Věta sss - konstrukce trojúhelníku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika – 8.ročník Přímka a kružnice
Advertisements

Užití Pythagorovy věty – 3. část
Užití Pythagorovy věty – 5. část
Matematika – 8.ročník Pythagorova věta
Užití Pythagorovy věty – 2. část
Užití Pythagorovy věty – 4. část
- řešení pravoúhlého trojúhelníku
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Věta usu - konstrukce trojúhelníku
Matematika – 8.ročník Thaletova kružnice
Věta sus - konstrukce trojúhelníku
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika - 7. ročník Celá čísla - souhrn
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dělení desetinných čísel Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Obvod, obsah – 1 Čtverec, obdélník, pravoúhlý trojúhelník
Obrazce – obvod, obsah Matematika 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v.
Matematika – 8.ročník Tečna ke kružnici
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami – 1
Matematika – 8.ročník Počítání s mocninami - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Převody jednotek objemu
Procenta 1 - úvod Matematika 7. ročník
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky
Převody jednotek hmotnosti - 2
Převody jednotek obsahu
Zaokrouhlování – 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Násobení desetinných čísel
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítání a odčítání desetinných čísel Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Symbolika Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Obrazce – výšky, vlastnosti Matematika 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Procenta 2 Matematika 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Věta sus - konstrukce trojúhelníku
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Věta sus - konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

Věta sss - konstrukce trojúhelníku Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Věta sss - konstrukce trojúhelníku Matematika – 7. ročník

Věta sss  ABC   MNO (sss) Dva trojúhelníky, které se shodují ve všech třech stranách, jsou shodné. N C 3,5 cm 3,5 cm 5 cm B O 7 cm A 7 cm 5 cm AB  MN s BC  NO s AC  MO s M  ABC   MNO (sss)

Sestroj trojúhelník ABC, je-li dáno: a = 6 cm, b = 7 cm, c = 5,5 cm. Př. 1: Sestroj trojúhelník ABC, je-li dáno: a = 6 cm, b = 7 cm, c = 5,5 cm. 6 + 7 > 5,5 6 + 5,5 > 7 7 + 5,5 > 6 Lze trojúhelník sestrojit ? ano platí trojúhelníková nerovnost Rozbor Postup C AB; |AB| = 5,5 cm k1; k1 (A; 7 cm) k2; k2 (B; 6 cm) C; C  k1  k2  ABC k1 k2 b = 7 cm a = 6 cm A c = 5,5 cm B

Konstrukce k1 C k2 Postup AB; |AB| = 5,5 cm k1; k1 (A; 7 cm) Rozbor C k1 k2 b = 7 cm a = 6 cm Konstrukce A c = 5,5 cm B k1 C k2 Postup AB; |AB| = 5,5 cm k1; k1 (A; 7 cm) k2; k2 (B; 6 cm) C; C  k1  k2  ABC A B Zk.: Ověříme, zda narýsovaný trojúhelník odpovídá zadání.

Zkuste sestrojit trojúhelník s délkami stran: 7 cm, 2 cm, 3 cm 2 + 3 = 5 5 < 7 neplatí trojúhelníková nerovnost  trojúhelník nelze sestrojit

Zkuste sestrojit trojúhelník s délkami stran: 7 cm, 4 cm, 3 cm 4 + 3 = 7 7 = 7 neplatí trojúhelníková nerovnost  trojúhelník nelze sestrojit

Sestroj trojúhelník EFG, je-li dáno: e = 48 mm, f = 55 mm, g = 6,2 cm. Př. 2: Sestroj trojúhelník EFG, je-li dáno: e = 48 mm, f = 55 mm, g = 6,2 cm. Lze trojúhelník sestrojit ? 4,8 + 5,5 > 6,2 ano Postup Rozbor EF; |EF| = 6,2 cm k1; k1 (E; 5,5 cm) k2; k2 (F; 4,8 cm) G; G  k1  k2  EFG G k1 k2 f = 5,5 cm e = 4,8 cm E g = 6,2 cm F

Konstrukce Rozbor Postup EF; |EF| = 6,2 cm k1; k1 (E; 5,5 cm) G Postup k1 k2 EF; |EF| = 6,2 cm k1; k1 (E; 5,5 cm) k2; k2 (F; 4,8 cm) G; G  k1  k2  ABC f = 5,5 cm e = 4,8 cm E g = 6,2 cm F Konstrukce k1 G k2 E F

Narýsuj trojúhelník PQR, je-li dáno: r = 5 cm, q = 4 cm, p = 8 cm Rozbor  lze sestrojit k2 Postup R k1 PQ; |PQ| = 5 cm k1; k1 (P; 4 cm) k2; k2 (Q; 8 cm) R; R  k1  k2  PQR q = 8 cm q = 4 cm P r = 5 cm Q

Konstrukce Rozbor Postup PQ; |PQ| = 5 cm k1; k1 (P; 4 cm) k2; k2 (Q; 8 cm) R; R  k1  k2  PQR q = 8 cm q = 4 cm P r = 5 cm Q Konstrukce k2 R k1 P Q

Sestroj trojúhelník ABC, kde a = 3 cm, b = 4 cm a c = 5 cm Sestroj trojúhelník ABC, kde a = 3 cm, b = 4 cm a c = 5 cm. Změř velikost vnitřních úhlů. Př. 4: Rozbor Postup C k2 AB; |AB| = 5 cm k1; k1 (A; 4 cm) k2; k2 (B; 3 cm) C; C  k1  k2  ABC k1 b = 4 cm a = 3 cm A C = 5 cm B

Konstrukce Rozbor Postup AB; |AB| = 5 cm k1; k1 (A; 4 cm) k2; k2 (B; 3 cm) C; C  k1  k2  ABC A C = 5 cm B Konstrukce k1 C k2 A B

Sestroj rovnostranný trojúhelník BCD, jestliže jeho obvod je 18 cm. Př. 5: Výpočet délky strany: 18 cm : 3 = 6 cm Rozbor Postup D BC; |BC| = 6 cm k1; k1 (B; 6 cm) k2; k2 (C; 6 cm) D; D  k1  k2  BCD k1 k2 6 cm 6 cm 6 cm C B

Konstrukce Postup Rozbor BC; |BC| = 6 cm k1; k1 (B; 6 cm) D k1 k2 BC; |BC| = 6 cm k1; k1 (B; 6 cm) k2; k2 (C; 6 cm) D; D  k1  k2  BCD 6 cm 6 cm B 6 cm C Konstrukce D k1 k2 C B

Věta sus - konstrukce trojúhelníku – matematika 7. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional MS Office učebnice matematiky – geometrie pro 7. ročník Autor: Mgr. Bohumila Zajíčková ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)