Článek 120 – 150 slov.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anglicky jsem se rozhodl učit před půl rokem. I took up English six months ago (decided to learn).
Advertisements

1 Další materiály: o Časopisy – Team, Bridge, Friendship o Online zdroje – audio, video, aktuální a autentické materiály Další materiály: o Časopisy –
Už ti to řekli? Have you been told already?. Kdo ti to řekl? Who told you?
Cumulative tests Tenses Phrases. Put the verbs into the correct form I need a rest. I _______ (run) all morning! John isn´t here. He _______ (go) to the.
Jak se mu říká? What is he called?.
Used to/ would, be/ get used to Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Dobrý den, pane. Znám vás? Hello, sir. Do I know you?
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický jazyk Datum.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_179 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
The written part of the maturita exam III Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Europe Majorette Championship TEREZA SALIVAROVÁ 2003 – future student from grade one.
Participle Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
So, such, (a) few, (a) little Nominal Subject Clauses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Passive tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
I wish, If only Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. LONDON - the capital of Great Britain.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Sport By Dagmar Machů Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-4.PT-27-Životní prostředí Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-26-Londýn Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Bc. Lucie Ševčíková Datum : Název : VY_22_INOVACE_2.2.2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-13-Vzdělávání Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_6_London (6) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Listening VY_32_INOVACE_AJ_2_60 Multiple choice Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Kliknutím lze upravit styl předlohy Volný čas, zábava (Free time) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická.
Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.8.08_welcome_to_london Název: Welcome to London Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Jméno autora: Mgr. Jiří Kala Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
Going across the USA Tematická oblast Angličtina: The USA
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
GE - Vyšší kvalita výuky
Shopping 2. ledna 2014 VY_32_INOVACE_150119
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
LONDON´S BURNING - práce s textem
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Transkript prezentace:

Článek 120 – 150 slov

cíl Článek většinou píšeme pro nějaké časopis nebo noviny, tištěné nebo elektronické. Maturitní článek je většinou určen pro nějaký školní časopis a velmi často se tímto psaním článku účastníme nějaké soutěže o napsání co nejlepšího článku.

Kdo je čtenářem našeho článku? klíčová otázka  Píšeme-li článek do novin nebo časopisu, našim čtenářem může být kdokoliv, a proto bychom měli dbát na formální (velmi slušný) styl. Píšeme-li článek pro školní časopis, můžeme použít styl šitý na míru právě studentům. Ten může být formální, nebo neformální, nebo semiformální (něco mezi).

části 1. NADPIS 2. TEXT ČLÁNKU : úvod, hlavní část, závěr – vše zpracováno podle bodů zadání

1. NADPIS Každý článek musí mít svůj nadpis. Nadpis má nadchnout čtenáře, nutí ho pokračovat ve Nadpis se musí vztahovat k tématu danému zadáním. Ve víceslovném nadpisu nezapomeňte, že všechna slova kromě členů (the, a, an) a předložek (to, at, from, on…) píší velkým písmenem. Pokud je člen nebo předložka prvním slovem v nadpisu, bude psána velkým písmenem.

Příklady vhodných nadpisů My Unusual Trip to London (Můj neobvyklý výlet do Londýna – čtenáře zaujme, protože přináší „něco neobvyklého“) School Trip I Will Never Forget (Školní výlet na který nikdy nezapomenu – čtenář chce číst dál, protože ho zajímá, na co že to autor asi nikdy nezapomene) School Concert I Did Not Like at All (Školní koncert, který se mi vůbec nelíbil – čtenáře bude zajímat, proč se koncert autorovi nelíbil a bude chtít číst dál)

2. TEXT  ČLÁNKU Nejdelší částí článku je text článku, který musí splňovat dva základní požadavky: a) musí obsahovat úvod, hlavní část článku a závěr (nejlépe v jednotlivých odstavcích) b) musí být vypracován na základě jednotlivých bodů zadání (všechny body zadání musí být zmíněny a rozpracovány)  

zadání článku  Chcete přispět do anglického školního časopisu. Rozhod/a jste se napsat článek o školní akci (např. sportovní nebo kulturní akce, výlet, projektový den), které jste se zúčastnil/a se svou třídou. Napište článek v rozsahu 120-150 slov, ve kterém: - uvedete, jaké akce jste se zúčastnil/a; (bod zadání č. 1) - uvedete, kdy a kde se akce konala; (bod zadání č. 2) - popíšete akci (např. účel, průběh, účastníci); (bod zadání č. 3) - napíšete, co se Vám na akci líbilo nebo nelíbilo; (bod zadání č. 4) - zdůvodníte svůj názor. (bod zadání č. 5)  

1. krok Klíčem k úspěchu je důkladné přečtení zadání a jeho rozpracování ve vašem textu článku 

zadání č. 1, 2 Two months ago, (splněn bod zadání č. 2 – kdy se akce konala)  I took part in a shool trip to London. (splněn bod zadání č. 1  – uvedeno, jaké akce se autor zúčastnil, splněn bod zadání č. 2 – uvedeno kde se akce konala).

zadání č. 3 This trip is always something which all students in their final year at school look forward to.I was so excited. The goal of our trip was visiting London, the capital city of United Kingdom, see the most famous sights and monuments, such as the Houses of Parliament or Buckingham Palace. We slept in families, so we could use our English in practice. We were only a group of 15 students, which was quite comfortable. (splněn bod zadání č. 3 – akce je detailně popsána – účel, průběh, účastníci,…)

zadání č. 4 For me, the best experience was speaking English in the real English speaking country because I could try what I learnt at school. I also liked the atmosphere of London. (splněn bod zadání č. 4 – zmíněno co se na akci líbilo a proč) I couldn’t only get used to being careful at crossings as the cars drive on the left. (splněn bod zadání č. 4 – zmíněno co se na akci nelíbilo a proč)

zadání č. 5 All in all I must say that I enjoyed the trip very much and I can recommend doing the same, especially before you take Maturita examination. (splněn bod zadání č. 5 – autor zdůvodňuje svůj názor na školní výlet)  I feel much more confident now.

Doporučení Doporučujeme dodržovat body zadání tak, jak jdou za sebou. Dodržíte-li jejich pořadí, bude váš text logičtější. Doporučujeme také každý bod zadání rozvinout do jednoho odstavce.

My School Trip to London I Enjoyed Very Much Two months ago, I took part in a shool trip to London. This trip is always something which all students in their final year at school look forward to.I was so excited. The goal of our trip was visiting London, the capital city of United Kingdom, see the most famous sights and monuments, such as the Houses of Parliament or Buckingham Palace. We slept in families, so we could use our English in practice. We were only a group of 15 students, which was quite comfortable. For me, the best experience was speaking English in the real English speaking country because I could try what I learnt at school. I also liked the atmosphere of London. I couldn’t only get used to being careful at crossings as the cars drive on the left. All in all I must say that I enjoyed the trip very much and I can recommend doing the same, especially before you take Maturita examination. I feel much more confident now.