Cestovní ruch a rekreace – Česká republika. Význam CR významný faktor české ekonomiky: významný faktor české ekonomiky: 2003: celkové příjmy z CR - 184.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Advertisements

Příroda v naší zemi Na našem území žijí tisíce živočichů a rostlin.
Národní parky a Chráněné krajinné oblasti ČR
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
CESTOVNÍ RUCH A REKREACE
Plzeňský kraj                  Plzeňská brána Lucie Valentová, 9.C.
Povrch České republiky
BIOSFÉRA ČR.
Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení podmínek pro výuku na gymnáziu Číslo.
Najdi na slepé mapě ČR pohoří podle zadání.
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, cestovní,
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
Pokud jsi připraven/a, klikni sem
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Autor: Mgr. Hana Řehůřková Školní rok: 2011/12 Určení: 8. ročník základní školy Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vyučovací předmět: Zeměpis Téma: Kraje.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_67.
136.1 Slepé mapy – Česká republika - zásobník
SLUŽBY Nevýrobní složka hospodářství. Nejdynamičtěji se rozvíjející sektor hospodářství (za 10 let vzrostl o 15% podíl na HDP na 55%). Maloobchod, peněžnictví,
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
CESTOVNÍ RUCH.
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Rajonizace CR v ČR = zařazení regionů / rajony, oblasti / do čtyř kategorií podle vhodnosti pro CR I. - mezinárodní význam ( Praha, NP, UNESCO, ZČ lázně.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, UNESCO,
CESTOVNÍ RUCH.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Liberecký kraj - procvičování
NEJVYŠŠÍM VRCHOLEM ŠUMAVY NA ÚZEMÍ ČR JE
Příroda naší republiky
Ing. Jaromír BERÁNEK MAKROEKONOMICKÉ SOUVISLOSTI V CESTOVNÍM RUCHU.
Ochrana přírody v ČR Autor: Bronislav Šenkeřík
Význam odvětví cestovního ruchu pro české hospodářství
Základní škola Lednice Břeclavská 510. Cestovní ruch v ČR.
Chráněná území ČR a regionu. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
NOVÁ TVÁŘ ÚSTECKÉHO KRAJE TISKOVÁ KONFERENCE Krajský úřad Ústeckého kraje.
Regionální značení v České republice Tomáš Kažmierski Asociace regionálních značek, o.s.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_CHKO+NP.
Projekt 2 -Studie vybrané destinace v cestovním ruchu se zaměřením na sportovní aktivity 1)Rozdělení studentů do dvou až tříčlenných týmů 2)Výběr destinace.
Liberecký kraj. Základní údaje Liberecký kraj je oblíbeným cílem turistů především díky krásám oblasti Českého ráje, Jizerských hor a Krkonoš. Známý je.
Metodický list Název materiálu: Poloha a povrch ČR - kvíz Autor materiálu: Mgr. Markéta Tesárková Jazyk: český Zařazení materiálu Šablona: Inovace a zkvalitnění.
Určeno pro:žáky 2.ročník středních škol Vzdělávací obor: Zeměpis Tematický okruh: Česká republika Téma: Česká republika –fyzickogeografická charakteristika.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_01_Povrch ČR TEMA: Povrch ČR ČÍSLO.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Cestovní ruch. Co to je? Všechny druhy činnosti člověka, za účelem rekreace, mimo jeho bydliště Významná složka ekonomiky Druhy cestovního ruchu: krátkodobý.
Cestovní ruch I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Pohoří ČR VY_52_INOVACE_28
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Program rozvoje cestovního ruchu JMK ANALYTICKÁ ČÁST
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
410 RP SCHKO Slavkovský les
POVRCH ČESKÉ REPUBLIKY
VY_32_INOVACE_25_Chráněná území v ČR
Kraj Vysočina. Kraj Vysočina Kde leží Česká republika v Evropě?
Člověk a jeho svět Vlastivěda Česká republika
VY_32_INOVACE_Vac_III_06 Ochrana přírody a krajiny
Novohradské hory- Kamenec
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Alena Darebná
Postavení CR v hospodářství
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Města České republiky kvíz 3.část Autor materiálu: Mgr. Martin Holý
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
, KÚ Ústeckého kraje.
Česká republika Cestovní ruch ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
STRUKTURA TURISTICKÉHO ODVĚTVÍ
ČLENĚNÍ CESTOVNÍHO RUCHU
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Transkript prezentace:

Cestovní ruch a rekreace – Česká republika

Význam CR významný faktor české ekonomiky: významný faktor české ekonomiky: 2003: celkové příjmy z CR mld. Kč, 8,1% na HDP. - z toho 96 mld. Kč (4,2% HDP) tvoří devizové příjmy z příjezdové turistiky – 7,7 % na celkové hodnotě exportu ČR 2003: celkové příjmy z CR mld. Kč, 8,1% na HDP. - z toho 96 mld. Kč (4,2% HDP) tvoří devizové příjmy z příjezdové turistiky – 7,7 % na celkové hodnotě exportu ČR - 88 mld.Kč (3,9% HDP) tvoří v celkových příjmech výdaje občanů ČR na domácí cestování a před výjezdem do zahraničí - přímo v CR je zaměstnáno přes osob (2,56 %) celková zaměstnanost (včetně nepřímé) pracovních míst (12,16 %) - každý 8. člověk je zaměstnán v cestovním ruchu nebo souvisejícím odvětví.

Koncepce CR Od roku 2003 zavedena nová koncepce propagace České republiky: - zúžen počet komunikovaných témat (doposud byl rozpočet rozmělněn mezi více než 25 oblastí). - Czechourism: agentura pro podporu CR ČR v zahraničí (příspěvková organizace MPO ČR, Veškeré aktivity agentury CzechTourism jsou nyní soustředěny na podporu těchto pěti hlavních témat: Kouzlo hradů, zámků a historických měst Kouzlo hradů, zámků a historických měst Zdravá a aktivní dovolená Zdravá a aktivní dovolená Zlatá Praha (v trojím pojetí: historická, kulturní, pro mladé) Zlatá Praha (v trojím pojetí: historická, kulturní, pro mladé) Lázně: místo pro odpočinek a potěšení Lázně: místo pro odpočinek a potěšení Církevní památky a poutní místa Církevní památky a poutní místa

Regionalizace CR – turistické regiony

Regionalizace CR – turistické oblasti

Geografická regionalizace CR Vládní dokument v období 60. – stol. Vládní dokument v období 60. – stol. Vymezení regionů (oblastí) CR a jejich kategorizace Vymezení regionů (oblastí) CR a jejich kategorizace - na základě komplexního hodnocení všech předpokladů pro rozvoj CR v území Hodnotící kritéria: Hodnotící kritéria: - zejména kvalita přírodních podmínek, - společenských, výtvarných a historických hodnot vytvořených člověkem, vytvořených člověkem, - rozsah, počet a význam funkcí, - sezónnost, - geografický vztah regionů CR k větším sídelním a průmyslovým aglomeracím průmyslovým aglomeracím

Oblasti I. kategorie: oblasti, jejichž podmínky jsou velmi kvalitní. Jejich funkce mají Oblasti I. kategorie: oblasti, jejichž podmínky jsou velmi kvalitní. Jejich funkce mají většinou mezinárodní nebo celostátní význam. Celkem 6. většinou mezinárodní nebo celostátní význam. Celkem 6. Západočeské lázně, Krkonoše, Šumava, Jeseníky, Valašsko, Beskydy Oblasti II. kategorie: oblasti s kvalitními podmínkami. Jejich funkce mají zčásti Oblasti II. kategorie: oblasti s kvalitními podmínkami. Jejich funkce mají zčásti význam mezinárodní, většinou však celostátní. Celkem 11. význam mezinárodní, většinou však celostátní. Celkem 11. Doksy a okolí -Máchův kraj, Jizerské hory, Turnovsko-Český ráj, Jihočeské rybníky, Střední Vltava, Křivoklátsko, Dolní Vltava, Posázaví, Českomoravská vrchovina, Orlické hory, Moravský kras Oblasti III. kategorie: oblasti s podmínkami v omezeném rozsahu funkcí. Pokud jsou tyto oblasti při větších sídelních aglomeracích, vhodně zajišťují krátkodobou a zčásti i dlouhodobou rekreaci obyvatel těchto míst. Celkem 21. Oblasti III. kategorie: oblasti s podmínkami v omezeném rozsahu funkcí. Pokud jsou tyto oblasti při větších sídelních aglomeracích, vhodně zajišťují krátkodobou a zčásti i dlouhodobou rekreaci obyvatel těchto míst. Celkem 21. České Švýcarsko, České středohoří, Lužické hory, Podkrkonoší, Broumovsko, Jesenicko-Žluticko, Stříbrsko, Český les, Chodsko, Pošumaví, Horní Vltava, Kaplicko, Brdy, Táborsko, Železné hory, Povodí Orlice, Drahanská vrchovina, Podhorácko, Podyjí, Chřiby, Slovácko Oblasti IV. kategorie: oblasti s nižšími hodnotami podmínek pro CR a rekreaci. Oblasti IV. kategorie: oblasti s nižšími hodnotami podmínek pro CR a rekreaci. Větší význam pro krátkodobou rekreaci. Význam oblastní. Celkem 9 Větší význam pro krátkodobou rekreaci. Význam oblastní. Celkem 9 Krušnohoří, Frýdlantsko, Mělnicko, Staroboleslavsko, Džbán, Přešticko- Nepomucko, Blatensko, Dolní Berounka, Pavlovské vrchy