Austrálie Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/21.3311 Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická a ZŠ speciální Liberec, Orlí 140/7
Austrálie Austrálie je nejmenší světadíl. Rozkládá se zde jen jeden stát- Australský svaz. Žije zde 20 milionů obyvatel.
Povrch Pobřeží je málo členité. Na jihu kontinentu je Velký australský záliv. Při východním pobřeží se nachází Velká útesová bariéra s nejrozsáhlejšími korálovými útvary na Zemi Součástí Austrálie je i ostrov Tasmánie.
Povrch Austrálie leží v tropickém a subtropickém pásmu. Jsou zde rozsáhlé pouště - Velká písečná poušť, Velká Viktoriina poušť a Gibsonova poušť. Nejznámější řeky jsou Murray a Darling. Na východě je Velké předělové pohoří a Australské Alpy
Zemědělství V Austrálii se pěstuje hlavně pšenice, ta se i vyváží. V Austrálii se chová i přes 100 milionů ovcí.
Průmysl Austrálie je hospodářsky vyspělý stát. Těží nerostné suroviny jako černé uhlí, železné rudy a bauxit. Těží se taky zlato a diamanty.
Města Hlavním městem je Canberra. Další významná města jsou Sydney, Melbourne, Perth, Adelaide
Venkov Zemědělské farmy jsou od sebe velmi vzdálené. Běžným dopravním prostředkem jsou malá letadlo, která vozí poštu, zásoby i lékařskou pomoc. Děti se vzdělávají doma pomocí počítačů.
Otázky : Kolik států se nachází na kontinentu Austrálie? Co se v Austrálii těží ? Z čeho se skládá velká útesová bariéra? Jak se jmenuje hlavní město Austrálie?
Odpovědi : 1 – Australský svaz Černé uhlí, železné rudy a bauxit nebo zlato a diamanty. Z korálových útesů Canberra
Všechny použité obrázky jsou z http://wikipedia.cz
jméno autora Pavlína Lejsková název projektu Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3311 číslo šablony III/2 Inovace výuky pomocí ICT předmět/ ročník zeměpis / 8.ročník pořadové číslo DUM 18 datum 13.5.2013 název DUM Austrálie Výuková prezentace s kontrolními otázkami. Určeno pro frontální výuku se třídou. V závěru hodiny žáci samostatně vypracují zadané otázky, poté si ověří správnost odpovědí. Prezentaci je vhodné doplnit prací s metodická poznámka k využití atlasem. Prezentace může být použita jako zápis do žákovských sešitů.