Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Expresionismus ve výtvarném umění
Advertisements

Pop art Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 18 Sexta osmiletého gymnázia
Vincent van Gogh
Vincent van Gogh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Edita Havránková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Umělecké směry 19. století
Gustave Courbet Barbizonská škola
Adam Kučera, Jan Starý Vincent van Gogh.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Vincent van Gogh ŽIVOT Nizozemský malíř a kreslíř Byl jednou z největších osobností světového výtvarného umění a je dnes pravděpodobně.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
VINCENT VAN GOGH Holandský malíř IMPRESIONISMUS. VINCENT VAN GOGH.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Leonardo da Vinci MgA. Lukáš Psík wikipedia
Malířství, sochařství GOTIKA
Impresionisté figurativního malířství
Portréty literárních osobností světové literatury.
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Vincent Van Gogh – Umělecký směr Svým stylem zapadá van Gogh nejvýrazněji mezi fauvisty, expresionisty, z části pak i mezi ranou.
Vincent van Gogh.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Rembrandt (Rembrandt Harmenszoon van Rijn )
KINETICKÉ UMĚNÍ Jana Bobčíková.
Jan Vermeer van Delft MgA. Lukáš Psík
Autoportrét Název školy
GOTICKÁ ARCHITEKTURA MgA. Lukáš Psík wikimedia
Poznáváme – evropské a světové prostředí  Pokuste se určit dobu vzniku – stačí století  Pokuste se určit název díla, stavby, artefaktu  Pokuste se.
ČESKÝ INFORMEL Jana Bobčíková.
Poznej obraz podle detailu I.
Michelangelo Buonarroti architekt MgA. Lukáš Psík wikipedia
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Michelangelo Buonarroti sochař MgA. Lukáš Psík
IMPRESIONISMUS 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Giotto di Bondone MgA. Lukáš Psík wikipedia
Edgar Degas MgA. Lukáš Psík
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
Jean François Millet a Barbizonská škola Vladimír Sobota.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
Impresionismus a postimpresionismus
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
Obrazy jakou autobiografie
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výtvarná výchova pre 9. ročník
Transkript prezentace:

Vincent van Gogh MgA. Lukáš Psík http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vincent_Willem_van_Gogh_102.jpg

Vincent van Gogh 30. března 1853 v Zundert u Bredy (Holandsko) – 29. července 1890 v Auvers blízko Paříže holandský malíř syn protestantského faráře nejblíže si byl se svým o 4 roky mladším bratrem Theem, který ho finančně podporoval o jeho životě víme hlavně díky korespondenci s bratrem Theem patří k 1. expresionistům v moderním malířství

Vincent van Gogh ovlivněn Jeanem-Francoisem Milletem se Gogh zaměřil na malbu vesničanů přestěhoval se do Dánska, kde jeho vesnická tvorba vrcholila v obraze Jedlíci brambor v roce 1886 Gogh odel do Paříže, kde se svým bratrem sdílel domek na Montmartru zde se malíř potkal s Degasem, Pissarem, Lautrecem a Gauguinem Gogh byl ovlivněn impresionismem a pointilismem

Jedlíci brambor http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kartoffelesser-1-F082_supF77-L-hell.jpg

Vincent van Gogh v roce 1888 se usadil v Arbes a za podpory Thea vybudoval svůj ateliér tzv. žlutý dům půl roku zde spolupracoval s P. Gauguinem – v záchvatu si uřízl pravé ucho a pobýval v nemocnici v roce 1889 se léčil v ústavu v St. Rémy a v době zdraví namaloval Cestu s cypřiší později se pod dohledem dr. Gacheta usadil v Auvers u Paříže v poslední období tvořil obrazy naplněné vnitřním neklidem např. Obilné pole s havrany

Vincent van Gogh 27. 7. 1890 se postřelil revolverem a 29. 7. 1890 zemřel v náruči bratra Thea Za svého života prodal 1. obraz – Červené vinice u Arles jeho tvůrčí období trvalo asi 6 let, celkem namaloval 850 obrazů jeho dílo se někdy úzce spojuje s tvorbou psychopatů a i když jeho nemoc na něj měla vliv, mohl malovat jen v období relativního zdraví

Vincent van Gogh – dílo Gogh užívá pastózní malby v obrazech můžeme vidět krouživé pohyby (mnohdy nervní rukopis), nadsázku a energii malíř užívá zářivých barev – žlutá, chladná modř Kosatce http://commons.wikimedia.org/wiki/File:VanGogh-Irises_1.jpg

Vincent van Gogh – dílo Jedlíci brambor Cesta s cypřiší Obilné pole s havrany Červené vinice u Arles Ložnice v Arles Hvězdná noc Kosatce Váza s dvanácti slunečnicemi Autoportrét Portrét doktora Gacheta

Obilné pole s havrany http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Vincent_van_Gogh_%281853-1890%29_-_Wheat_Field_with_Crows_%281890%29.jpg

Ložnice v Arles http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:La_Chambre_%C3%A0_Arles,_by_Vincent_van_Gogh,_from_C2RMF.jpg

Hvězdná noc http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:VanGogh-starry_night.jpg

Kosatce http://commons.wikimedia.org/wiki/File:VanGogh-Irises_2.jpg

Váza s dvanácti slunečnicemi http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Vincent_Willem_van_Gogh_128.jpg

Autoportrét http://commons.wikimedia.org/wiki/File:VanGogh-self-portrait-dedicated_to_gaugin.jpg

Portrét doktora Gacheta http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Portrait_of_Dr._Gachet.jpg

Otázky: Kteří malíři byli pro Gogha inspirací? Proč si uřízl ucho? Kolik obrazů za svůj život prodal? Popiš malířovu techniku. Vyjmenuj jeho nejznámější díla.

Zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vincent_Willem_van_Gogh_102.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kartoffelesser-1-F082_supF77-L-hell.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:VanGogh-Irises_1.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Vincent_van_Gogh_%281853-1890%29_-_Wheat_Field_with_Crows_%281890%29.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:La_Chambre_%C3%A0_Arles,_by_Vincent_van_Gogh,_from_C2RMF.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:VanGogh-starry_night.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:VanGogh-Irises_2.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Vincent_Willem_van_Gogh_128.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:VanGogh-self-portrait-dedicated_to_gaugin.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Portrait_of_Dr._Gachet.jpg Použitá literatura: PROKOP, Vladimír. Kapitoly z dějin výtvarného umění (pro výuku dějin na středních školách). Sokolov: O.K.-Soft, 2005