Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada VY_32_INOVACE_16_01_06 Název materiálu Protiofenzíva u Kurska Jméno vyučujícího Mgr. Eva Dékányová Třída 9.A Předmět Dějepis Datum vytvoření
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Tematický okruh: 2.světová válka Určeno : pro 9.ročník ZŠ Anotace: žáci se v prezentaci seznámí s průběhem války na východní frontě do roku pojem protiofenzíva - Kurský oblouk - Prochorovka - využity při výkladu kompetence k učení,řešení problému a občanské Časová dotace 20 minut
V březnu 1943 se nacisté snažili změnit vývoj na východní frontě Jejich protiofenzíva vyvrcholila a definitivně ztroskotala v tzv. Kurském oblouku 12.července 1943 se v prostoru PROCHOROVKA odehrála největší tanková bitva 2.světové války skončila německou porážkou
KURSK je v Rusku,na sever od ukrajinského Charkova CÍLEM operace ZITADELLE =CITADELA Němci chtěli obklíčit sovětská vojska Sověti ale měli přibližně dvojnásobnou převahu v lidech,dělech,tancích,letadlech a díky špionům se o akci Němců dověděli předem,nebyl zde moment překvapení
ZTRÁTY Sověti zatlačili Němce daleko na západ,v listopadu 1943 byl zpět dobyt Kyjev a začala ofenzíva Rudé armády a osvobozování Ukrajiny,Krymu a Kavkazu Němci přišli o 2772 tanků 1800 letadel Sověti měli 5000 tanků 2900 letadel
PŘÍČINY PORÁŽKY NĚMECKA Tanky Tiger a Panther měly velké závady Měli menší počet vojska a techniky PŘÍČINY VÍTĚZSTVÍ RUDÉ ARMÁDY Výborné tanky T-34,uměli je dobře ovládat,velká zkušenost,vysoké zálohy vojska
Úkol – vysvětli pojem ofenzíva protiofenzíva Řešení- ofenzíva – útok protiofenzíva- protiútok
ANIMACE zdroj Microsoft office_2010, licence zakoupena školou v roce 2011 Vlastní zdroje autorky