Spočítej Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ str. 84, příklad 550 str. 84, příklad 550 Bazén o objemu 45m 3 se má naplnit vodou o teplotě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Termodynamika řešená úloha Petr Machálek.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
KALORIMETR.
Teplo jako fyzikální veličina
SPŠ SE Liberec a VOŠ Mgr. Jaromír Osčádal
Měření a výpočet přijatého a odevzdaného tepla
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Předmět : F y z i k a Ročník : osmý
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_688.
PRVNÍ TERMODYNAMICKÝ ZÁKON.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
Tepelné jevy.
Vnitřní energie II. část
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTeplené jevy.
Pokusné určení tepla.
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_686.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_685.
Tání, tuhnutí a tepelná výměna
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_02  
Pořídíš si domů bazén? (finančně kalorimetrická rozvaha)
Šíření tepla prouděním a zářením
Číslo: Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Změny skupenství látek Autor:
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
Výpočet přijatého a předaného tepla
Příklad tepelně izolované soustavy:
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Měrná tepelná kapacita
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_687.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_694.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
SKUPENSKÉ TEPLO TÁNÍ. = teplo, které přijme pevná látka při přechodu na kapalinu během tání. značka: L t jednotky: J; kJ vzorec: L t = m ∙ l t m = hmotnost.
Vnitřní energie tělesa. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV:Var TÉMATICKÝ CELEK: Energie ČÍSLO PROJEKTU:
Změny vnitřní energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová; datum: Název:
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
Úlohy ke shrnutí učiva č.2
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
Hustota a její měření.
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Spočítej Bazén o objemu 45m3 se má naplnit vodou o teplotě
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.29_Prace Datum: Ročník: Osmý
zpracovaný v rámci projektu
TEPLO.
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B31Fy6_Hustota 1
Změny skupenství látek
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Měření objemu pevného tělesa
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
zpracovaný v rámci projektu
PRVNÍ TERMODYNAMICKÝ ZÁKON.
ADIABATICKÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM.
Interaktivní testy ze znalostí fyziky
Třída 3.A 17. hodina.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Transkript prezentace:

Spočítej Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ str. 84, příklad 550 str. 84, příklad 550 Bazén o objemu 45m 3 se má naplnit vodou o teplotě 25°C. Voda ve vodovodu má teplotu 12°C a voda v kotli 90°C. Jak velký objem které vody potřebujeme?

OTÁZKY Které vody asi bude více? (odhadni) Které těleso (voda) bude teplo PŘIJÍMAT? Které těleso (voda) bude teplo ODEVZDÁVAT? Urči teplotní rozdíl t 1. Urči teplotní rozdíl t 2. Napiš kalorimetrickou rovnici. ODPOVĚDI NA OTÁZKY a) Studené b) Studená 1 c) Teplá 2 t 1 = 13 °C t 1 = 13 °C t 2 = 65 °C t 2 = 65 °C Q 1 = Q 2 Q 1 = Q 2 m 1. c 1. t 1 = m 2. t 2. c 2

VÝPOČET studená voda – těleso1 teplá voda – těleso 2 m 1 = x kg m 2 = (45000 – x)kg m 1 = x kg m 2 = (45000 – x)kg c 1 = 4,2 kJ / kg °C c 2 = 4,2 kJ / kg °C c 1 = 4,2 kJ / kg °C c 2 = 4,2 kJ / kg °C t 1 = 13 °C t 2 = 65 °C t 1 = 13 °C t 2 = 65 °C Q 1 = Q 2 - předpoklad - tepelná výměna probíhá bez ztrát – v uzavřené soustavě SESTAVÍME ROVNICI x. 4,2.13 = (45000 – x). 4, ,6 x = (45000 – x) ,6 x = (45000 – x) ,6 x = – 273 x 54,6 x = – 273 x 54,6 x x = ,6 x x = ,6x = ,6x = x = x = ODPOVĚĎ m 1 = kgm 2 = kg V 1 = 37,5 m 3 V 2 = 7,5 m 3 Studené vody bude 37,5 m 3 a teplé vody bude 7,5 m 3.