Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Poměr Hudební výchova-5.ročník ZŠ „Otázky ke kritickému myšlení“
Hudební výchova – 5.ročník ZŠ
Kam se zapisují noty? Na linkovaný papír Do notové osnovy 1 2 3 4 5
Notovou osnovu tvoří: 5 linek a 4 mezery Libovolný počet linek 1 2 3 4
Jsou všechny písně psány ve stupnicích? Ano Ne 1 2 3 4 5
Co je to stupnice? Řada libovolně seskupených tónů Řada tónů jdoucích za sebou 1 2 3 4 5
Co je to tónina? Soubor různě přeskupených tónů,tvořících melodii a vy- užívajících tónový materiál určité stupnice Soubor tónů, které jdou v písničce za sebou 1 2 3 4 5
Co je to akord? Je souzvuk nejméně dvou tónů Je souzvuk nejméně tří tónů 1 2 3 4 5
Co je to notový klíč? Znak notového písma, který svým tvarem a polohou udává tónovou výšku not v osnově Klíč, sloužící k zamykání souborů not do skříně houslový basový 1 2 3 4 5
Kde se nachází houslový klíč? Na začátku notové osnovy V zámku dveří 1 2 3 4 5
Oblouček označuje, že noty máme zpívat: Odděleně Vázaně,bez přestávek 1 2 3 4 5
Tečka nad nebo pod notou znamená zpívat: Dlouze Krátce 1 2 3 4 5
Jaké noty znáš? Celá,půlová,čtvrťová, osminová šestnáctinová Celá,rozpůlená,čtvrtinová,osminka 1 2 3 4 5
Stupnice C dur: c1 d e f g a h c2 c1 d e f g h ch i 1 2 3 4 5
Melodie písně může být: Stoupající melodie a klesající melodie Snižující a stoupací melodie 1 2 3 4 5
Jak poznáme písničky? Podle různé melodie a různého rytmu Podle houslového klíče 1 2 3 4 5
Co je to balet? Hudební divadlo,kde se děj vyjadřuje tancem Je to hudební pohádka bez pohybu 1 2 3 4 5
K čemu jsou dynamická znaménka? Určují sílu zvuku Žádná nejsou 1 2 3 4 5
Co je rondo? Hudební forma,založená na několikerém opakování hlavního tématu,mezi něž jsou vkládány mezivěty Je to veselá píseň 1 2 3 4 5
Co je to árie Sólová píseň s doprovodem hudebních nástrojů Národní píseň 1 2 3 4 5
Děj, vyjádřený hudbou a tancem je: Opera Balet 1 2 3 4 5
Kdo řídí orchestr? Ředitel Dirigent 1 2 3 4 5
Co určují dynamická znaménka? Určují, jak silně nebo slabě máme zpívat Určují hudební nástroje 1 2 3 4 5
Dřevěné dechové nástroje jsou: Flétna,fagot, hoboj, klarinet Harfa, cimbál, klavír 1 2 3 4 5
Strunné smyčcové nástroje jsou: Housle, viola, kontrabas, violoncello Kytara, harfa 1 2 3 4 5
Jak se říká houslovému klíči? G klíč B klíč 1 2 3 4 5
Improvizace je: Hra bez přípravy, bez not, co hudebníka právě napadne Hra podle not 1 2 3 4 5
Vícehlasý zpěv je : Kánon Opera 1 2 3 4 5
Co je to repetice? Opakování části skladby Konec skladby 1 2 3 4 5
Co je to rytmus? Střídání krátkých a dlouhých tónů Střídání hudebních nástrojů 1 2 3 4 5
Takt je: Píseň Nejmenší hudební úsek 1 2 3 4 5
Taktovka je: Druh aktovky Hůlka, kterou dirigent řídí orchestr 1 2 3 4 5
Vlastnosti tónů jsou: Výška, délka, rychlost Barva,síla,délka,výška 1 2 3 4 5
Johan Sebastian Bach byl: Italský hudební skladatel Německý hudební skladatel 1 2 3 4 5
Který hudební skladatel složil Českou mši vánoční? Josef Mysliveček Jakub Jan Ryba 1 2 3 4 5
František Škroup je autorem melodie: Hymny ČR Národních písní 1 2 3 4 5
Operu Prodaná nevěsta složil: Antonín Dvořák Bedřich Smetana 1 2 3 4 5
Antonín Dvořák složil operu: Kouzelná flétna Rusalka 1 2 3 4 5
Který hudební skladatel v 50 letech svého věku ohluchl ? Antonín Dvořák Bedřich Smetana 1 2 3 4 5
Téma: Hudební výchova - 5. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Microsoft Office Zoner - České kliparty 1, 2, 3, Internet,Hudební výchova pro 5. roč. ZŠ Autor: Mgr. Jana Brdová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)