Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hudební partitura Partitura je přehledný záznam vícehlasé ( instrumentální i vokální ) skladby. V partituře jsou všechny nástroje orchestru zapisovány.
Advertisements

Prvouka – 2.ročník ZŠ „ČR a hlavní město Praha“
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika - 7. ročník Celá čísla - souhrn
Poměr Český jazyk – 2.roč.,1.část
Matematika Přímá a nepřímá úměrnost 7. ročník
Literární výchova 3.ročník ZŠ „ Staré pověsti české“
Hudební kvíz Kristýna Čermáková.
Český jazyk – 2.ročník „Slovo, slabika, hláska, písmeno“
Obrazce – obvod, obsah Matematika 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v.
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
HudebnÍ KoŘENÍ.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv41/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
Geometrie – 2. ročník ZŠ „Geometrické útvary,tělesa,bod,úsečka,čáry“
Škola: Praktická škola dvouletá Vzdělávací okruh: Umění a kultura Vyučovací předmět: Hudební výchova Ročník: První Téma: Rozdělení hudebních nástrojů.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek objemu
Procenta 1 - úvod Matematika 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Matematika – 2.ročník ZŠ Zábavná matematika
Matematika 3. ročník ZŠ „Jednotky délky“
Český jazyk – 3. ročník ZŠ „Podstatná jména“
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Český jazyk – 2. ročník „Slovní druhy“
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Slovesa“
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky
Převody jednotek obsahu
Zaokrouhlování – 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítání a odčítání desetinných čísel Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Anotace Žáci se rozdělí do 3 skupin. Skupiny si jedna po druhé volí otázku. Pokud na ni odpoví dobře, připočítávají se jí příslušné body. Pokud ne, má.
Slovní druhy Český jazyk – 5. ročník
Jednotky hmotnosti 5. ročník
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_71_NOTA
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Transkript prezentace:

Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Poměr Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“

Hudební výchova – 5.ročník ZŠ

Kam se zapisují noty? Na linkovaný papír Do notové osnovy 1 2 3 4 5

Notovou osnovu tvoří: 5 linek a 4 mezery Libovolný počet linek 1 2 3 4

Jsou všechny písně psány ve stupnicích? Ano Ne 1 2 3 4 5

Co je to stupnice? Řada libovolně seskupených tónů Řada tónů jdoucích za sebou 1 2 3 4 5

Co je to tónina? Soubor různě přeskupených tónů,tvořících melodii a vy- užívajících tónový materiál určité stupnice Soubor tónů, které jdou v písničce za sebou 1 2 3 4 5

Co je to akord? Je souzvuk nejméně dvou tónů Je souzvuk nejméně tří tónů 1 2 3 4 5

Co je to notový klíč? Znak notového písma, který svým tvarem a polohou udává tónovou výšku not v osnově Klíč, sloužící k zamykání souborů not do skříně houslový basový 1 2 3 4 5

Kde se nachází houslový klíč? Na začátku notové osnovy V zámku dveří 1 2 3 4 5

Oblouček označuje, že noty máme zpívat: Odděleně Vázaně,bez přestávek 1 2 3 4 5

Tečka nad nebo pod notou znamená zpívat: Dlouze Krátce 1 2 3 4 5

Jaké noty znáš? Celá,půlová,čtvrťová, osminová šestnáctinová Celá,rozpůlená,čtvrtinová,osminka 1 2 3 4 5

Stupnice C dur: c1 d e f g a h c2 c1 d e f g h ch i 1 2 3 4 5

Melodie písně může být: Stoupající melodie a klesající melodie Snižující a stoupací melodie 1 2 3 4 5

Jak poznáme písničky? Podle různé melodie a různého rytmu Podle houslového klíče 1 2 3 4 5

Co je to balet? Hudební divadlo,kde se děj vyjadřuje tancem Je to hudební pohádka bez pohybu 1 2 3 4 5

K čemu jsou dynamická znaménka? Určují sílu zvuku Žádná nejsou 1 2 3 4 5

Co je rondo? Hudební forma,založená na několikerém opakování hlavního tématu,mezi něž jsou vkládány mezivěty Je to veselá píseň 1 2 3 4 5

Co je to árie Sólová píseň s doprovodem hudebních nástrojů Národní píseň 1 2 3 4 5

Děj, vyjádřený hudbou a tancem je: Opera Balet 1 2 3 4 5

Kdo řídí orchestr? Ředitel Dirigent 1 2 3 4 5

Co určují dynamická znaménka? Určují, jak silně nebo slabě máme zpívat Určují hudební nástroje 1 2 3 4 5

Dřevěné dechové nástroje jsou: Flétna,fagot, hoboj, klarinet Harfa, cimbál, klavír 1 2 3 4 5

Strunné smyčcové nástroje jsou: Housle, viola, kontrabas, violoncello Kytara, harfa 1 2 3 4 5

Jak se říká houslovému klíči? G klíč B klíč 1 2 3 4 5

Improvizace je: Hra bez přípravy, bez not, co hudebníka právě napadne Hra podle not 1 2 3 4 5

Vícehlasý zpěv je : Kánon Opera 1 2 3 4 5

Co je to repetice? Opakování části skladby Konec skladby 1 2 3 4 5

Co je to rytmus? Střídání krátkých a dlouhých tónů Střídání hudebních nástrojů 1 2 3 4 5

Takt je: Píseň Nejmenší hudební úsek 1 2 3 4 5

Taktovka je: Druh aktovky Hůlka, kterou dirigent řídí orchestr 1 2 3 4 5

Vlastnosti tónů jsou: Výška, délka, rychlost Barva,síla,délka,výška 1 2 3 4 5

Johan Sebastian Bach byl: Italský hudební skladatel Německý hudební skladatel 1 2 3 4 5

Který hudební skladatel složil Českou mši vánoční? Josef Mysliveček Jakub Jan Ryba 1 2 3 4 5

František Škroup je autorem melodie: Hymny ČR Národních písní 1 2 3 4 5

Operu Prodaná nevěsta složil: Antonín Dvořák Bedřich Smetana 1 2 3 4 5

Antonín Dvořák složil operu: Kouzelná flétna Rusalka 1 2 3 4 5

Který hudební skladatel v 50 letech svého věku ohluchl ? Antonín Dvořák Bedřich Smetana 1 2 3 4 5

Téma: Hudební výchova - 5. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Microsoft Office Zoner - České kliparty 1, 2, 3, Internet,Hudební výchova pro 5. roč. ZŠ Autor: Mgr. Jana Brdová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)