VY_32_INOVACE_2P.7_8.05 Autor: Mgr. Pavel Jeřábek Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Přírodopis, třída ZŠ Listopad 2012 Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora Klíčová slova: želva žlutohnědá, želva obrovská, želva bahenní, kareta, kožatka, krokodýl, gaviál, aligátor, kajman Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Želva žlutohnědá
Želva obrovská
Želva bahenní
Kareta obrovská
Kožatka velká
Hlavní skupiny krokodýl ů Aligátoři a kajmani Krokodýli Tomistoma a gaviál Kajmani - mají široký tupý čenich a příčný hrbol před očima Aligátoři - mají široký tupý čenich a nozdry oddělené rýhou Krokodýli – mají protáhlý trojúhelníkový čenich Gaviál – má protáhlé čelisti a rozšířený čenich
Jak je poznám? gaviálkajmankrokodýlaligátor
Krokodýl nilský
Krokodýl čelnatý
Aligátor severoamerický
Kajman brýlový
Gaviál indický
Metodický list Žákům se postupně odkrývají obrázky živočichů, žáci doplňují rodová a druhová jména. Správná odpověď se ukáže při dalším kliknutí. Prezentaci lze použít i formou soutěže (kdy si žáci sami vybírají na interaktivní tabuli z listu č.2 čísla obrázků, které se poté rozkryjí), případně k ústnímu či písemnému opakování. Anotace: Prezentace slouží k procvičení správného pojmenovávání živočichů podle vnějšího vzhledu a podle důležitých popisných informací
Zdroje Zdrojem obrázků je přímý odkaz je uveden u každého obrázku, příp. vlastní zdroje autora. Objekty použité k vytvoření prezentace jsou vytvořeny v programu MS PowerPoint Použitý software: držitel licence - ZŠ Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora Microsoft Powerpoint 2010 – součást Microsoft Office XP Professional