Www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Advertisements

Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
VY_32_INOVACE_20 Jižní Amerika - Karibské, Andské, Laplatské státy
VY_52_INOVACE_ZE.8.70 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Identifikátor materiálu: EU
Základy hospodářství Beneluxu
Vypracovala: Iva Nejezchlebová
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Jižní Amerika.
VY_52_INOVACE_03/2/5_ZEMĚPIS
Geografická charakteristika latinské ameriky
RUDY A NERUDY Anna Kadaníková
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Mimoevropské regiony – Jižní Amerika – Andské státy2
Brazílie a její sousedé
ANDSKÉ STÁTY Charakteristika: Oblast kolem rovníku
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
VY_32_INOVACE_12 Amerika - Kanada
ROZDĚLENÍ Žáci si učivo přečtou a zapíší do sešitu
Společenské a hospodářské prostředí
Průmysl a zemědělství Ameriky
Zelená revoluce Název školy
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Hospodářství Spíše rozvojové Brazílie Argentina Chile Venezuela Nově
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Těžba nerostných surovin
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
LATINSKÁ AMERIKA 5. DÍL B R A Z Í L I E
Periferní oblasti V Asie
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Příklady na využití. Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro.
Jižní amerika Nerostné suroviny
Dekolonizace Afriky Název školy
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Těžební průmysl II. Martin VRZALA.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
VY_32_INOVACE_75_BOLÍVIE Jm é no autora VM Mgr. Markéta Fišerová Datum vytvořen í VM říjen 2011 Ročn í k použit í VM 7., 9.ročník Vzděl á vac í oblast/obor.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_228_jižní Amerika I. AUTOR: Zdeněk Hořava ROČNÍK, DATUM: 7.,
Vzdělávací oblast/obor
Botswana Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Vietnam – 3.generace asijských tygrů
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Jihoamerické státy Peru Chile Bolívie.
11. STŘEDNÍ AMERIKA PEVNINSKÁ ČÁST VY_32_INOVACE_12_Z5
Jiří Korec Sexta 2008/2009. VENEZUELA Hlavní město: Caracas Rozloha: km² Nejvyšší bod: Pico Bolivar- 5007m.n.m Počet obyvatel: Hustota.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_09_35.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vzdělávací materiál: Kanada Operační systém: Windows XP Professional
SVĚTOVÁ NALEZIŠTĚ NEROSTNÝCH SUROVIN
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vzdělávací materiál: Andské země Operační systém:
Těžební průmysl AUTOR: Mgr. Aleš Skála
13. JIŽNÍ AMERIKA ANDSKÉ STÁTY VY_32_INOVACE_12_Z5
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
4. c Brazílie a severní sousedé
Bolívie
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Přírodní bohatství Jižní Ameriky Označení DUM VY_32_INOVACE_12_3_15 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Ameriky Ročník 1. ročníky a kvinty gymnázia

Jaké přírodní bohatství jsme již zmiňovali? V případě Brazílie…. …. lesy - těžba dřeva  V oblasti Argentiny… … úrodné půdy – tzv. … …pampa Jaký je současný ekonomický význam Jižní Ameriky? Je na vzestupu či klesá? - značně roste ekonomický i politický význam - BRICS - Brazílie – MS ve fotbale, LOH Díky čemu roste ekonomická síla tohoto regionu? - opět klasika – značné nerostné bohatství + levná pracovní síla

Jaké hlavní suroviny se zde těží, rozděl na skupiny? 1. jednoznačně dominují rudy 2. ropa a zemní plyn

Nachází se všechny skupiny rud. Jak dělíme rudy? - železné - barevné ( Cu,Sn, Zb, Pb, Li,..) - vzácné (Au, Ag) 1. Jaké státy mají nejvíce rud? 2. Jaký stát dominuje? Ad 1 ) Andské státy – zde je zřejmě úplně vše - Peru, Chile, Bolívie - Zn, Sn, Ag, Au, Cu,… Ad 2) Zřejmě nejbohatší na rudy je …. …Brazílie - železná ruda, bauxit, Sn,….

Těžba rud také přispěla ke značnému zalidnění ve vyšších nadmořských výškách. Město Potosí (Bolívie)– 3900 mn.m. - v 1.pol.17.stol. Přes obyvatel – jedno z největších měst světa - vše díky těžbě stříbra - nyní lidí a stále se těží - díly tomu památka UNESCO

Dle atlasu: Jaký stát má největší množství? - Venezuela Právě Venezuela je díky ropnému bohatství příkladem značných politických změn v celé Jižní Americe. - hlavním protagonistou byl velký nepřítel USA exprezident Hugo Chávéz a jeho v podstatě socialistické myšlenky:…. - vše znárodnit a vrátit chudým lidem - myšlenka krásná, ale stát nemůže kontrolovat vše – příklad od nás - chudé lidi se musí hlavně vzdělat a vytvořit dobré sociální programy a začlenit do společnosti – některé sociální programy se rozjely, ale?! ameriku ameriku Silně levicové(až komunistické) myšlenky začínají cloumat celou Jižní Amerikou.

Nyní se našla obrovská ložiska ropy a plynu v Peru a Ekvádoru. - většinou v pralesech a chráněných územích Jak to řeší tyto státy? - budou těžit a už těží Ekvádor zkusil oslovit svět – dejte nám peníze a nebudeme těžit. Jak to dopadlo? /zahranicni.aspx?c=A130818_185153_zahranicni_ert /zahranicni.aspx?c=A130818_185153_zahranicni_ert

Jaký stát bys vybral? - vybral jsem Bolívii je velmi bohatá na ropu a zemní plyn, zlato, stříbro, platinu, wolfram, mangan, antimon, draslík, měď, zinek, olovo, cín, síru, borax, lithium a polodrahokamy 2. největší zásoby ropy v JA Bolívie je 4. největším producentem cínu na světě. V produkci zlata zaujímá 11. místo na světě. Těžba nerostných surovin se podílí cca 28 % na exportu. Nejznámějšími nalezišti jsou: San Cristóbal (největší povrchový důl na stříbro na světě), Mutún (7. největší naleziště železa a manganu na světě) a Salar de Uyuni (největší naleziště draslíku a lithia na světě)

- přes toto všechno velmi chudý stát – proč? - suroviny kontrolovalo několik procent lidí a společností - od 90.let 20.stol. demokratizace společnosti(předtím vojáci) a větší informovanost obyvatelstva a svobodné volby Jak reagovali chudí lidé ve volbách? - zvolili si silně levicového prezidenta – indiána – Evo Morálese - jde cestou Hugo Chaveze -…. znarodnuje-chudym-indianum-dava znarodnuje-chudym-indianum-dava

Značné přírodní bohatství. 1. rudy 2. ropa a zemní plyn 3. vzácná dřeva 4. úrodné půdy Bohužel díly tomu značná devastace především lesů. - těžba dřeva - těžba surovin v pralesích - kácení na zemědělskou půdu – díky nárůstu obyvatel Je to obrovský globální problém. Zde se právě nachází „plíce světa“.