Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763 ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ II. Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: 3. 4. 2013 Cílový.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ
HABSBURKOVÉ NA ČESKÉM TRŮNĚ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
MAKEDONIE, ALEXANDR VELIKÝ
České stavovské povstání
Prioritní osa: 1 − Počáteční vzdělávání Oblast podpory: 1.4 − Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
I can, I can´t Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
POHÁDKY 2 – EVROPŠTÍ AUTOŘI
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
STUDENÁ VÁLKA 50. – 60. léta 20. století
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.
RENESANCE A HUMANISMUS
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_11 Tematická.
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- architektura 19.století PhDr. Pavlína Mikulcová.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.11 Název pro školu:
Národní divadlo 5. ročník
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
NÁSTUP HABSBURKŮ NA ČESKÝ TRŮN
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.A.12 Název pro školu:
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
ICT – 2 – 3 – 21 HV - Bedřich Smetana
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_19_CJL_NP2 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Kultura 2. poloviny 19. století, Národní divadlo
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ICT VL Pravěk – procvičování 4.R
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
ICT 2 – 3 – 25 HV František Škroup – Kde domov můj
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny
DĚJINY KULTURY Skryté památky českého umění- sochařství a malířství 19.století PhDr. Pavlína Mikulcová.
ICT M 5.R. Jednotky času
Smyslová ústrojí člověka
Stavba těla živočichů Savci
Národní divadlo 8. ročník.
Památky národního obrození
Májovci, ruchovci a lumírovci léta 19. století
Národní divadlo Praha Mgr. Nikola Vykydalová.
Národní divadlo čeští herci Autor: Adam Zivner. Národní divadlo - obecně Zlatá kaplička v Praze nejznámější divadlo v ČR příspěvková organizace ČR zřizovatel.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Dolní Benešov AUTOR: Mgr. Alena Malíková NÁZEV:VY_32_INOVACE_20: Vlastivěda 5.ročník TEMA: Národní divadlo ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/
ČESKÁ KULTURA A SPOLEČNOST V 2. POLOVINĚ 19. STOLETÍ Vypracoval: Jakub Kuchta.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Národní divadlo Mgr. Hana Šenková Počátky vlastenci uvažovali už v roce 1844 navrhl Palacký národní sbírka – přispívali chudí lidé i šlechta.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice AUTOR : Mgr. Jana Christenová NÁZEV: Vy_32_INOVACE_02_Národní divadlo TEMA: Národní divadlo.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav AUTOR: Jana Valášková NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_DĚJEPIS TEMA: Národní divadlo ČÍSLO PROJEKTU:cz.1.07/1.4.00/
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ AutorMgr. Jiřina Holešovská Ročník5. Datum ŠablonaV/2 Č. materiáluVY_52_INOVACE_06.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
NÁRODNÍ DIVADLO.
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
AUTOR: Marcela Kaderová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic     EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení.
Transkript prezentace:

Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ II. Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.

Vzdělávací oblast: ČLOVĚK A SPOLEČNOST – D, VkO Vzdělávací obor: Dějepis Tematický okruh: Novověk Téma: České země v druhé polovině 19. století Metodický list/anotace: Prezentace je určena k výkladu a doplnění učiva, jako podklad pro zápis žáků a opakování probraného učiva. Jazyk: čeština Očekávaný výstup: Žák popíše postavení českých zemí v rámci Habsburské monarchie v 2. polovině 19. století a na vybraných příkladech demonstruje hlavní kulturní události této doby. Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina:

3. K ULTURA Dějiny udatného českého národa, díl 91.: stoleti/video/ Odpověz na otázky? 1. Jak se nazýval první spolek u nás? Čemu se věnoval? Hlahol/ zpěv 2. Jak se jmenoval nejdůležitější spolek u nás? Sokol 3. Kdo jej založil? Miroslav Tyrš a Jindřich F ȕ gner

Miroslav Tyrš - zakladatel 1.

Vznikají národní spolky. Hlahol – pěvecký. Sokol – tělovýchovný: Zakladatelé: M iroslav Tyrš a Jindřich F ȕ gner. 2.

4. N ÁRODNÍ DIVADLO Nejvýznamnější kulturní akce. DUČN, díl 87.: 1. Odkud pocházely základní kameny? Z významných míst 2. Kdy ND vyhořelo? Kdo složil zahajovací skladbu pro otevření ND? Jak se jmenovala? Bedřich Smetana / Libuše

Budova Národního divadla 3.

4. K umělcům, kteří se podíleli na výzdobě přiřaď jejich obor: a) Josef Zítek b) Vojtěch Hynais c) Mikoláš Aleš d) Josef Václav Myslbek 5. Jaký nápis je na oponě ND? Národ sobě Architekt Malíř Sochař

Celonárodní sbírka – otevřeno, vyhořelo – znovuotevřeno Bedřich Smetana – Libuše. Opona – „národ sobě“ – malíř Vojtěch Hynais

Opona od Vojtěcha Hynaise 4.

Architekt – Josef Zítek. Malíř – Mikoláš Aleš. Sochař – Josef Václav Myslbek.

POUŽITÉ ZDROJE M onografie Hlavačka, M. Dějepis pro 8. ročník základní školy. 2. vydání. Praha: SPN- pedagogické nakladatelství, spol. s. r. o., ISBN s. 88 Obrázky 1. Obrázek 1.: Jedudedek. [online]. Volné dílo dostupné na www: Obrázek 2.: Jedudedek. [online]. Volné dílo dostupné na www: _Jind%C5%99ich_F%C3%BCgner.jpg _Jind%C5%99ich_F%C3%BCgner.jpg 3. Obrázek 3.: Paddy. [online]. Dostupný pod licencí CC BY - SA na www: Obrázek 4.: Tlusťa. [online]. Volné dílo dostupné na www: