Prvouka 3.ročník ZŠ „Mapa a krajina, světové strany na mapě“ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Poměr Prvouka 3.ročník ZŠ „Mapa a krajina, světové strany na mapě“
„Mapa a krajina, světové strany na mapě“ Prvouka 3.ročník ZŠ „Mapa a krajina, světové strany na mapě“
Co zobrazuje mapa? Povrch krajiny Krásy přírody 1 2 3 4 5
Známe více druhů map? Ano Ne 1 2 3 4 5
Známe mapy turistické, vlastivědné, automapy… Ano Ne vlastivědná turistická automapa 1 2 3 4 5
Jsou na mapě důležité barvy? Ano Ne 1 2 3 4 5
Co označuje na mapě modrá barva? Veškeré vodstvo (řeky, potoky, rybníky, moře) Oblohu 1 2 3 4 5
Co označuje zelená barva? Nížiny podél řek, místa do 200m nad mořem Trávu 1 2 3 4 5
Co označují různé odstíny hnědé barvy? Krajiny položené výše než 200m nad mořem (nazýváme je vysočiny) Ornou půdu 1 2 3 4 5
Jsou na mapě zakresleny skutečnosti? Ano, smluvenými značkami (silnice, řeky, města, hrady..) Nejsou 1 2 3 4 5
Co uvádí měřítko mapy? Kolikrát jsou na mapě zmenšeny vzdálenosti vzhledem ke skutečným rozměrům Skutečnou vzdálenost 1 2 3 4 5
Vyjmenuj hlavní světové strany: Sever, jih, západ, východ Zapadání, vycházení 1 2 3 4 5
Na kterou stranu směřuje polední stín? V poledne je stín nejkratší a směřuje na sever Směřuje na západ a je nejdelší 1 2 3 4 5
Vyjmenuj názvy vedlejších světových stran: SV, SZ, JV, JZ VS, ZS, VJ, ZJ 1 2 3 4 5
Na kterou stranu se díváš, když pozoruješ východ slunce? Na východ Na jih 1 2 3 4 5
Téma: Prvouka 3.ročník ZŠ „Mapa a krajina, světové strany na mapě“ Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Microsoft Office Zoner - České kliparty 1, 2, 3 Autor: Mgr. Jana Brdová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)