Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Lenka Vestfálová Materiál: VY_52_INOVACE_PV11.09 Téma: Rozmanitost přírody Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1826 Klíčová slova: lesní plody, les, houby Anotace: Pracovní list se zaměřuje na lesní plody. Obsahuje i několik otázek, které jsou zaměřené na paměť. Žáci si mohou vyzkoušet, jak jsou pozorní při prohlížení obrázků a co si zapamatovali.
VY_52_INOVACE_PV11.09 Rozmanitost přírody Co sbíráme v lese
Lesní plody houby Chodíte s někým do lesa? S kým? Sbírali jste už někdy houby nebo lesní plody?
Pojmenujte tyto lesní plody: 1. 2. 3. Které z plodů jsou si podobné tvarem? Které barvou, listy? Ochutnali jste všechny tyto plody? 5. 4. Znáš některé lesní plody, které sbírat ani jíst nesmíme? Proč?
Zkuste si vzpomenout na minulou stránku a odpovězte na otázky Zkuste si vzpomenout na minulou stránku a odpovězte na otázky. Potom se vraťte pro kontrolu zpět. Který lesní plod byl vedle borůvek? Jaké číslo měly brusinky? Který lesní plod měl na obrázku i květy? Který z lesních plodů byl vpravo nahoře? Jaké číslo měly ostružiny? Který lesní plod byl vlevo dole? Co bylo v pravém dolním rohu? Pokud byli tvé odpovědi bez chyby nebo jen s jedinou chybičkou, zasloužíš si velikou pochvalu
Pojmenujte obě houby. Kterou z nich byste dali do košíku Pojmenujte obě houby. Kterou z nich byste dali do košíku? Proč tu druhou ne?
Znáte i jiné houby, než muchomůrku a hřib? Jaké. Jsou všechny jedlé?
Kdo kromě lidí sbírá a jí lesní plody a houby?
Jak se máme chovat v lese? Proč?
Metodický list Tuto prezentaci je vhodné zařadit jako doplnění k tématu Les, lesní plody a houby, když už je máme probrány. Prezentace obsahuje různé obrázky – trochu jiné než v učebnici, takže žáci vidí zase jiné zobrazení těchto plodů. Prezentaci promítáme před celou třídou a buď můžeme společně číst otázky a odpovídat na ně – žáky při tom samozřejmě pravidelně střídat, nebo můžeme rozdělit děti do skupin a odpovídají na otázky písemně. Na konci potom zhodnotíme, kdo byl nejlepší. V případě hromadného čtení a odpovědí i tak vyhlásíme nejaktivnější žáky. Úkoly: Jedná se o otázky, které jsou v prezentaci psané vždy tmavě modrou barvou. Na 4. listu je potom několik otázek, které jsou zaměřené na paměť. Žáci si mohou vyzkoušet, jak jsou pozorní při prohlížení obrázků a co si zapamatovali. Vyhodnocení těchto otázek bych nezařazovala do hodnocení v rámci prvouky.
Vzdělávací materiál: Co sbíráme v lese Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický okruh: Rozmanitost přírody - Podzim Autor: Lenka Šocová Vytvořeno: září 2011 Složení: Metodický list, Prezentace v PowerPointu