Analýza kvantitativních dat II. TEST 1 (v LS 2012) Aktualizované verze jsou k dispozici na Jiří Šafr jiri.safr(zavináč)seznam.cz poslední aktualizace UK FHS Historická sociologie (LS 2012)
DATA = ISSP
Varianta A
VAR A: úloha Překódujte (RECODE) kategorie proměnné q14a („Dá se lidem věřit“) do nové proměnné „duvera“ a to tak, že nová proměnná bude mít 2 kategorie: 1. důvěra; 2. nedůvěra. Proměnnou pojmenujte „důvěra v lidi“ a její kategorie označte „důvěra“ a „nedůvěra“. Jaká je četnost proměnné „duvera“? 2.Pomocí kontingenčních tabulek zjistěte, zda důvěra souvisí s s věkem (resp. která věková kategorie, kteří důvěřují?). Použijte inferenční statistiky (testu homogenity).
VAR A: úloha 3 Jaký je hrubý podíl těch co důvěřují v kategoriích věku (vek3) a jaký je čistý podíl = vážený při kontrole vlivu vzdělání (vzd3)? Jaký je hrubý rozdíl v % podílu důvěřujících v nejmladší a nejstarší kategorii a jaký čistý - vážený při kontrole vlivu vzdělání? Kolika % redukci v tomto vztahu důvěra x věk způsobí vzdělání?
Varianta B
VAR B: úloha Překódujte (RECODE) kategorie proměnné q18 ( „Kouříte“) do nové proměnné „kurak“ a to tak, že nová proměnná bude mít pouze 2 kategorie podle toho, zda respondent v SOUČASNOSTI kouří: 1. Kuřák; 2. Nekuřák. Proměnnou pojmenujte „Kuřák“ a její kategorie označte „kuřák“ a „nekuřák“. Jaká je četnost proměnné „kurak“? 2.Pomocí kontingenčních tabulek zjistěte, zda kouření souvisí se vzděláním (resp. která vzdělanostní skupina jsou kuřáci.) Použijte inferenční statistiky (testu homogenity).
VAR B: úloha 3 Jaký je hrubý podíl kuřáků v kategoriích vzdělání (vzd3) a jaký je čistý = vážený při kontrole vlivu věku (vek3)? Jaký je hrubý rozdíl v % podílu kuřáků se vzděláním max. VYUČ a VŠ a jaký čistý - vážený při kontrole vlivu věku? Kolika % redukci v tomto vztahu kouří x věk způsobí věk?
Nápovědy CROSSTABS var1 BY var 2 /CEL =???. CROSSTABS var1 BY var 2 BY var3 /CEL =???. Nápověda k 3.: kolik % je % rozdílu nejmladší – nejstarší po redukci z hrubého vztahu.