D R A M A Mgr. Michal Oblouk. DRAMA Slovo odvozeno z řeckého pojmenování dráma = čin, jednání, skutek Literární dílo určené k jevištnímu provedení Divadelní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Drama – vývoj a rozdělení
Advertisements

Tematická a kompoziční složka literárního díla
(Literární výchova - 7. ročník)
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
 Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_09_CJL_L Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Obecné poučení o literatuře
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Rozbor uměleckého textu
Gramatika Vypravování
Divadlo konce 19.století.
III-2/CJ1/1.14/De Vznik a vývoj antického divadla
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_03  Název materiálu: Drama  Tematická oblast: Estetika, 1. ročník  Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
OSVOBOZENÉ DIVADLO Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Vypravování VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.11
VYPRAVOVÁNÍ.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PRÓZA, EPIKA Mgr. Michal Oblouk. Próza Z latiny prosa oratio = řeč přímá, stále postupující Přirozená, běžná forma vyjádření psaná volně (ne ve verších)
Obecné poučení o literatuře
EPICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Identifikátor materiálu: EU –
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
STRUKTURA A JAZYK PROZAICKÉHO DÍLA
HUDEBNĚ – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
CHARATKTERISTIKA UMĚLECKÉHO TEXTU
Vypravování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
37.1 Drama, hudebně-dramatické žánry
ŽIŽKOVSKÉ DIVADLO JÁRY CIMRMANA
DRAMATICKÉ UMĚNÍ Mgr. Michal Oblouk
Žánry literatury 1) Lyrika - slovo řeckého původu - popisuje spisovatelovy prožitky, - popisuje spisovatelovy prožitky, pocity, dojmy a myšlenky pocity,
Budování atmosféry multimediálního díla
METODY A TECHNIKY DRAMATICKÉ VÝCHOVY
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Základní literární pojmy opakování.
Dramatická výchova jako forma metoda intervence. Proces dramatické výchovy (Macková. 1995,s.18 ) „ je to tvořivý proces prověřování tématu, hledání a.
R. U. R. Karel Čapek. K AREL Č APEK představitel demokratické prózy autor románů, povídek a divadelních her autor utopických děl - varování před následky.
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA VRSTVA TEMATICKÁ A MYŠLENKOVÁ Mgr. Michal Oblouk.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
TEORETICKÁ ČÁST VYPRAVOVÁNÍ. Vypravování – útvar slohového postupu vyprávěcího Využití  v umělecké literatuře – základ epických děl (povídek, románů,
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_12_LITERATURA.
LITERÁRNÍ DRUHY DRAMA – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Název školy:Základní škola Okříšky Autor:Mgr. Jana Němcová Název:VY_32_INOVACE_17 Téma:Vypravování Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE PRO MANAGEMENT BEZPEČNOSTNÍCH SLUŽEB TÉMA 6. PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY KRIZOVÉ KOMUNIKACE PŘI ŘÍZENÍ ZMĚNY A KRIZE BEZPEČNOSTNÍMI SYSTÉMY.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ČÍSLO DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_44
TEORIE DRAMATU Letní semestr
Divadlo španělského zlatého věku 2
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
FRANCOUZSKÁ RENESNACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Vznik a vývoj Tragédie představitelé
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ.
VYPRAVOVÁNÍ Mgr. Michal Oblouk.
VYPRAVOVÁNÍ Mgr. Michal Oblouk.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_12_INOVACE_RŮ_I_13 DRAMA 1/2
LITERÁRNÍ DRUHY A ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Dramatická literatúra
próza = rytmicky neviazaná reč
Tematická a kompoziční složka literárního díla
VYPRAVOVÁNÍ Slohový útvar vyprávěcího postupu
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Střední škola obchodně technická s. r. o.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
DRAMATICKÉ ŽÁNRY Číslo DUM: VY_32_INOVACE_CJL_1,4_73
Transkript prezentace:

D R A M A Mgr. Michal Oblouk

DRAMA Slovo odvozeno z řeckého pojmenování dráma = čin, jednání, skutek Literární dílo určené k jevištnímu provedení Divadelní hra

ČLENĚNÍ DIVADELNÍ HRY Dějství – jednání, akty – začínají a končí pohybem opony Scény Výstupy herců Herecké akce + repliky – nepřerušovaná přímá řeč – může mít podobu dialogu nebo monologu

DĚJ DIVADELNÍ HRY Děj divadelní hry v klasickém dramatu bývá členěn do pěti částí – tzv. Freytagovo pětistupňové schéma:

EXPOZICE Úvod Výchozí situace

KOLIZE Zápletka Konflikt postav

KRIZE Vyvrcholení Růst napětí

PERIPETIE Obrat v ději

KATASTROFA Rozuzlení Vyřešení konfliktu