Kulturní dějiny, 2. + 3. ročník 21. 9. 2011 Mgr. Ondřej Kunc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Advertisements

Baroko.
Evropská kultura v 16.století počátek protireformace
Baroko.
Celková charakteristika
Doba Charakteristika Znaky
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
BAROKNÍ DOBA 8. ROČNÍK.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Dějiny umění Charakteristika uměleckého stylu
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Kulturní dějiny 29. dubna 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Barokní architektura v českých zemích
Obecná charakteristika Architektura
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
BAROKO Doba protikladů.
Operační program vzdělání pro konkurenceschopnost 1.1. Globální grant: Zvyšování kvality ve vzdělávání ve Zlínském kraji PROJEKT CZ.1.07/1.1.08/
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
1/ Barokní architektura
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Opakování Test znalostí
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
BAROKO - umělecký směr 16. – 18. století
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_08_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
BAROKO.
I. Starověké středomoří
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Kultura v 17. a 18. století, barokní architektura
Renesance a humanismus
RENESANCE.
ITALSKÉ VÝTVARNÉ BAROKO
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Barokní architektura © Markéta Ceháková, 2012.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Baroko a barokní lidová zbožnost Tomáš Brychta, Jiří Mikšík.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Říjen 2011 Ročník 8. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a společnost Dějepis Modernizace společnosti.
Románský sloh úvod, charakteristika Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Evropský sociální fond.
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
Literatura období humanismu a renesance
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
KULTURA 17. – 18. STOLETÍ OSVÍCENSTVÍ důraz na rozum (racionalismus)
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Radikálně barokní architektura
Italská renesance a humanismus
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Baroko VY_32_INOVACE_46_931 Projekt.
Kultura v 17. a 18. století, barokní architektura
Renesance a humanismus
Architektonické směry
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Rozvoj vědy a změny ve společnosti – konec 17. a 18. století
RENESANCE 15. a 16. století. RENESANCE 15. a 16. století.
Transkript prezentace:

Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc

 úvod do období  italská architektura  italské sochařství  italské malířství  francouzská architektura  francouzské sochařství  francouzské malířství

 období vrcholného absolutismu  pokročilá fáze protireformace a osvícenství  hranice:  třicetiletá válka ( )  Velká francouzská revoluce (1789)  rozdělení Evropy  vznik koalicí

 katolická církev  jezuitský řád  Ignác z Loyoly  nejednotnost baroka:  radikální, dramatická forma  klasicizující proud  realismus

 Mikuláš Koperník  Galileo Galilei  Francis Bacon  Jan Amos Komenský  René Descartes  Giordano Bruno

 řecké baros = hojnost (přemíra dekoru)  portugalské barroco = velká perla nepravidelných tvarů  latinské verruca = bradavice  do 19. století baroko = posměšný název pro něco podivného, nepravidelného

 návaznost na renesanci  kostel Il Gesú v Římě  Jacopo Barozzi da Vignola  vzorem pro jezuitské kostely

 zakladatelem dynamického typu baroka  složité stavby plné kontrastů  kostel San Carlo alle Quattro Fontane  konvexně-konkávní křivka

strop kupole