Srovnávací ekologie. Jaký je vztah mezi velikostí přívěsku semena a jeho schopností šíření? Mají stínomilné rostliny větší semena než světlomilné rostliny?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Power analysis aneb Co to vlastně znamená P0.05 (Podle Scheiner & Gurevitch 2001: Desing and analysis of ecological experiments.
Advertisements

Místo člověka a kultury v krajinné ekologii posledních 10 let Miloslav Lapka Ekonomická fakulta JČU v Českých Budějovicích Jan Vávra Filozofická fakulta.
Semenná banka Anna Vlachovská.
Praktikum základů genomiky, zima 2007 Základy genomiky I. Úvod do bioinformatiky Jan Hejátko Masarykova univerzita, Laboratoř funkční genomiky a proteomiky.
Matice distancí v mnohorozměrné analýze. Distanční matice – proč se objevují? Vzdálenosti mezi objekty v terénu Vzdálenosti mezi taxony ve fylogenetickém.
Potravní specializace
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Rozpoznávání aposematické kořisti sýkorou koňadrou
Přehledové články Struktura - příklady Duchowski, A breadth-first survey of eye-tracking applications, Behavior Research Mehotds, Instruments&Computers,
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_AJ_FT Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Cirsium : Interspecific hybridization
Tasmánie – poslech, práce s textem. Anotace: Žáci si v prezentaci procvičí poslech a čtení, což je podpořeno vizuálně a sluchově. Žáci také pracují s textem.
Body copy The Eurostars Programme is powered by EUREKA and the European Community EUROSTARS - zkušenosti z prvé výzvy programu Inovace 2008 Praha 3. prosince.
Jak si rostliny pomáhají... tlak herbivorů a „nurse plant“
Evaluation of Performance Based on Information in Documents‘ Databases Hana Pessrová Tomáš Cahlík.
Posuny druhových areálů vlivem klimatických změn Petra Světlíková.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_07_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Anglický jazyk Ročník:1.-4.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 03 Číslo.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Species abundance patterns Jan Klečka. Typy modelů (nejedná se o úplný výčet) 1) Statistické modely Log-series (Fisher et al. 1943) Log-normal (Preston.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
WEBING WEB EngineerING Research Group
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Macroprudential policy and its instruments Jan Frait Executive Director Financial Stability Department.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_10_AJ_FT Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_AJ_FT Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ_FT Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Růstová analýza Stanovení rychlosti růstu M. Barták OFAR ÚEB PřF MU Brno.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_ 005 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr.Stanislava Antropiusová PředmětAnglický.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
MARTIN ZOBEL PLANT-SPECIES COEXISTENCE - THE ROLE OF HISTORICAL, EVOLUTIONARY AND ECOLOGICAL FACTORS. OIKOS 65 (2): NOV 1992 THE RELATIVE ROLE.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže State aid actual situation, proposition de lege ferenda Kamil Rudolecký vice chairman Office for the Protection of.
Course Outline1. Instructor: Martin Hála, PhD. Mathematics DPT, B105,  Further information and downloads on my personal website:
VEGETATIVE ORGANS Výukový materiál OR Tvůrce: Mgr. Alena Výborná Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt: S anglickým jazykem do.
Basic Ecological Concepts Výukový materiál EK Tvůrce: Ing. Marie Jiráková Tvůrce anglické verze: Mgr. Milan Smejkal Projekt: S anglickým jazykem.
2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Tvůrce anglické verze: ThMgr. Ing. Jiří Foller Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_11.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_bio_evo03 Označení materiáluevo03_The distribution of plants_vocabulary Název školyGymnázium.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ To be - otázka Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Religion Tematická oblast Angličtina: The UK Datum vytvoření Ročník
Articles Tematická oblast Slovní zásoba a gramatika Datum vytvoření
Angličtina: Thomas Jefferson
Principy geografického rozšíření mikroskopických řas
Ecosystems Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Jiří Šafr FHS UK, SOÚ AV ČR, v.v.i. jiri.safr(zavináč)seznam.cz
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Molecular Mechanics Molecular Dynamics.
Denní chody fotosyntetických procesů
The distribution of plants, where can plants grow
LIST 26. července 2013 VY_52_INOVACE_210108
Quantum Chemistry / Quantum Mechanics
Jakub Horák, horakj(na)fld.czu.cz, L026
Anna Vildomcová Datum konání:
Digital Photography Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Prognóza Exportu Raiffeisenbank a Asociace exportérů Praha
Ecosystems, discussion
Transkript prezentace:

Srovnávací ekologie

Jaký je vztah mezi velikostí přívěsku semena a jeho schopností šíření? Mají stínomilné rostliny větší semena než světlomilné rostliny? Produkují neofyty na jedné rostlině více semen než druhy původní? Existuje příčinný vztah mezi počtem semen na jedné rostlině a invasivností druhu? Jsou neofyta zastoupena mezi krátkověkými rostlinami regenerujícími z kořenů náhodně?

znak A znak B NE !

proměnné na metrické škále

druh 1druh 2

jedna z proměnných je dichotomická

TIP PIC

Vyskytují se krátkověké druhy odnožující z kořenů ve stejném počtu floristických oblastí jako druhy z kořenů neodnožující?

Umbelliferae Compositae Campanulaceae Gentianaceae Boraginaceae Scrophulariaceae Labiatae Orobanchaceae Geraniaceae Onagraceae Cruciferae Caryophyllaceae Leguminosae Dipsacaceae

závěr krátkověké druhy odnožující z kořenů se vyskytují ve větším počtu floristických oblastí než druhy z kořenů neodnožující

Introduction and „classical papers“ Felsenstein, J. (1985) Phylogenies and the comparative method. American Naturalist, 125, Grafen, A: (1989) The phylogenetic regression. Philosophical Transactions of the Royal Society of London, SeriesB, 205, Harvey P.H. & Pagel, M.D. (1991) The comparative method in evolutionary biology. Oxford University Press, Oxford.

Articles on the theory and statistics Ackerly, D.D. (2000) Taxon sampling, correlated evolution, and independent contrasts. Evolution, 54, Diaz-Uriarte, R. & Garland, T. (1998) Effects of branch length errors on the performance of phylogenetically independent contrasts. Systematic Biology, 47, Diaz-Uriarte, R. & Garland, T. (1996) Testing hypotheses of correlated evolution using phylogenetically independent contrasts: Sensitivity to deviations from Brownian motion. Systematic Biology, 45, Freckleton, R.P., Harvey, P.H. & Pagel, M. (2002) Phylogenetic analysis and comparative data: A test and review of evidence. American Naturalist, 160, Garland, T., Harvey, P.H. & Ives, A.R. (1992) Procedures for the Analysis of Comparative Data Using Phylogenetically Independent Contrasts. Systematic Biology, 41, Garland, T. & Diaz-Uriarte, R. (1999) Polytomies and phylogenetically independent contrasts: Examination of the bounded degrees of freedom approach. Systematic Biology, 48, Nunn, C.L. & Barton, R.A. (2000) Allometric slopes and independent contrasts: A comparative test of Kleiber's law in primate ranging patterns. American Naturalist, 156, Price, T. (1997) Correlated evolution and independent contrasts. Philosophical Transactions of the Royal Society of London Series B-Biological Sciences, 352, Purvis, A. & Rambaut, A. (1995) Comparative-Analysis by Independent Contrasts (Caic) - An Apple-Macintosh Application for Analyzing Comparative Data. Computer Applications in the Biosciences, 11, Ricklefs R. E Applications of phylogenetically independent contrasts: a mixed progress report. Oikos 77: Symonds, M.R.E. (2002) The effects of topological inaccuracy in evolutionary trees on the phylogenetic comparative method of independent contrasts. Systematic Biology, 51,

Comparative analyses using phylogenetic „corrected“ data Ackerly, D.D. & Reich, P.B. (1999) Convergence and correlations among leaf size and function in seed plants: A comparative test using independent contrasts. American Journal of Botany, 86, Armstrong, D.P. & Westoby, M. (1993) Seedlings from Large Seeds Tolerate Defoliation Better - A Test Using Phylogenetically Independent Contrasts. Ecology, 74, Eriksson, O. & Jakobsson, A. (1998) Abundance, distribution and life histories of grassland plants: a comparative study of 81 species. Journal of Ecology, 86, Herrera, C.M. & de Donana, E.B. (2002) Correlated evolution of fruit and leaf size in bird-dispersed plants: species- level variance in fruit traits explained a bit further? Oikos, 97, Hodkinson, D.J., Askew, A.P., Thompson, K., Hodgson, J.G., Bakker, J.P. & Bekker, R.M. (1998) Ecological correlates of seed size in the British flora. Functional Ecology, 12, Kidson, R. & Westoby, M. (2000) Seed mass and seedling dimensions in relation to seedling establishment. Oecologia, 125, Nicotra, A.B., Babicka, N. & Westoby, M. (2002) Seedling root anatomy and morphology: an examination of ecological differentiation with rainfall using phylogenetically independent contrasts. Oecologia, 130, Prinzing, A., Durka, W., Klotz, S. & Brandl, R. (2002) Geographic variability of ecological niches of plant species: are competition and stress relevant? Ecography, 25, Saverimuttu, T. & Westoby, M. (1996) Components of variation in seedling potential relative growth rate: Phylogenetically independent contrasts. Oecologia, 105, Schwilk, D.W. & Ackerly, D.D. (2001) Flammability and serotiny as strategies: correlated evolution in pines. Oikos, 94, Swanborough, P. & Westoby, M. (1996) Seedling relative growth rate and its components in relation to seed size: Phylogenetically independent contrasts. Functional Ecology, 10, Thompson, K., Gaston, K.J. & Band, S.R. (1999) Range size, dispersal and niche breadth in the herbaceous flora of central England. Journal of Ecology, 87,

metodologická diskuse v J. Ecol. (1995) Harvey, P.H., Read, A.F. & Nee, S. (1995) Why Ecologists need to be phylogenetically challanged. Journal of Ecology, 83, Harvey, P.H., Read, A.F. & Nee, S. (1995) Further remarks on the role of phlogeny in comperative ecology. Journal of Ecology, 84, Westoby, M., Leishman, M.R. & Lord, J.M. (1995) On Misinterpreting the Phylogenetic Correction. Journal of Ecology, 83, Westoby, M., Leishman, M. & Lord, J. (1995) Further Remarks on Phylogenetic Correction. Journal of Ecology, 83, Westoby, M., Leishman, M. & Lord, J. (1995) Issues of Interpretation After Relating Comparative Datasets to Phylogeny. Journal of Ecology, 83,

software (zadarmo)

(R) (GLIM)