Approach Procedure with Vertical guidance

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Změny v AIP ČR k Jeneč Tomáš Navrátil
Advertisements

Používání neřízených letišť pro IFR provoz v Evropě
PODNEBÍ.
Diagnostika Common rail
4. Přesnost měření a vytyčování vodorovných a zenitových úhlů II
 Spolupráce s firmou zabývající se ochranami generátorů.  Doložení přesnosti dodávaných systémů zákazníkům.  Podklady pro získání statutu akreditované.
LPS BRNO Seminář ŘLP ČR a AeČR IATCC Jeneč 2012 Jaroslav Vašík.
Aplikace GNSS v IG Grečnár Jiří.
 Zasvěcení do problematiky TIZ  Proč má smysl se tomuto tématu nadále věnovat?  Výběr projektu, získávání informací  Postup zpracovávání – myšlenkové.
Ochrana letišť Zákon 49/1997 o civilním letectví Pro výkon státní správy ve věcech civilního letectví je zřízen Úřad pro civilní letectví se sídlem v Praze.
Způsoby přesné družicové navigace
Pokročilé funkce Safety Nets na letišti Ruzyně
Základní nařízení komise (ES) 1592/2002
NAŘÍZENÍ KOMISE (ES) č. 1702/2003 ze dne 24. září 2003.
Co vás tady čeká??? V 1.ročníku získáte základní informace o všech druzích dopravy.
Provoz a ekonomika dopravy
Výpočet zásoby porostu relaskopickou metodou
Změny atmosférického tlaku (Učebnice strana 138 – 139) Atmosférický tlak přímo vyplývá z hmotnosti vzduchu. Protože se množství (a hustota) vzduchu nad.
Implementace PBN v ČR Tomáš Duka ŘLP ČR s.p..
Název úlohy: 5.16 Atmosférický tlak.
PŘEDNÁŠKA 0. Jiří Šebesta MRAR – Radiolokační a radionavigační systémy
Ochrana před škodami a prostoji
Směrový a výškový návrh trasy komunikace
ASM 2015 Jeneč 2015 Ivan Beneš Oddělení ASM.
Automatizace řízení letového provozu Jakub Kolář SPŠ Stavební Liberec.
Vypracovala: Bc. SLEZÁKOVÁ Gabriela Predmet: HE18 Diplomový seminár
Personální management
Tlak vzduchu, tlakové útvary
Geodézie 3 (154GD3) Téma č. 3: Barometrické měření výšek.
Inerciální měřící systémy
PŘEDNÁŠKA 6 Jiří Šebesta MRAR – Radiolokační a radionavigační systémy
Vliv teploty na ztráty PHL – způsoby vyjádření Petr Molák, Shell Czech Republic
Palubní protisrážkový systém (Airborne Collision Avoidance Systém) ACAS Americká verze je nazývána Protisrážkový výstražný systém pro vyhnutí se letovému.
PŘEDNÁŠKA 9 Jiří Šebesta MRAR – Radiolokační a radionavigační systémy
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Interakce těžkých nabitých částic a jader s hmotou Elektromagnetická interakce – rozptyl (na elektronech zanedbatelný, na jádrech malá pravděpodobnost),
HYDRAULICKÉ PARAMETRY ZVODNĚNÝCH SYSTÉMŮ
POTENCIÁL ČR Z HLEDISKA POSKYTOVÁNÍ PpS ZZ30
Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy
Systémy rozšíření GNSS na palubě letadla.  Rozšíření GNSS jsou způsoby zlepšení a zpřesnění navigačních schopností GNSS, za použití dodatečných informací,
Ochrana autotransformátoru
PŘEDNÁŠKA 12 MRAR – Radiolokační a radionavigační systémy Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky FEKT VUT v Brně
Tato prezentace byla vytvořena
Autor: MIROSLAV MAJCHER
Datová fúze satelitní navigace a kompasu
Změna tloušťky převodní vrstvy na min.1000ft - od
1.3. Obecné problémy fyzikální teorie jaderných reaktorů
Globální družicové polohové systémy Galileo a GLONASS
LPS Karlovy VaryJiří FREI Změny LKKV – jaro 2012 IATCC Praha – konferenční sál /
8. Prostorové vytyčovací sítě - Běžně se polohová a výšková složka určuje odděleně (obzvláště při vyšších požadavcích na přesnost). -Souřadnicový systém.
9 Hodnocení udržovatelnosti strojů a zařízení
Satelitní měření polohy
Aplikace rentgenfluorescenční analýzy při studiu památek Z.Ferda, T.Kulatá, L.Bandas Rentgenfluorescenční analýza je fyzikální metoda, pomocí které snadno,
Image ©: ESA GNSS Centre of Excellence, Navigační 787, Jeneč, Česká republika; IČO: kontakt: Využití.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Komplexní hodnocení stavebních detailů Dvourozměrné vedení tepla a vodní páry Ing. Petr Kapička ČVUT v Praze, fakulta stavební Katedra konstrukcí pozemních.
Zkoušení potrubí pro odvod kouře a tepla z pohledu výrobce Ing. Vilém Stanke.
ČSN EN Výbušné atmosféry – Část 37: Neelektrická zařízení pro výbušné atmosféry – Neelektrické typy ochrany bezpečnou konstrukcí „c“, hlídání.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
AIRCRAFT BASED AUGMENTATION SYSTEMS
DENNÍ BRIEFING DEN 8 ( ).
DENNÍ BRIEFING DEN 1 ( ).
4. Přesnost měření a vytyčování vodorovných a zenitových úhlů II
Světelná technika Fotometrie.
Technologie a řízení letecké dopravy: 1
Přiblížení RNAV(GNSS) do minim LPV
DENNÍ BRIEFING DEN 2 ( ).
DENNÍ BRIEFING DEN 7 ( ).
Tlak vzduchu a chyby v nastavení výškoměru
8. Prostorové vytyčovací sítě
Transkript prezentace:

Approach Procedure with Vertical guidance APV přiblížení Approach Procedure with Vertical guidance

Rozdělení přístrojových přiblížení NPA (Non-precision approach) APV PA (Precision approach) Convetional RNAV VOR/DME NDB LLZ … GNSS DME/DME APV/baro-VNAV APV/SBAS ILS MLS PAR GNSS-GBAS ….

APV/baro-VNAV charakteristika určena pro letadla se systémy schopnými vypočítat baro-VNAV sestupové dráhy (FMS) korekce na nízké teploty kritéria založena na NPA, ale: používá se FAP místo FAF DA/H místo MDA/H není stanoven MAPt

APV/baro-VNAV požadavky na vybavení letounu LNAV systém certifikovaný pro provoz s přesností 0.3 NM nebo nižší: GNSS systémy certifikované pro přiblížení vícesenzorové systémy využívající inerční referenční jednotky v kombinaci s DME/DME nebo GNSS (FMS) RNP systémy schválené na RNP 0.3 nebo méně integrovaný LNAV/VNAV systém s přesným zdrojem měřením barometrické výšky dostatečná citlivost vertikálního vedení zajištění odchylky do max. +100/-50 ft od VPA

APV/baro-VNAV požadavky na letiště stanovené překážkové roviny dle Annex 14 nejsou-li určeny OCA/H + 15m

APV/baro-VNAV korekce na nízké teploty nízká teplota indikovaná výška > skutečná výška nebezpečí střetu s překážkou

APV/baro-VNAV korekce na nízké teploty korekce se provádí pro publikované: minimální nadmořské výšky/výšky počátečního, středního a nezdařeného přiblížení VPA DA/H korekce provádí: posádka VNAV systém schválený pro provoz za nízkých teplot

Korekce VPA VPA max.=3.5° VPA min.=2.5° tabulka odchylek od VPA Teplota letiště Skutečný VPA +30°C 3.2° +15°C 3.0° +0°C 2.8° -15°C 2.7° -31°C 2.5° VPA max.=3.5° VPA min.=2.5° tabulka odchylek od VPA pro výšku střední hladiny moře

Korekce VPA VPA MOC Teplotní korekce ATT THR FAS Min. VPA

Kritéria návrhu APV/baro-VNAV osa přiblížení shodná s prodlouženou osou RWY definováno: RDH, VPA, FAP RDH 50 ft nad prahem RWY VPA < 2.5° ; 3.5° > FAP- průsečík VPA s výškou střed. přiblížení

RDH, FAP, VPA

Ochranný prostor koneč. přiblížení OCA/H= 246ft (75m) jsou-li určeny překážkové roviny dle Annex 14 a žádná překážka je neprotíná OCA/H= 295ft (90m) nejsou-li určeny překážkové roviny dle Annex 14, nebo není-li příčný navigační systém certifikován pro přílet uvnitř těchto ploch DA/H= OCA/H+přídavek na vymezení ztráty výšky

OCA/H= 246 ft 1NM 1NM 1NM 1NM FAP Primary Area Secondary Area FAP

APV/SBAS APV-I; APV-II vertikální vedení pomocí systému GNSS SBAS příčná navigační výkonnost shodná (vyšší) s LLZ v publikacích značeny jako LPV (Localizer Performance with Vertical guidance) ekvivalentní přesnost APV/SBAS s ILS byla prokázána, avšak APV/SBAS není klasifikován jako PA, protože nesplňuje všechny požadavky na výkonnost signálu v prostoru

APV/SBAS některé předpoklady ekvivalence s ILS požadavky na výkonnost signálu v prostoru splňují požadavky předpisu L 10 na SBAS APV I a APV II; APV-I, 52ft (16m); 66ft (20m) APV-II, 52ft (16m); 26ft (8m) příčné a vertikální FTE jsou nezávislé příčné a vertikální NSE jsou nezávislé

APV/SBAS OCS

APV/SBAS OCS

Porovnání OCS APV/baro-VNAV OCS Vzdálenost od C/L (ft) -15000 -10000 -5000 5000 10000 15000 20000 25000 30000 35000 Vzdálenost od prahu RWY (ft) Vzdálenost od C/L (ft) APV/SBAS OCS

Hlavní přínosy APV zvýšení bezpečnosti-redukce případů CFIT díky ustálenému vedení během klesání

redukce počtu nezdařených přiblížení-větší ekonomičnost provozu

flexibilnější návrhy přiblížení

možnost zavedení bez nároků na změny pozemního radionavigačního vybavení letiště záložní systém pro stávající PA