Tento směr si kladl za cíl podat nový obraz člověka. Aktualizoval člověka, realitu a předmětný svět. V samotných dílech se však nejvýrazněji zrcadlí tíživý.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt V. C.
Advertisements

Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Baroko Baroko je umělecko-kulturní směr, který vládl v Evropě mezi roky 1600 a Vznikl v Itálii a rozšířil se po celé Evropě a v jejích koloniích.
Anotace: Výklad zaměřený na vývoj filozofických směrů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Simona Belanová CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_5.1.ZSV4.04/Be.
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
VY_32_INOVACE_31-18 Česká próza po r Ladislav Fuks.
 Předmět: Literatura  Tematická oblast: Česká a světová literatura po r  Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia  Oblast podpory: III/2 Inovace.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_11_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
filosofický a umělecký směr vznikl po první světové válce v Německu
Abstraktní expresionismus
Analytická psychologie
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
KLASICISMUS EMPÍR.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
 Předmět: Literatura  Tematická oblast: Česká a světová literatura po r  Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia  Oblast podpory: III/2 Inovace.
Téma nejistoty a obav z budoucího vývoje Mgr. Ludmila Růžičková
v pedagogické diagnostice
NOVÁ FIGURACE Jiří Salajka.
VY_52_INOVACE_DEK_54 SURREALISMUS
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_13_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
VY_32_INOVACE_3D.9.12 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
GOTICKÁ KULTURA 2. část.
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Eduard Manet Název školy
Albert Camus Barbora Vaňková.
Zpracováno: Autor: Dobruše Fajkusová
Poezie ve světové literatuře
Rembrandt (Rembrandt Harmenszoon van Rijn )
EXISTENCIALISMUS 20. března 2014, Pavel Trtílek.
Tento pojem zahrnuje v sobě řadu významných proudů a směrů v umění 20
Napětí v literatuře.
3. Kompozice ve výtvarném umění
Téma: Světová próza 1. poloviny 20. století VY_32_INOVACE_142.
Surrealismus.
Viktor Frankl Eliška Dlouhá V8A.
Výtvarné směry 2. poloviny 20. století
EXISTENCIALISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI
Malířství mezi válkami DADAISMUS
Evropské umění počátku 20. století
Světová literatra mezi světovými válkami
Soudobé trendy a perspektivy kolektivního investování prostřednictvím podílových fondů v České republice 2008 Jan Svoboda.
Existencionalismus, neorealismus
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Analýza duchovní situace Duchovní postoj Dialog s Bohem Duchovní hloubka Poslání Vzájemné ovlivnění všech prvků.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S16 TEMA : Stručné dějiny výtvarného.
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11.
Filozofie mezi renesancí a osvícenstvím Střední škola pro knihkupce a nakladatelské pracovníky, o.p.s. Zuzana Landlová, 3.A
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
Recepce a interpretace UD Vrstvy UD
Renesance a humanismus
EXPRESIONISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
,,Opravdový umělec je úžasná svítící fontána.‘‘
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_.
EXISTENCIALISMUS Pavel Trtílek,
EXISTENCIALISMUS 10. března 2016, Pavel Trtílek.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Albert Camus Název : VY_32_inovace_13 Český jazyk a literatura –
Poezie ve světě v 1.polovině 20.století
Světová literatura 2.pol.20.stol.
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Využití ICT, výtvarná výchova, České baroko Autor: Mgr. Olga Pasovská.
VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod. VY_32_INOVACE_22 ROMANTISMUS obecný úvod.
Malířství mezi válkami DADAISMUS
Transkript prezentace:

Tento směr si kladl za cíl podat nový obraz člověka. Aktualizoval člověka, realitu a předmětný svět. V samotných dílech se však nejvýrazněji zrcadlí tíživý pocit odcizení jedince a jeho lidská situace, pochyby o hodnotách V samotných dílech se však nejvýrazněji zrcadlí tíživý pocit odcizení jedince a jeho lidská situace, pochyby o hodnotách a hlavně jeho existenciální rozčarování. a hlavně jeho existenciální rozčarování.

Tendence, která v 50. a 60. létech 20. století zahrnovala řadu velmi zajímavých figurativně orientovaných názorů. Existencialismus byl nejoblíbenější filozofií poválečné éry v kontinentální Evropě. Tato filozofie velmi rychle opanovala zejména literaturu a výtvarné umění. Jejím jazykem je – autenticita, strach, odcizení, absurdita, znechucení, metamorfóza, úzkost, svoboda.

36 A.Gicometti, Kráčející muž

37 F. Bacon, Postava v pohybu

38 F. Bacon, portrét Henrietty Moralesové

Představitelé: Alberto GIACOMETTI Francis BACON Germaine RICHIER Lucian FREUD Francis GRUBER Bram Van VELDE