Prvouka 3.ročník ZŠ „DOMOV-RODINA-TRADICE -VÁNOCE“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropské vlajky 5. ročník
Advertisements

NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_Rodina TÉMA: Příbuzenské.
Doplněk Český jazyk 7. ročník ZŠ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Která věta je správně Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt.
Prvouka – 2. ročník „Podzim v sadu“
Matematika - 7. ročník Celá čísla - souhrn
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Český jazyk – 2.ročník „Slovo, slabika, hláska, písmeno“
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika Poměr 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Měřítko mapy, plánu Matematika 7. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek objemu
Procenta 1 - úvod Matematika 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Křížovka – příbuzenské vztahy
Matematika – 2.ročník ZŠ Zábavná matematika
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Mezilidské vztahy 3. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Převody jednotek hmotnosti - 1 Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Převody jednotek délky
Převody jednotek obsahu
Zaokrouhlování – 5. ročník
Početní výkony s desetinnými čísly - 1
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Násobení desetinných čísel
Početní výkony s desetinnými čísly - 2
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítání a odčítání desetinných čísel Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Určování druhé mocniny a odmocniny
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření listopad 2011
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Transkript prezentace:

Prvouka 3.ročník ZŠ „DOMOV-RODINA-TRADICE -VÁNOCE“ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Poměr Prvouka 3.ročník ZŠ „DOMOV-RODINA-TRADICE -VÁNOCE“

Domov-rodina-tradice-vánoce

Co je domov? Místo, kde žijeme se svými rodiči a sourozenci Místo kdekoli na světě 1 2 3 4 5

Jaký by měl být domov? Krásný, bezpečný, veselý, útulný.. Ošklivý, studený, špinavý.. 1 2 3 4 5

Co je základem lidské společnosti? Rodina Kamarádi 1 2 3 4 5

Kdo tvoří základní rodinu? Matka, otec a děti Všichni příbuzní 1 2 3 4 5

Kdo patří do širšího okruhu rodiny? Kamarádi a spolužáci Sourozenci našich rodičů a prarodiče 1 2 3 4 5

Je nutné znát svoji adresu? Ano, adresu musíme znát Nemusíme ji znát 1 2 3 4 5

Mohu svoje osobní údaje sdělovat cizím lidem? Cizím a neznámým lidem osobní údaje nesděluji, nebavíme se s nimi Sdělujeme jen na požádání 1 2 3 4 5

Mámina sestra je moje: Známá Teta 1 2 3 4 5

Tátův bratr je můj: Strýc Kamarád 1 2 3 4 5

Tetina maminka je moje: Babička Maminka 1 2 3 4 5

Můj bratr je maminčin: Syn Strýc 1 2 3 4 5

Tatínkův syn je můj: Bratr Kamarád 1 2 3 4 5

Tatínkův tatínek je můj: Dědeček Strýc 1 2 3 4 5

Co je to rodokmen? Znázornění příbuzenských vztahů v rodině Je to silný kmen stromu 1 2 3 4 5

Kdo žije v dětských domovech? Děti, které nemohou žít ve vlastní rodině Děti, které nechtějí žít ve vlastní rodině 1 2 3 4 5

Chodili dříve do práce jen tatínkové? Ano – vydělávali na živobytí rodiny Ne – vydělávali všichni členové rodiny 1 2 3 4 5

Co dříve dělaly maminky? Staraly se o děti a domácnost Chodily na návštěvy k sousedkám a kamarádkám 1 2 3 4 5

Co dělaly dříve starší děti? Pečovaly o mladší sourozence a pomáhaly rodičům při práci Nedělaly nic Práce na poli Práce na pokl 1 2 3 4 5

Pracují dnes většinou oba rodiče? Ano Ne 1 2 3 4 5

Dělí se dnes členové rodiny o domácí povinnosti? Většinou ano Nedělí se 1 2 3 4 5

Jaké výhody přináší rozdělení povinnosti pro každého člena rodiny? Více času na sport, zábavu…být spolu Žádné výhody rozdělení nepřináší 1 2 3 4 5

Co nám dnes šetří čas a usnadňuje práci v domácnosti? Elektrické přístroje - mixér, robot, lux, pračka… Když si pořídíme hospodyni 1 2 3 4 5

Jaké rodinné oslavy se slaví? Svátky a narozeniny členů rodiny Velikonoce a Vánoce 1 2 3 4 5

Udržují se v rodinách lidové tradice a zvyky? Neudržují se Ano, Velikonoční svátky…Vánoce 1 2 3 4 5

Je rozhodující při volbě dárku cena? Určitě ano, chceme nejdražší dárky Cena při volbě dárku nemusí rozhodovat 1 2 3 4 5

Proč lidé slaví Vánoce? Jsou to svátky pokoje, lásky a rodiny Pro dárky 1 2 3 4 5

Co se jí tradičně u nás o Vánocích? Rybí polévka, kapr se salátem, vánočka, sušené ovoce Pečená husa s knedlíkem 1 2 3 4 5

Jak se jmenují písně, které se o Vánocích zpívají? Jsou to ukolébavky Jsou to koledy 1 2 3 4 5

Co znamená o štědrovečerní večeři jeden talíř navíc? Nečekaný host Talíř na rybí kosti 1 2 3 4 5

Z které země k nám přišel zvyk strojit vánoční stromeček? Z Anglie Z Německa, teprve před 150 lety 1 2 3 4 5

Téma: Prvouka 3.ročník ZŠ „DOMOV-RODINA-TRADICE -VÁNOCE“ Použitý software: držitel licence - ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. Windows XP Professional Microsoft Office Zoner - Internet Autor: Mgr. Jana Brdová ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p.Tř. (www.zsrozmital.cz)