Alternativní řešení vysokorychlostního železničního systému v ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní síť vysokorychlostních tratí v České republice
Advertisements

Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ Odborné.
Rozvojové záměry na železnici
Veselí nad Lužnicí – České Velenice
Tisková konference MD a SŽDC
Strategie dopravy MD ČR
APLIKACE ERTMS/ETCS v ČR
občanská koalice Nádraží v centru říjen 2006
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov ČVUT v Praze Fakulta stavební Katedra technických zařízení budov Energetický audit VYHLÁŠKA.
ODBAVOVACÍ A INFORMAČNÍ SYSTÉMY
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Dispečerské řízení pražského metra
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Plánování dopravní infrastruktury z pohledu projektanta
Elektrotechnické a elektronické systémy v dopravě (ESD)
PŘEDPJATÝ VLÁKNOBETONOVÝ SLOUPEK PROTIHLUKOVÉ STĚNY
Představení oblastí možné spolupráce Fakulty stavební VŠB - TU Ostrava
1 TP Interoperabilita Železniční Infrastruktury Praha, Expertní skupina Rozhraní v období Ing. Jiří Jelének VÚKV a.s. Bucharova.
Reaktorová fyzika I pro 3. ročník zaměření TTJR, JEŽP a JZ
VYUŽITÍ MALÉ VĚTRNÉ ELEKTRÁRNY PRO VYTÁPĚNÍ MALÝCH OBJEKTŮ
Zvýšení rychlosti nákladní kolejové dopravy
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v podmínkách ČR Prezentace projektu stránka: 1 K617X1MG Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu.
Drážní společnost Kdo jsme Parta studentů, kterou zajímá železnice a městská doprava Lidi, co pro Vás RÁDI pořádají exkurze.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zásady navrhování dopravních – železničních staveb
Projekt: Praktický průvodce ekonomikou aneb My se trhu nebojíme! Reg. č.: CZ.1.07/1.1.34/ Nové trendy v investování.
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. Zkušenosti z použití TSI za subsystém Řízení a zabezpečení V ÝZKUMNÝ Ú STAV Ž ELEZNIČNÍ, a.s. Obsah:  Použité.
Možnosti financování správy majetku a provozu budov z Evropských strukturálních fondů Aktuální výzvy, potenciál IROP a vícezdrojové financování Michal.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Nové nařízení TEN-T a zařazení systému RS ČR do sítě TEN-T Ministerstvo dopravy Odbor strategie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
Rozvojové záměry na železnici
V Českých Budějovicích, únor 2017
Tabulky traťových poměrů
Odborný seminář: Vliv čerpání finančních prostředků z OP PIK na konkurenceschopnost české ekonomiky Čerpání dotací z Operačního programu Podnikání a.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Unifikace trakčních napájecích soustav na sítích SŽDC a ŽSR
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Regionální integrovaná doprava
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Materiálně-technické podmínky železniční dopravy
Využití technologie RFID ve společnosti Nábytek Penta, s. r. o.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Projekt - K620 Řízení a modelování silniční dopravy
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Rehabilitace kanalizačních staveb na poddolovaném území
UNIVERZITA PARDUBICE Dopravní fakulta Jana Pernera
Výukové a výzkumné centrum v dopravě
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
PROJEKT PŘÍPRAVY A REALIZACE POLYFUNKČNÍHO DOMU
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Tisková konference – Metro D
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Studie proveditelnosti nové trasy Praha – Beroun / Hořovice
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Pozitivní ekologické dopady projektu
Transkript prezentace:

Alternativní řešení vysokorychlostního železničního systému v ČR Mezioborový projekt Alternativní řešení vysokorychlostního železničního systému v ČR Bakalářský program: K620X1AA, K620X1AD, K620X1AM Magisterský program: K620XARD, K620XARM

Proč se zabývat VRT? 90 km/h auto Cestovní doby „od domu k domu“ u různých dopravních prostředků

Proč se zabývat VRT? p Zvýšení přepravní poptávky v závislosti na zvýšení cestovní rychlosti

Podstata alternativního řešení navázání na probíhající modernizaci tranzitních koridorů s výhledem na jejich budoucí použití pro vysokorychlostní tratě (VRT) nahrazení úseků, na kterých nebude ani po modernizaci dosažena rychlost 140 - 160 km/h a nebude možné je využít pro budoucí VRT

Přednosti alternativního řešení maximální zhodnocení investic vložených do současné modernizace tranzitních koridorů omezení délky novostaveb VRT z toho plynoucí větší pravděpodobnost realizace VRT na území ČR možnost etapizace výstavby VRT

Úsek VRT řešený v projektu studie VRT mezi Prahou a Brnem s možností odbočné větve směrem na Ostravu využití modernizovaného I. koridoru v úseku Praha - Sedlíšťka (trať 010) nahrazení nevyhovujícího úseku Choceň - Č.Třebová - Brno připojení VRT na trať 250 ve stanici Česká

Úsek VRT řešený v projektu

Časové úspory dosažené díky plánované VRT

Skupiny pracující na projektu stavební - obor DI zabezpečovací - obor AI ekonomická - obor ME v plánu je také vznik dalších skupin: vozební, energetické, telekomunikační, provozně – technologické nebo ekologické

Skupina stavební se dosud zabývala návrhem směrového a výškového vedení VRT mezi Sedlíšťkou a Českou křížením VRT s významnými sítěmi a produktovody posouzením únosnosti a geologickým složením podloží seznámením se s územím v okolí vedení tratě a pořízením fotodokumentace návrhem možnosti odbočného uzlu - Českomoravského trojúhelníku (ČMT) studií odbočné tratě do žst. Mohelnice srovnáním klasické konstrukce svršku s pevnou jízdní dráhou a rešerší ve světě používaných typů svršků návrhem kritérií pro výběr vhodného typu železničního svršku

Skupina zabezpečovací se dosud zabývala seznámením se s moderními typy vlakových zabezpečovačů zpracováním trakční chara-kteristiky a výpočtem brzdných kinematických poměrů pro vysokorychlostní jednotky návrhem osazení ČMT pevnými návěstidly stanovením konkrétních kinematických poměrů na odbočné větvi a v oblasti ČMT

Skupina ekonomická se dosud zabývala seznámením s již zpracovanými částmi projektu tak, aby na ně mohla navázat z hlediska stanovení investiční náročnosti zamýšlené vysokorychlostní tratě vypracováním vhodné metodiky posuzování ekonomické náročnosti projektu dále má v programu zpracování přehledu možných způsobů financování výstavby a provozu VRT

Diplomové práce v rámci projektu V rámci projektu proběhly nebo probíhají tyto diplomové práce: Volba typu konstrukce jízdní dráhy VRT Průzkum trasy VRT z hlediska úložných zařízení a venkovních energetických vedení Provozně ekonomická studie VRT pro horizont 2010 -2015 Provozně ekonomická studie VRT pro horizont 2015 - 2020

Co čeká na nové studenty? Pokud se zapojíš do projektu, můžeš pracovat na: návrhu vhodných vlakových souprav pro VRT návrhu jízdních řádů projektu energetického napájení detailní specifikaci stavebních objektů (mostů, tunelů) studii investiční náročnosti průzkumu podmínek ekonomické návratnosti

Lidé, kteří pracují nebo pracovali na projektu stavební skupina Martin Večeřa, David Luksza, Ondřej Krulikovský, Ladislav Vomastek, Jindřich Volc email: veceram@seznam.cz zabezpečovací skupina Michal Peštuka a Martin Smejkal ekonomická skupina Michal Hladík, Tomáš Baloun, Milan Bíma

e - mail: jap.opava@quick.cz Vedoucí projektu Ing. Jaroslav Opava, CSc. bývalý technický ředitel a vedoucí zkušební laboratoře ČD VÚŽ, v současnosti působí na Dopravní fakultě Jana Pernera v Pardubicích a FD ČVUT odborník na železniční problematiku s mnoha zkušenostmi z dlouholeté praxe tel. +420 720 265 055 e - mail: jap.opava@quick.cz

Podrobnosti na http://www.fd.cvut.cz/projects/k620xar/ Několik slov na závěr Jestli vás náš projekt zaujal a máte chuť se do něj zapojit, stačí si jej jen zapsat Podrobnosti na http://www.fd.cvut.cz/projects/k620xar/