Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_617_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová 1
Název vzdělávacího materiáluRýsování geometrických obrazců Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_617_5TR_M Číslo šablonyIII/2 AutorIveta Grocholová, Mgr. Ročník5. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPMatematika TémaRýsování geometrických obrazců Očekávaný výstupŽák narýsuje čtverec, obdélník a trojúhelník Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s rýsováním základních geometrických obrazců Datum vytvořeníŘíjen 2012 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slovaČtverec, obdélník, trojúhelník Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení a kompetence k řešení problémů Použitá literatura a zdrojeVlastní CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2
Narýsuj úsečku I AB I = 4cm Z bodu A narýsuj kolmici o délce 4 cm. Z bodu B narýsuj kolmici o délce 4 cm. Vzniklé body spoj pomocí pravítka. Zaznač body C, D. 3 A B.. C D
Narýsuj úsečku I AB I = 5cm. Z bodu A veď kolmici o délce 3 cm. Z bodu B veď kolmici o délce 3 cm. Vzniklé body spoj pomoci pravítka. Zaznač body C, D. 4 AB.. C D
narýsuj úsečku I AB I = 6 cm do kružítka vezmi poloměr 3cm a z bodu A i B veď půlkruh v místě protnutí vyznač bod C spoj body 5 A B C
Narýsuj úsečku I AB I = 5cm Do kružítka vezmi poloměr 3cm a z bodu A veď půlkruh. Do kružítka vezmi poloměr 6cm a z bodu B veď půlkruh. V místě protnutí vyznač bod C. Spoj body. 6 A B C
1. Narýsuj čtverec CDEF, jehož strana c = 7 cm 2. Narýsuj obdélník EFGH, kde úsečka I EF I = 8 cm, I FG I = 4 cm 3. Narýsuj pravoúhlý trojúhelník KLM, kde úsečka I KL I = 7 cm, I KM I = 5 cm, I LM I = 8,5 cm 4. Narýsuj rovnostranný trojúhelník MNO, kde strana o = 5 cm 7