Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Advertisements

PRESENT CONTINUOUS FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Verb + infinitive or -ing form
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_14.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Present simple Present continuous
MINULÝ ČAS PROSTÝ – ZÁPOR, OTÁZKA
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Verb + -ing or infinitive
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-2.PT-16-Praha Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Anotace Vazba “BE SUPPOSED TO” Vysvětlení použití této vazby na příkladech Věty na procvičení.
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
AUTOR : Mgr. Alena Bartoňková NÁZEV : VY_32_INOVACE_18_15_A6_Bartonkova TÉMA : Opakování – přítomný čas prostý OBSAH : Opakování – přítomný čas prostý.
Verb + -ing Verb + infinitive. NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_4B_15_Verb.patterns.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_1A_12_.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_3C_13_.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present Simple Tense Název sady: Přítomný čas prostý Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: PaedDr. Milena Holcnerová NÁZEV:VY_22_INOVACE_18_AJ8_PRESENT TENSES TEMA:PRESENT TENSES ČÍSLO PROJEKTU:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
Vazba sloves s Gerundiem X infinitivem
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
VY_32_INOVACE_Sei_III_07 Like and dislike
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_15Spojky.
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
ANJ - komunikační situace Ročník, obor: 4. ročník, ekonomické lyceum
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
GERUND AND INFINITIVE FORMS
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Verb + infinitive or -ing form
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace. Materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK 1.5 – EU peníze středním školám, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ SLOVESA S INFINITIVEM S „TO“ SLOVESA S -ING TVAREM duben 2013VY_32_INOVACE_AGJ_140104

Verbs + to + infinitive/verbs + ing Read the text and underline the verbs A visit to the cinema My friend wants to go the cinema. He really likes watching actions films. I promised to go with him but I can't stand seeing blood and violence, so we agreed to go and see a romantic comedy. We decided to buy tickets for „Love, actually“. Luckily, we managed to get the best seats. I promised to wait for him at the entrance at 7 PM. My brother My older brother decided to become a doctor. He loves helping other people and he doesn't mind studying hard. He avoids going out in the evenings these days because he is preparing to take university entrance exams soon. He hopes to get a place at Charles University in Prague. obr.1

Verbs + to + infinitive/verbs + ing Read the text and underline the verbs A visit to the cinema My friend wants to go the cinema. He really likes watching actions films. I promised to go with him but I can't stand seeing blood and violence, so we agreed to go and see a romantic comedy. We decided to buy tickets for „Love, actually“. Luckily, we managed to get the best seats. I promised to wait for him at the entrance at 7 PM. My brother My older brother decided to become a doctor. He loves helping other people and he doesn't mind studying hard. He avoids going out in the evenings these days because he is preparing to take university entrance exams soon. He hopes to get a place at Charles University in Prague. obr.1

Příklady a použití Když dáváme do věty dvě slovesa za sebou, druhé sloveso je obvykle: a)buď v infinitivu s to b)nebo v -ing tvaru Sloveso + infinitiv s „to“ My friend wants to go the cinema. = Můj kamarád chce jít do kina. My brother decided to become a doctor. = Můj bratr se rozhodl stát lékařem. I promised to wait for him at the entrance. = Slíbil jsem počkat na něj u vchodu. Sloveso + ing I can't stand seeing blood. = Nemůžu vystát pohled na krev. He doesn't mind studying hard. = Nevadí mu pilně studovat. He avoids going out these days. = V tyto dny se vyhýbá chození ven.

Verb+to+infinitive or -ing form Přiřaďte k sobě poloviny vět: 1When Jim was six, he began … Ato pay for his lessons. 2His father agreed …Bpracticing every day. 3He imagined …Cto study music at university. 4He hoped …Dto learn the guitar. 5He didn't mind …Ebecoming a famous guitarist. obr. 2 begin = začít agree = souhlasit imagine = představovat si hope = doufat don´t mind = nevadit

1When Jim was six, he began to learn the guitar.D 2His father agreed to pay for his lessons.A 3He imagined becoming a famous guitarist.E 4He hoped to study music at university.C 5He didn't mind practicing every day.B Verb+to+infinitive or -ing form ŘEŠENÍ obr. 2

Další příklady a použití Tom: Do you want to play tennis? Jane: No, not really, I hate tennis.  Jane can't stand playing tennis. Tom: Why don't we go for a swim? Jane: Good idea! Let's go to the swimming pool.  Tom suggested going swimming.  Jane likes going swimming.  They decided to go swimming. Je nutné se naučit zpaměti, která slovesa jsou následována: a)dalším slovesem v infinitivu s to b)která jsou následována -ing tvarem. Následuje tabulka:

Tabulka agreeofferavoidfeel likebegin decidepreparecan´t helpfinishcontinue expectpretendcan´t standimaginehate failpromiseconsiderpractiselike hoperefusedon't mindrisklove manageseemenjoyspend timeprefer meanwantfancysuggeststart I can't stand doing homework. I've decided to buy a Rolex. I want to have a good watch. U některých sloves mohou následovat oba tvary, např.: I love cooking./I love to cook. Pozor! Po výrazech would like, would prefer, would love atd. se používá pouze sloveso + to + inf. I would like to order now. We would love to see you again. Verb + to + infverb + ingverb + inf/ing

Vyzkoušejte si: Doplňte věty správným tvarem slovesa v závorce. I really enjoy ____________ (watch) documentaries on television. I expected ____________ (see) you at the disco last Friday. Where were you? He spends a lot of time ____________ (play) PC games. We decided ____________ (go) to Austria this winter. I feel like ____________ (go out) for a meal this evening. How about you? Jane offered ____________ (drive) me to the cinema. I finished ____________ (write) the essay at midnight.

Vyzkoušejte si. Řešení I really enjoy watching documentaries on television. I expected to see you at the disco last Friday. Where were you? He spends a lot of time playing PC games. We decided to go to Austria this winter. I feel like going out for a meal this evening. How about you? Jane offered to drive me to the cinema. I finished writing the essay at midnight.

Napište věty s danými slovesy (verb + to + inf./-ing) a použijte vlastní nápady: 1)(hope) _I hope to become__________________________________ 2)(avoid) _________________________________________________ 3)(like) ___________________________________________________ 4)(want) __________________________________________________ 5)(can´t stand)_____________________________________________ 6)(decide) ________________________________________________ 7)(expect) ________________________________________________ Vyzkoušejte si č. 2. obr. 2 agreeofferavoidfeel likebegin decidepreparecan´t helpfinishcontinue expectpretendcan´t standimaginehate failpromiseconsiderpractiselike hoperefusedon't mindrisklove manageseemenjoyspend timeprefer meanwantfancysuggeststart

MURPHY, Raymond. Essential Grammar in Use. London: Cambridge University Press, ISBN MATURITA SOLUTIONS Pre-Intermediate STUDENT´S BOOK. Oxford University Press, ISBN POUŽITÁ LITERATURA

obr.1: Bone doctor Clip Art [online] [cit ]. Dostupné z: obr.2: Electric guitar solo Clip Art [online] [cit ]. Dostupné z: CITACE ZDROJŮ