Kreslíme vektorovou grafiku (5) Vodicí linky Zarovnávání objektů Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Grafický editor GIMP (13)
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Grafický editor GIMP (9)
Počítačová grafika (základy práce ve vektorovém kreslicím programu)
Kreslíme vektorovou grafiku (4) Kopírování objektů Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Orofacionální cvičení I Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Grafický editor GIMP (6)
Grafický editor GIMP (7)
Kreslíme vektorovou grafiku (6) Práce s textem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafický editor GIMP (2)
PIXLR − ONLINE GRAFICKÝ EDITOR (3)
TEXTOVÝ EDITOR WORD CO SE NAUČÍME: 1. Základy psaní z klávesnice 2. Soubor 3. Velikost písma 4. Barva písma 5. Druh písma Dostupné z Metodického portálu.
Ivana Kuntová, Pětiúhelník Přesná konstrukce velikosti strany pětiúhelníku ze zadaného poloměru opsané kružnice Ivana Kuntová,
Vzájemná poloha dvou kružnic
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Grafický editor GIMP (9)
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Grafický editor GIMP (12) Reliéf pomocí mapy vyvýšení, logo… Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dělení lomených výrazů
Kreslíme vektorovou grafiku (1) v programu Zoner Callisto
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Grafický editor GIMP (6) Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
Grafický editor GIMP (2)
Grafický editor GIMP (13)
Kreslíme vektorovou grafiku (6)
Grafický editor GIMP (12)
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Vzájemná poloha dvou kružnic
Grafický editor GIMP (9)
Interaktivní procvičování barev a paměti na tvary těles.
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Grafický editor GIMP (6)
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk
Příprava na lomené výrazy
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
Kreslíme vektorovou grafiku (4)
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Najdi dva stejné obrázky
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
Název učebního materiálu
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Pořadí obrázků – drak Postup práce:
Převody jednotek délky - 2.část
Wie spät ist es? Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Zámostná. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Hyperoskulační kružnice hyperboly
Kreslíme vektorovou grafiku (4)
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Grafický editor GIMP (6)
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Vzájemná poloha dvou kružnic
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Orofacionální cvičení III.
Převody jednotek času – 2. část
WHAT IS RED? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
WHAT IS ORANGE? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Transkript prezentace:

Kreslíme vektorovou grafiku (5) Vodicí linky Zarovnávání objektů Mgr. Jaroslav Zavadil, Gymnázium Šternberk Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Vodicí linky K urovnání objektů na ploše nám pomohou vodicí linky. Vodicí linky můžeme nadefinovat jejich vytažením myší z pravítek směrem do pracovní plochy. Přesnější varianta je pomocí nastavení na kartě Vodicí linky v nabídce Soubor: Nastavení dokumentu. Tuto kartu můžeme kdykoli vyvolat klepnutím na pravítko. Zatržení možnosti Uchycovat aktivuje tzv. magnetickou funkci vodicích linek - objekty se k ní od určité vzdálenosti „přilepí“.

Zarovnávání objektů Pro zarovnávání skupin objektů (doleva, doprava, na střed), jak vertikálně, tak horizontálně. Zarovnávat můžeme podle velikosti výběru, prvního vybraného objektu či okraje stránky. Používáme galerii Zarovnávání objektů. (Ctrl+7) V praxi většinou kombinujeme vodicí linky a galerii.

Vytvořte plášť hrací kostky podle vzoru. 1. Nejprve vytvoříme čtvercový díl, ve kterém budou 3 x 3 puntíky (vytvoříme pomocí vícenásobného kopírování). Všechny puntíky označíme a vyrovnáme ve čtverci (Zarovnávání objektů). Praktické cvičení

2. Nadefinujeme vodicí linky.

3. Vytvoříme kopie čtvercových stěn pláště (shora x 4, zleva x 3).

4. Dokončíme podle vzoru. (Uvědomte si, jak jsou rozvrženy puntíky na skutečné hrací kostce). Volitelně navrhněte záložky na slepení kostky. Příště: Práce s textem Použité obrázky: autor materiálu.