroku úlohy v dokladu; místo toho tento tvar reflektuje data přicházející z externího zdroje; tento krok nemá žádné vstupní spojnice Systémové rozhodnutí prošel/neprošel: Tento blok zahrnuje automatické rozhodnutí provedené softwarově Obecně neodpovídá kroku úlohy v dokladu; místo toho reflektuje automatické rozhodnutí systému, které se provádí po provedení kroku. Diagram. spojení <Funkce> Kopie / doklad Externí pro SAP Aktuální hodnoty finančního účetnictví Obchodní činnost / událost Plánování rozpočtu Jednotkový proces Manuální proces Reference procesu Existující verze / data Reference podprocesu Systémové rozhodnutí prošel/ neprošel Rozhodnutí o procesu