Cvičení 1. Derivace Derivace - rekapitulace Derivace složené funkce Derivace součinu dvou funkcí příklad.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Harmonický průběh harmonický průběh.
Advertisements

Elektrické obvody – základní analýza
NABÍJENÍ KAPACITORU Mějme jednoduché zapojení.
Elektrický obvod III..
Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/16
Soustava více zdrojů harmonického napětí v jednom obvodu
Obvody střídavého proudu
Ing. Vladislav Bezouška Prof. Ing. Karel Pokorný, CSc.
17BBTEL Cvičení 4.
17BBTEL Cvičení 6.
Elektrické obvody Dělení elektrických obvodů Jednoduchý el. obvod
Obecný postup řešení těchto typů jednoduchých příkladů:
BRVKA Georg F.B. Riemann ( ). BRVKA Známe různé inverzní procesy (i matematické), integrování je inverzní proces k derivování. Definice: I je.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 9.
VY_32_INOVACE_08-11 OHMŮV ZÁKON.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Neurčitý integrál. Příklad. Na ploše 10 m x 10 m se vysazuje stejný typ rostlin ve 2 barvách. Obě barvy jsou odděleny křivkou y = x ( 1 – 0.1x ). Kolik.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Základy elektrotechniky Jednoduché obvody s harmonickým průběhem
Nesinusové oscilátory
Tato prezentace byla vytvořena
ZPRACOVÁNÍ A ANALÝZA BIOSIGNÁLŮ
17BBTEL Cvičení 2.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Tematická oblast: Informační a komunikační technologie Číslo materiálu: E Název: Draw – objekty Autor: Mgr. Vojtěch.
Jednoduché obvody se sinusovým střídavým proudem
Pro pokračování klikni
Tato prezentace byla vytvořena
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Jednoduché RLC obvody střídavého proudu
VÝKON STŘÍDAVÉHO PROUDU
SIGNÁLY A SOUSTAVY V MATEMATICKÉ BIOLOGII
Výukový program: Mechanik - elektrotechnik Název programu: Elektronika II.ročník Operační zesilovače: Invertující zesilovače – Část 1 - Vzorce Vypracoval:
M ALOVÁNÍ Vypracovala: Mgr. Hana Toflová Dne: ICT2/1/3/10.
Určení parametrů elektrického obvodu Vypracoval: Ing.Přemysl Šolc Školitel: Doc.Ing. Jaromír Kijonka CSc.
NEURČITÝ INTEGRÁL Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Poznámky v PDF.
SIGNÁLY A LINEÁRNÍ SYSTÉMY
Tato prezentace byla vytvořena
© Institut biostatistiky a analýz INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ SIGNÁLY A LINEÁRNÍ SYSTÉMY prof. Ing. Jiří Holčík, CSc.
© Institut biostatistiky a analýz ZPRACOVÁNÍ A ANALÝZA BIOSIGNÁL Ů FREKVENČNÍ SPEKTRUM SPOJITÝCH SIGNÁLŮ.
SIGNÁLY A LINEÁRNÍ SYSTÉMY
Kmity.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Střídavé napětí a střídavý proud
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů Číslo DUM: III/2/FY/2/2/13 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Obvody střídavého proudu
17BBTEL Cvičení 3.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět Fyzika.
Katedra řídicí techniky FEL ČVUT1 11. přednáška. Katedra řídicí techniky FEL ČVUT2 Diskrétní regulační obvod Předpoklad: v okamžiku, kdy se na vstup číslicového.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Ing. Oldřich Vavříček NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Základy elektrotechniky.
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu VY_32_INOVACE_Tomalova_ idealni_soucastky Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
1 Cíl měření - kompenzace RC děliče (napěťová sonda) - ověření kmitočtového pásma sondy při různých dělicích poměrech (1:1, 10:1) - další seznámení.
Základy elektrotechniky Jednoduché obvody s harmonickým průběhem
1 Cíl měření - obecné metody měření fázového posunu - měření fázového posunu osciloskopem - měření osciloskopem v režimu X-Y - nastavení požadovaného.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Paralelní řazení rezistorů
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digitální učební materiál
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_11_16_PowerPoint.
FFT analýza POZOR zapojení pouze po odsouhlasení vyučujícím
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
všechny animace a obrázky - archiv autora
SIGNÁLY A LINEÁRNÍ SYSTÉMY (ČASOVÉ ŘADY)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_36_ Výpočet U, I a R z Ohmova zákona Číslo projektu:
Harry Potter Puzzle 1 START
VÝKON STŘÍDAVÉHO PROUDU
Transkript prezentace:

cvičení 1

Derivace

Derivace - rekapitulace Derivace složené funkce Derivace součinu dvou funkcí příklad

Neurčitý integrál

Integrace per partes

Určitý integrál

Příklad – napětí na kapacitoru Sinusový proud Obdélníkový proud

Komplexní čísla Složkový tvar Polární tvar Exponencielní (fázorový tvar)

Microcap Změna americký styl kreslení rezistoru na evropský

Microcap Vložení rezistoru do schématu Rezistor vybereme buď ze stromové nabídky nalevo Analog Primitives / Passive Components / Resistor, nebo přímo z nástrojové lišty nahoře.

Microcap Zápis hodnoty součástky Pro zápis čísel jsou povoleny reálná čísla jako 1.6 (pozor, musí být tečka, ne čárka!), vědecká notace 1.3E-3, 1.3E+3, inženýrská notace 1.3mA, 1.3k a mezinárodní inženýrská notace 1m3, 1k3. V tabulce je uveden seznam povolených zkratek, názvů jednotky a odpovídající vědecké notace čísel. Je možné použít malá i velká písmena, zkratku i plný název. Mezi číslem a jednotkou nesmí být mezera! FFemto1E-15 PPico1E-12 NNano1E-9 UMicro1E-6 MMilli1E-3 K Kilo1E+3 MEGMega1E+6 GGiga1E+9 TTera1E+12

Microcap Nakreslete jednuduchý stejnosměrný obvod – dělič napětí, napájený z baterie o napětí 10 V

Microcap Zobrazte napětí v jednotlivých uzlech Zobrazeny by měly být hodnoty podle obrázku

Microcap – transientní analýza Nyní místo baterie zapojíme zdroj obdélníkového napětí; úkol – nastavte periodu na 1ms a amplitudu napětí na 10 V, střední hodnota signálu nechť je nulová

Microcap – transientní analýza Spusťte transientní analýzu obvodu v časovém intervalu 0 – 10 ms