Lom světla Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova 55 2013, červen.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracovali: Alena Šlézová Zuzana Uhlíková
Advertisements

Elektromagnet a jeho užití - test
Světelné jevy a jejich využití
Šíření zvuku prostředím
Hustota II. Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Magnetické pole cívky s proudem
Elektromagnetické záření 1. část
Lom světla (Učebnice strana 172 – 174)
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Postup měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
OPTIKA.
Zákon odrazu, zrcadla Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Lom světla.
Paprsková optika hanah.
Teplotní roztažnost pevných látek
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Jevy na rozhraní dvou prostředí
Digitální učební materiál
Měření teploty Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Fyzika 8. ročník Mgr. M. Kubátová
Světelné jevy Zrcadla Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Hmotnost těles Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
zpracovaný v rámci projektu
Světelné jevy Lom světla Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
38. Optika – úvod a geometrická optika I
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Lom světla Předmět: Fyzika.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: I/2: čtenářská a informační gramotnost.
Lom světla - nastává při dopadu svět. paprsku na rozhraní dvou průhledných prostředí různé hustoty - čím je prostředí hustší, tím se paprsek pohybuje menší.
Fyzika 8. ročník Světelné jevy Anotace
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_613_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Digitální učební materiál
OPTIKA. SVĚTELNÝ PAPRSEK PO DOPADU : 1) ODRAZÍ SE 2) JE POHLCEN 3) PRONIKNE DO PROSTŘEDÍ PŘI PRONIKNUTÍ SVĚTELNÉHO PAPRSKU ZÁVISÍ NA:  Typu prostředí.
Zdroje zvuku Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Jednotky objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_612_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Základní škola Benátky nad Jizerou,Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název : Inovace.
OPTIKA 15. Šíření světla, příklady II.
Lom světla Fyzika Autor: Mgr. Lenka Rohanová
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
LOM A ODRAZ VLNĚNÍ.
Měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Magnetické pole Země Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Opakované měření délky Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , prosinec.
Magnetické pole Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Měření času Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , únor.
Magnetické indukční čáry
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla – II.část
Lom od kolmice Autor: Mgr. Alena Víchová Škola: Střední umělecká škola v Ostravě Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Číslo dum: VY_32_INOVACE_FYZ_1_5.
L OM SVĚTLA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Fyzika - optika Zákon odrazu u zrcadel a zákon lomu u čoček.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zákonu lomu. Rozdělení čoček na spojku a rozptylku. Naučení.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žák odpovídá na připravené otázky. Žák sám tvoří odpovědi, nebo vybírá z daných možností tu správnou.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Světlo, optické zobrazení - opakování
Příklady na zákon lomu Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Souhrnné otázky, Světelné jevy
ČOČKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla I. část
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Lom světla – II.část
Lom světla VY_32_INOVACE_52_Lom světla Autor: Pavlína Čermáková
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Lom světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Riskuj - optika 2
Transkript prezentace:

Lom světla Autor: Mgr. Eliška Vokáčová Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , červen

Lom světla Lom světla nastává na rozhraní dvou optických prostředí.

 k  vzduch voda (sklo)

Lomený paprsek postupuje prostředím v jiném směru. Úhel α se nazývá úhel dopadu, úhel β je úhel lomu. Lomený paprsek zůstává v rovině dopadu.

Když má světlo v jednom prostředí větší rychlost než v druhém, je první prostředí vzhledem k druhému opticky řidší a druhé je opticky hustší.

Lom světla ke kolmici nastává při přechodu z prostředí opticky řidšího do prostředí hustšího – například ze vzduchu do skla.

Lom světla od kolmice nastává při přechodu z prostředí opticky hustšího do prostředí řidšího – například ze skla do vzduchu.

Lomu světla se využívá v optických čočkách, které jsou součástí - brýlí, - lupy, - dalekohledů, - mikroskopů, - fotografických přístrojů.

Úloha: Hořící svíčku umístíme za vaničku s vodou tak, aby polovina plamene byla zakryta vodou. Na plamen se díváme z druhé strany vaničky, vidíme ho rozdvojený.

Použité zdroje KOLÁŘOVÁ, Růžena a BOHUNĚK, Jiří. Fyzika pro 7. ročník základní školy. 2. upravené vydání. Nakladatelství Prometheus, spol. s r. o., Praha 4, Učebnice pro základní školy. ISBN Zdroj obrázků: vlastní tvorba.