Matematika a její aplikace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Matematika a její aplikace
Advertisements

Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, změna základu 3 VY_42_INOVACE_17 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Odčítání celých čísel VY_42_INOVACE_32 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta 1 VY_42_INOVACE_12 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace na I. stupni ZŠ Násobky 6 VY_42_INOVACE_34 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Dělení desetinným číslem VY_42_INOVACE_10 Sada 3 Základní škola.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – přímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_08 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Krácení zlomků VY_42_INOVACE_13 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Smíšená čísla VY_42_INOVACE_16 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Orientace do VY_32_INOVACE_10 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 1 VY_42_INOVACE_23 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura Mluvnice jazyka českého na 1. stupni ZŠ Práce s mřížkami VY_32_INOVACE_02 Sada 3 Základní škola T.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s násobením a hledáním otázky VY_42_INOVACE_29 Sada.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Jednotky, desítky, stovky VY_32_INOVACE_06 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Desetinná čísla a jejich znázorňování VY_42_INOVACE_01 Sada 3 Základní.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 1 VY_42_INOVACE_27 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 2 VY_42_INOVACE_28 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace na I. stupni ZŠ Vhodnost záměny sčítanců v řetězech VY_42_INOVACE_33 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – sčítání zlomků VY_42_INOVACE_05 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Odhad výsledků VY_32_INOVACE_16 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Počítání v geometrických tvarech VY_32_INOVACE_18 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace na I. stupni ZŠ Násobky 7 VY_42_INOVACE_35 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve slovních úlohách na I. stupni ZŠ 2 Slovní úloha s praktickým znázorněním VY_42_INOVACE_28 Sada 2.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace na I. stupni ZŠ Rozcvička na počítání do sta VY_42_INOVACE_31 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Porovnávání celých čísel VY_42_INOVACE_30 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola.
Matematika a její aplikace
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel VY_42_INOVACE_02 Sada.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace na I. stupni ZŠ Rychlá rozcvička na sčítání pod sebou VY_42_INOVACE_26 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace na I. stupni ZŠ Násobky 6 a 7 VY_42_INOVACE_36 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice 3 VY_42_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace ve 4. třídě Počítání s penězi do VY_32_INOVACE_04 Sada 24 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 5 VY_42_INOVACE_35 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – pohyb 1 VY_42_INOVACE_25 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Člověk a jeho svět Moje vlast, moje bydliště Světové strany - opakování VY_32_INOVACE_02 Sada 9 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie Základní ovládání a nastavení počítače Ovládací panely – nastavení myši.
Matematika a její aplikace Základní tvar zlomku VY_42_INOVACE_14 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Informační a komunikační technologie MS Word 2010 Word - vložení obrázku VY_32_INOVACE_16 Sada 10 Základní škola.
Matematika a její aplikace Číslo a početní operace na I. stupni ZŠ Kolikrát větší číslo VY_42_INOVACE_29 Sada 1 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Člověk a příroda Zeměpis Zeměpis v praxi Hlavní města Evropy VY_32_INOVACE_19 Sada 7 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 2 VY_42_INOVACE_32 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – nepřímá úměrnost 1 VY_42_INOVACE_09 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Odčítání desetinných čísel VY_42_INOVACE_05 Sada 3 Základní škola.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – procenta, výpočet základu VY_42_INOVACE_13 Sada 4 Základní škola T.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Násobení racionálních čísel VY_42_INOVACE_21 Sada 3 Základní škola.
Matematika a její aplikace
Transkript prezentace:

Matematika a její aplikace Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel VY_42_INOVACE_36 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Alena Jůzková, 08 - 2012 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Forma výuky: skupinová práce žáků Anotace: Předmět: matematika Ročník: 7. Využití materiálu: opakování k písemné práci – souhrnné opakování, pracovní listy Forma výuky: skupinová práce žáků Pomůcky: počítač, dataprojektor, pracovní listy Učivo: Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Metodický postup: 3. Snímek - zadání 4. Snímek – zadání 5. Snímek – zadání 6. Snímek - zadání 7. až 11. Snímek – řešení Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Souhrnné opakování Vypočítej: 54 − −12 −77 = 2 7 ∙ − 2,8 = 54 − −12 −77 = 2 7 ∙ − 2,8 = 2 1 2 −6 9 10 = 0,12÷ 1 4 = −6 ∙ − −3 ∙ −6+2 = 2. Zapiš daný poměr v základním tvaru: 𝑎) 1,5 ÷4,5 ÷3= 𝑏) 5 3 ÷ 5 4 = 𝑐) 18 ÷21= Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

3. Uprav na zlomek v základním tvaru: 𝑎) 5 5 6 ÷2 1 3 = 𝑎) 5 5 6 ÷2 1 3 = 𝑏) 1 2 − 1 3 ÷ 2 3 + 1 6 = 𝑐) 11 12 + 3 8 − 2 3 = 4. Tři spolužáci trhali jablka, první natrhal 16 3 5 𝑘𝑔, druhý natrhal 18 7 8 𝑘𝑔 a třetí natrhal 19 1 4 𝑘𝑔. Kolik kilogramů natrhali celkem? Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

6. Upravte na zlomky v základním tvaru: 𝑎) 5 5 6 2 1 3 = 5. Kolik obleků je možné ušít z 52 m látky, když se na jeden oblek spotřebuje 13 4 m látky? 6. Upravte na zlomky v základním tvaru: 𝑎) 5 5 6 2 1 3 = 𝑏) 1 2 − 1 3 2 3 + 1 6 = Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

7. Vypočítej: 𝑎) 2 5 + 3 7 = 𝑏) 4 1 2 − 1 1 6 + 3 4 = 𝑐) 24 15 ∙ 10 56 = 𝑑) 3 20 ∙5= Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Řešení: 54 – (- 89) = 54 + 89 = 143 3 body 4 body 2 body Vypočítej: 54 − −12 −77 = 2 7 ∙ − 2,8 = 2 1 2 −6 9 10 = 0,12÷ 1 4 = −6 ∙ − −3 ∙ −6+2 = 54 – (- 89) = 54 + 89 = 143 3 body 4 body 2 body − 𝟐 𝟕 ∙ 𝟐𝟖 𝟏𝟎 =− 𝟒 𝟓 𝟓 𝟐 − 𝟔𝟗 𝟏𝟎 = 𝟐𝟓 𝟏𝟎 − 𝟔𝟗 𝟏𝟎 =− 𝟒𝟒 𝟏𝟎 =−𝟒,𝟒 𝟏𝟐 𝟏𝟎𝟎 ∙ 𝟒 𝟏 = 𝟏𝟐 𝟐𝟓 ∙ 𝟏 𝟏 = 𝟏𝟐 𝟐𝟓 - 6 ∙ 𝟑 ∙ − 𝟒 = -6 ∙ − 𝟏𝟐 = 72 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

2. Zapiš daný poměr v základním tvaru: 𝑎) 1,5 ÷4,5 ÷3= 𝑏) 5 3 ÷ 5 4 = 𝑐) 18 ÷21= 𝟏𝟓 𝟏𝟎 ÷ 𝟒𝟓 𝟏𝟎 ∙ 𝟏 𝟑 = 𝟏𝟓 𝟏𝟎 ∙ 𝟏𝟎 𝟒𝟓 ∙ 𝟏 𝟑 = 𝟏 𝟏 ∙ 𝟏 𝟑 ∙ 𝟏 𝟑 = 𝟏 𝟗 𝟓 𝟑 ∙ 𝟒 𝟓 = 𝟒 𝟑 =𝟏 𝟏 𝟑 𝟏𝟖 𝟐𝟏 = 𝟔 𝟕 3. Uprav na zlomek v základním tvaru: 𝑎) 5 5 6 ÷2 1 3 = 𝑏) 1 2 − 1 3 ÷ 2 3 + 1 6 = 𝑐) 11 12 + 3 8 − 2 3 = 35 6 ∗ 3 7 = 5 2 =2 1 2 3 −2 6 ÷ 4+1 6 = 1 6 ∙ 6 5 = 1 5 22+9 −16 24 = 15 24 = 5 8 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Celkem …………….x kg jablek 4. Tři spolužáci trhali jablka, první natrhal 16 3 5 𝑘𝑔, druhý natrhal 18 7 8 𝑘𝑔 a třetí natrhal 19 1 4 𝑘𝑔. Kolik kilogramů natrhali celkem? Zápis: Výpočet: Odpověď: 1. spolužák……… 16 3 5 𝑘𝑔 jablek 2. spolužák……..18 7 8 𝑘𝑔 jablek 3. spolužák…….. 19 1 4 𝑘𝑔 jablek Celkem …………….x kg jablek Smíšená čísla si můžeme převést na čísla desetinná. 16,6 + 18,625 + 19,25 = 54,625 Tři spolužáci natrhali celkem 54,625 kg jablek. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Z 52 m látky je možné ušít 16 obleků. 5. Kolik obleků je možné ušít z 52 m látky, když se na jeden oblek spotřebuje 13 4 m látky? Zápis: Výpočet: Odpověď: 1 oblek……… 13 4 𝑚 látky x obleků……..52 𝑚 látky a) 52 : 13 4 = 52 * 4 13 =16 b) 52 : 3,25 = 5 200 : 325=16 x = 52 : 13 4 Z 52 m látky je možné ušít 16 obleků. Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

6. Upravte na zlomky v základním tvaru: 𝑎) 5 5 6 2 1 3 = 𝟑𝟓 𝟔 ÷ 𝟕 𝟑 = 𝟑𝟓 𝟔 ∙ 𝟑 𝟕 = 𝟓 𝟐 =𝟐 𝟏 𝟐 𝑏) 1 2 − 1 3 2 3 + 1 6 = 𝟑 −𝟐 𝟔 ÷ 𝟒+𝟏 𝟔 = 𝟏 𝟔 ∙ 𝟔 𝟓 = 𝟏 𝟓 7. Vypočítej: 𝑎) 2 5 + 3 7 = 𝑏) 4 1 2 − 1 1 6 + 3 4 = 𝑐) 24 15 ∙ 10 56 = 𝑑) 3 20 ∙5= 𝟑 𝟒 𝟏𝟒+𝟏𝟓 𝟑𝟓 = 𝟐𝟗 𝟑𝟓 𝟗 𝟐 − 𝟏𝟒+𝟗 𝟏𝟐 = 𝟓𝟒 −𝟐𝟓 𝟏𝟐 = 𝟐𝟗 𝟏𝟐 =𝟐 𝟓 𝟏𝟐 𝟖 𝟓 ∙ 𝟓 𝟐𝟖 = 𝟐 𝟕 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692

Citace: http://office.microsoft.com Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692