Nástroje interpretace novomediálního díla II JS_14.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Psychické projevy a stavy
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Odborný výcvik Tematická oblast: Prací.
Notebook. Notebook je označení pro přenosný počítač Jsou v něm zabudované komponenty, srovnatelné se stolním PC.
Jak ovlivňuje můj život současná technika
Současné dění v kultuře
Jan Tomáštík Michal Vencel Jan Bereznaj
PSYCHOHYGIENA Karolína Růžičková C1B
Řeč, jazyk, mluva.
Jak ovlivňuje můj život současná technika
Roman Cigáň 2. ročník. Co to je? Intelektuální hnutí, životní postoj a filozofický směr 18. století Intelektuální hnutí, životní postoj a filozofický.
Sports and culture events
Svět techniky a já Lucie Šamárková. Obrázky nejrůznější techniky.
Oddělování složek směsí
Dřevěný Kostel sv.Kateřiny
Vypracovaly: Tereza Plžiková, Zuzana Veverková, Zuzana Brožková
GALILEO GALILEI 15.února 1564 Pisa - 8.ledna 1642 Arcetri
Fenek berberský Vulpes zerda Pavel Matějovský.
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
kadeřnice učitelka ve školce kriminalistka zdravotní sestřička.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Červen 2014 Jan Ryšavý, 9. A. SNADNO SE POLOŽÍ......TĚŽCE SE ODPOVÍDÁ.
Voldán Fabián 2L Školní rok 2013/  ZÁKLADNÍ ŽIVOTNÍ POTŘEBY:POTRAVA VODA KYSLÍK.
KANADA.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
Obklady stěn (materiálové varianty, technologie provádění, zhodnocení z hlediska vhodnosti použití a ceny – doporučení pro investora)
Rozsáhlé oblasti se specifickým historickým vývojem, během kterého se vyvinuly charakteristické kulturní znaky obyvatelstva. SVĚTOVÉ.
Opakování ionty Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková.
Weissová, Krejcarová C2A
FRANCIE Geografické údaje.
Moučníky z listového těsta
A M O N I A K ČPAVEK NH3.
Design tužkou a ve 3D Současný český design (Daniel Piršč) VY_32_ZAZNAM_Design1r0113 Hana Děcká.
 Postaven v novogotickém slohu  Z glazurovaných cihel  Architekt - Waldemar Kandler.
Sacharidy Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková. Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_inovace_CH_9.55 Název školy: Základní škola a Mateřská škola.
Teoretický úvod a možnosti využití v praxi VY_32_INOVACE_5.3.VV2.07/W i Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra.
ZSV Filip Kuřec, 6.A.  Historická v ě da, zabývající se chováním, jednáním, pro ž íváním a dalšími č innostmi jedince  Zalo ž ena 1879 Wilhelmem Wundtem,
Jak ovlivňuje můj život současná technika. Televize V dnešní době je zcela pravděpodobné, že 2 % ze 3 % lidí mají doma televizi. Já si myslím, že televize.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Konstantin I. Veliký (Flavius Valerius Constantinus)
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Atomový obal Předmět: Fyzika.
Výtvarná interpretace
název odvozen od anglického to rag – roztrhat nebo rozervat, melodie je totiž jakoby rytmicky roztrhána černoši doufali, že se prosadí jako vážná hudba,
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_758_SURREALISMUS TÉMA: Surrealismus ve.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Blues Richard Malý.
Kristýna Hartmanová C4B
Household Chores Škola: SOU Valašské Klobouky Ročník: Nástavbové studium Podnikání 2 Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět: Anglický.
Co se dozvíme? Úvod – „Děti květin“ Projevy skupiny Cestování
Mravenci Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013 Vyučující: Mgr. Ludvík KašparJméno: Vojtěch Antoš.
DNA.
OP – ART Optical art Optické umění
Známe spoustu druhů tzv. létajicích ryb
Petra Janečková a Lucie Zinková C3B
Nové procesory Intel Xeon Maturitní předmět: ICT.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Předmět: BiologieTřída: 1L Obor: Technické lyceumŠkolní rok: 2013/2014 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Jméno: Marian Příhoda.
Kouřimská, Hríbiková, Havlovicová, Matějková
Kašmír Bc. Kamila Němcová.
Šalmaj.
Anotace: Na číselné ose čtou čísla, která se postupně objevují.
Kokainovník pravý (rudodřev koka)
Šelmy medvědovité Sabina Náhlíková IX.A.
Z Á S A D Y – H YD R O X I D Y.
Amarylkovité Rostliny
{ Basketball Tělesná výchova Julie Ráčková, 6. A.
INFORMATIKA Historie pc.
DENÍK Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
Transkript prezentace:

Nástroje interpretace novomediálního díla II JS_14

Nástroje interpretace NMD_II Anotace: Metafora mysli/paměti v diskurzu studií nových médií. Médium jako extenze, mnemotechnická pomůcka, model lidské mysli, inscenované vzpomínání. Nová média a postmodernismus: Postmoderní věda, p. myšlení, p. a sféra umění, p. stroj, p. člověk. Postmoderní praxe typu remake, remix, postprodukce, reenactment.

Nástroje interpretace NMD_II „Co plnilo funkci fotografie před vynálezem fotoaparátu? Standardní odpověď zní: rytina, kresba, malba. Ovšem poučenější odpověď: paměť. Úkol, který dnes fotografie plní ve vnějším světě, byl dříve vykonáván myšlenkově.“ John Berger: O pohledu, 2009, s. 66. (Kapitola: K funkcím fotografie. Věnovaná Susan Sontag) „Nyní bychom se měli ptát na obsah paměti v situaci, kdy již nemůžeme rozlišit simulované události a ´skutečné´ zkušenosti. Možná je to směs ´reálných´ a ´virtuálních´ zkušeností? Možná, že splývání ´reálného´a ´virtuálního´ v umění, stejně jako v životě, bude v budoucnosti tím, čím ve 20.století bylo splývání ´umění´ a ´každodenního života´.“ (M. Rush, 2002, s. 217)

Nástroje interpretace NMD_II Počítač jako model lidské mysli Model = z lat. modus – způsob, mod, móda. Jak vidět, podle čeho pozorovat… Analogie = z řec. ana + logos (ana – opět, zpět) (legó – vybírám, mluvím, myslím). Analogía – obdoba, poměrnost, naznačuje identitu proporcí mezi různým… (dle: A. Kosík: Pospojovaný svět, s. 22)

Nástroje interpretace NMD_II Woody Vasulka: Art of Memory (1987, 36 min., barva, zvuk)