S CENARIO - BASED METHODOLOGY FOR COMPARISON OF THE SOFTWARE TRAFFIC CONTROL AGENTS Seminář DSS – 6.3.2011 Richard Lipka.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ Odborné.
Advertisements

Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Lekce 7 Metoda molekulární dynamiky I Úvod KFY/PMFCHLekce 7 – Metoda molekulární dynamiky Osnova 1.Princip metody 2.Ingredience 3.Počáteční podmínky 4.Časová.
Úvod Klasifikace disciplín operačního výzkumu
Softwarový systém DYNAST
Průzkum stavu projektového řízení v organizacích a státní správě Odpovědný řešitel Doc. Ing. Klára Antlová, Ph.D. Katedra informatiky EF TUL.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Praktický přehled mikro-simulačního software
Cambridge, 1. – 3. dubna EUROSIM / UKSim 2008 Tomáš Potužák, Richard Lipka.
Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
ReStEP – Základní informace Plný název: ReStEP – Regional Sustainable Energy Policy based on the Interactive Map of Sources (Regionální udržitelná energetická.
Model dopravní mikrooblasti pro popis a řízení délek kolon v křižovatkách pomocí světelné signalizace.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Laboratorní model „Kulička na ploše“ 1. Analytická identifikace modelu „Kulička na ploše“ 2. Program „Flash MX 2004“ Výhody/Nevýhody Program „kulnapl.swf“
Richard Lipka Katedra informatiky a výpočetní techniky Fakulta aplikovaných věd Západočeská univerzita, Plzeň 1.
Zezulka František, Bradáč Zdeněk, Sajdl Ondřej,
Elektrizace železnic Praha a.s.
Potenciál zařízení Black Box pro posouzení dopravních nehod
Vedoucí odboru strategického rozvoje města Vsetín
Kvantifikace externích nákladů z jízdy nákladního vozidla na zpoplatněných a objízdných trasách Vojtěch Máca Centrum pro otázky životního prostředí UK.
Richard Lipka Department of Computer Science and Engineering Faculty of Applied Sciences University of West Bohemia, Pilsen, Czech Republic 1.
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ Fakulta technologická Institut informačních technologií Ústav teorie řízení Ing. Petr Chalupa Školitel: prof. Ing. Vladimír.
Autoři: Martin Dlouhý a Martina Kuncová
Autor práce:Michal Havelka Vedoucí práce: Ing. Michal Skořepa Ústav telekomunikací FEKT VUT v Brně Mobilita sítí v Mobile IP.
Souběžný návrh hardware a software (Language for Instruction Set Simulator-Oriented Model) MPO ČR, FT-TA3/128, Jazyk a vývojové prostředí pro.
HUMUSOFT s.r.o. Konference WITNESS Setkání uživatelů programu WITNESS Hotel Valáškův Grunt, Kozov
Zprovoznění návratové sondy na tokamaku Compass
Logika a umělá inteligence pro multi-agentní systémy Mobilní agent řízený neuronovou sítí.
Bc. Jan Sálus Fakulta elektrotechnická 4. Června 2012, Praha Bc. Jan Sálus 1 Dopravní kontrola.
Modelování čištění komunálních odpadních vod
ŘÍZENÍ DOPRAVY POMOCÍ SW AGENTŮ Richard Lipka, DSS
Alternativy k evolučním optimalizačním algoritmům Porovnání genetických algoritmů a některých tradičních stochastických optimalizačních přístupů David.
Institut geoinformatiky VYUŽITÍ CELULÁRNÍCH AUTOMATŮ PRO MODELOVÁNÍ SILNIČNÍ SÍTĚ V MULTIAGENTOVÉM SYSTÉMU Vypracoval: Bc. Martin Hlaváček Vedoucí: Ing.
WEBING WEB EngineerING Research Group
Návrh a implementace algoritmu SLAM pro mobilní robot
Modelování hluku ze silniční dopravy v oblasti městské zástavby
14. června 2004Michal Ševčenko Architektura softwarového systému DYNAST Michal Ševčenko VIC ČVUT.
Aktuální stav vývoje extenze Urban Planner Jaroslav Burian First StatGIS conference.
Optimalizace versus simulace 8.přednáška. Obecně o optimalizaci  Maximalizovat nebo minimalizovat omezujících podmínkách.  Maximalizovat nebo minimalizovat.
Sparse Data Issue in MT Evaluation Ondřej Bojar, Kamil Kos, David Mareček;
Monte Carlo simulace hexameru vody Autor: Bc. Lenka Ličmanová Vedoucí práce: Mgr. Aleš Vítek Seminář KFY PŘF OU.
České vysoké učení technické V Praze Fakulta dopravní Ústav řídicí techniky a telematiky Dopravní a cestovní informace Petr Bureš.
PREV v. 3.1DCL, 2012 PREV v. 3.1 P. Dlask Presented for DCL 2012, Prague Extended in the frame of Decision Laboratory Centralized development project 7th.
Mgr. Michal LOUTHAN Katedra geoinformatiky, UP Olomouc
Workshop pro výzkumné pracovníky 16. – , Brno Rozvoj moderních dopravních inteligentních systémů Ing. Petr Holcner, Ph.D. Mikroskopický model.
Úvod do pozemních komunikací
Laser Simulation DSS Ing. Jana Hájková Doc. Ing. Pavel Herout, Ph.D.
JUTS DSS, 5. listopadu 2008 Richard Lipka JUTS 2 Základní vlastnosti Pseudoparalelní simulace na úrovni jednotlivých vozidel.
Nanoindentace Mariánská u Jáchymova
1 Principy simulace Definice Koncepce tvorby modelů Obecné charakteristiky.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní proud Předmět: Teorie dopravy Ing. František Lachnit, Ph.D.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
CLIL – MÝTY A FAKTA Lenka Tejkalová Odborná regionální konference CLIL v ČR a zahraničí Jihlava.
Dopravní plánování s mikrosimulačním softwarem S-Paramics Jiří Paukrt SIAS Limited.
Technologie dopravních průzkumů Ing. Martin Langr Prezentace projektů – nový studentský projekt.
1 Change Management Přednáška k předmětu: Počítačová podpora řízení Předmět : Počítačová podpora řízení K126 PPR1 Obor : E LS, 2016, K126 EKO Přednášky/cvičení.
Autor diplomové práce: Bc. Jiří Motejzík Vedoucí diplomové práce:doc. Ing. Ján Ližbetin, PhD. České Budějovice, červen 2016 Vysoká škola technická a ekonomická.
Vypracovala: Alena Šarmanová Předmět: Říční inženýrství a morfologie
Lucie Mališová 1. ročník N GK-KART
Zkušenosti s výukou geoinformatiky
Ing. Milan Houška KOSA PEF ČZU v Praze
Týden CJV Štěpánka Bilová
Modelování a simulace dopravního proudu
EMEP Task Force on Measurements and Modelling
Zkušenosti z provozu MKDS v Pardubicích
Vážení vozidel za jízdy WIM
BEZPEČNOST NA KŘÍDLECH TECHNIKY
MONIKA DVOŘÁKOVÁ AŽD Praha s.r.o..
Transkript prezentace:

S CENARIO - BASED METHODOLOGY FOR COMPARISON OF THE SOFTWARE TRAFFIC CONTROL AGENTS Seminář DSS – Richard Lipka

P ŘEHLED Agenti v řízení dopravy Simulace dopravy Metodika porovnávání Výsledky Seminář DSS

A GENTI V ŘÍZENÍ DOPRAVY Autonomní, reagují na své okolí a mohou ho ovlivnit Řada návrhů v posledním desetiletí Centralizovaní Sociální Nekomunikující Obtížné porovnávání Seminář DSS

S IMULACE DOPRAVY Různá úroveň detailů Mikroskopická Mesoskopická Makroskopická Různé vlastnosti simulačních modelů Seminář DSS

M ETODIKA POROVNÁVÁNÍ Podmínky Stejné prostředí Stejná dopravní situace Stejný simulátor Testování v různých situacích → využití scénářů Experiment Mapa Scénář Nastavení měření Nastavení agentů Seminář DSS

S CÉNÁŘE Popis chování vozidel Generátory na okrajích simulované oblasti Nastavení křižovatek Nastavení cest Nastavení vozovek Změny v chování vozidel v čase Modelování nehody Reakce na změnu počasí Seminář DSS

N ÁSTROJE PRO POROVNÁVÁNÍ Řízení simulace - scénáře Podpora pro různé druhy agentů Měření údajů v simulaci Pro řízení dopravy Pro vyhodnocení fungování agentů Sběr údajů pro porovnání Seminář DSS

P ODPORA AGENTŮ V SIMULACI Řízení dopravy Sledování dopravní situace Komunikace mezi agenty Seminář DSS

P ŘÍKLAD EXPERIMENTŮ 5 agentů VASC – základní metoda řízení HIRA a KOSU – nekomunikující FERR – sociální FRAN – centralizovaný Mapy založené na reálné situaci Seminář DSS

U KÁZKA AGENTŮ Seminář DSS FRAN FERR KOSU

Ř ÍZENÍ DOPRAVY NA HLAVNÍ SILNICI 2 km dlouhá vozovka – hlavní tah do města Většina vozidel se pohybuje do města – ranní provoz Agenti preferují pohyb vozidel do města Seminář DSS

Ř ÍZENÍ DOPRAVY NA HLAVNÍ SILNICI 60 minut běhu experimentu Měření délek front ve směru do města a průměrného zpoždění v celé křižovatce Seminář DSS

Ř ÍZENÍ DOPRAVY NA HLAVNÍ SILNICI Porovnání výsledků s VASC HIRA9,30%3,13%4,92%6,67%5,95%1,16% KOSU2,33%1,56%1,64%2,67%2,38%-1,16% FERR9,30%15,63%14,75%13,33%10,71%3,49% FRAN4,65%14,06%13,11%12,00%9,52%4,65% HIRA 0,74%2,31%4,07%3,74%0,55%1,19% KOSU -2,95%-3,96%1,02%-0,31%1,93%-0,40% FERR 4,06%0,66%3,39%2,80%2,76%1,58% FRAN 1,48%1,65%4,41%2,80%3,04%7,11% Délky front Průměrné zpoždění Seminář DSS

N EHODA NA HLAVNÍ SILNICI Silnice vedoucí z města na jeden z hlavních výjezdů Nehoda na 4. křižovatce, vozidla se postupně vrací z objížďky Seminář DSS

N EHODA NA HLAVNÍ SILNICI 60 minut běhu experimentu Měření délek front a průměrného zpoždění v celé křižovatce Seminář DSS

N EHODA NA HLAVNÍ SILNICI Porovnání výsledků s VASC Délky front Průměrné zpoždění HIRA 3,64%5,36%5,26%15,85%14,29%1,37% KOSU 3,64%5,36%3,51%1,22%-4,76%1,37% FERR 7,27%16,07%17,54%-1,22%4,76%10,96% FRAN 5,45%12,50%15,79%4,88%9,52%9,59% HIRA0,71%1,05%1,06%5,87%4,46%6,82% KOSU0,35%-0,35%0,35%-0,26%-0,64%0,57% FERR6,03%2,11%5,99%-4,85%1,27%0,57% FRAN4,61%2,46%4,93%0,00%1,91%3,98% Seminář DSS

B UDOUCÍ PRÁCE Porovnávání podle několika kritérií Využití distribuovaných výpočtů Distribuovaná simulace Paralelní běh několika simulací Automatické nastavování statických parametrů agentů Seminář DSS

P UBLIKACE R. Lipka, P. Herout: “ Implementation of Traffic Lights in JUTS ”, Proceedings of Tenth International Conference on Computer Modelling and Simulation EUROSIM/UKSim 2008, Cambridge, 2008, pp. 422 – 427. R. Lipka: “ Verification and validation of JUTS ”, work to fulfil Queueing theory subject requirements, Plzeň, R. Lipka: “ Comparison of Different Traffic control Agents ”, The 2nd Young Researchers Conference on Applied Sciences - Conference Proceedings Book, Plzeň, 2008, pp. 19 – 24. R. Lipka, P. Herout: “ System for Comparison of Traffic Control Agents’ Performance”, Proceedings 23rd European Conference on Modelling and Simulation ECMS, Madrid, 2009, pp. 151 – 157. R. Lipka, P. Herout: “ Systém pro volbu vhodné strategie pro řízení městské dopravy ” (System for selection of appropriate strategy of urban traffic control), Telematika pro regionální dopravu – Sborník konference, Brno, R. Lipka: “ System for comparison of traffic control agents ”, State of the Art and Future Research, Technical Report No. DCSE/TR , Plzeň, R. Lipka, P. Herout: “ Scenario-based approach to agent’s evaluation ”, Proceedings of 7th EUROSIM Congress, Prague, R. Lipka: “ Reconstruction of turning directions at the intersection ”, Annals of DAAAM International Vienna 2010, Zadar, 2010, pp – Seminář DSS