PROCVIČENÍ MOZKOVÝCH HEMISFÉR, IMPROVIZACE Prezentační techniky 18.3. 2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kam se točí Tobě ?.
Advertisements

Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Aktivizační programy pro seniory
Organizace táborů a soustředění pro žactvo
Předmět: Český jazyk - sloh Cílová skupina: 6. ročník ZŠ
Studentská inovace praxí
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace
CÍLE VE SPORTU Mgr. Eva Tomešová, Ph.D
PhDr. Eva Tomešová, Ph.D CÍLE VE SPORTU PhDr. Eva Tomešová, Ph.D
Teorie atletické přípravy dětí a mládeže
Herní systémy Zásadní způsoby vedení hry celého družstva v útoku a v obraně, s předem vymezenými úkoly jednotlivcům, skupinám hráčů i celému družstvu po.
PREZENTAČNÍ TECHNIKY, Improvizace ve skupinách i jednotlivě.
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink.
Pedagogické minimum – lektorské dovednosti
Prodejní dovednosti pro společnost Chodura Konkurenceschopnost a kvalita - cesta k úspěchu zemědělského podniku.
Profesionální prezentační dovednosti a jejich trénink Cíl: V době vymezené na seminář zopakovat a prohloubit znalosti a dovednosti účastníků v oblasti.
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Technická, taktická a psychologická příprava
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
, PREZENTAČNÍ TECHNIKY Poznání sebe sama ve skupině (jak jednám při hromadné aktivitě)
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
P ROJEKTOVÉ PLÁNOVÁNÍ Druhá část presentace – týmová práce.
TAKTICKÁ PŘÍPRAVA Teoretická příprava.
P REZENTAČNÍ TECHNIKY MgA. Eva Suková
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
1. Datum vytvoření: Téma: Popis krajiny Cíl prezentace: Práce se smysly při popisu okolní krajiny Časová dotace: 45 min Anotace: Výukový materiál.
Seznamovací kurz primy s výukou vybraných kapitol biologie a zeměpisu Gymnázium a SOŠ Hostinné.
KIV/PRO Cvičení Prvočísla Vyberte si (přirozené) číslo od 500 do 1000 Vyberte si 10 (přirozených) čísel od 2 do 100 Číslo vybrané z prvního.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Motorické schopnosti Motorické schopnosti jsou obecné kapacity jednotlivce, projevující se ve výsledcích pohybové činnosti, jinak jsou skryté, latentní.
Aktivity na seminá ř i Prezenta č ních technik Skupinová spolupráce.
Regulační prostředky v psychologické přípravě sportovce
TALENT ..
MYŠLENKOVÉ MAPY ÚVOD A PRÁCE S NIMI MODUL KURZU PRÁCE S INFORMACEMI
Reedukace SPU s využitím počítačů
PYRAMIDA Celá čísla.
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Pedagogická komunikace
Podnikání a kulturní odlišnosti Úvodní seminář podzim 2008 Boris Janča
DIDAKTIKA LYŽOVÁNÍ.
Vývojová dysfázie.
Muzikoterapie RReceptivní – poslouchání hudby AAktivní – vlastní tvorba hudby (dítě hraje, zpívá, vyťukává rytmus) Intenzivně rozvíjí zejména smyslové.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Prezentační techniky  Vytvořit bez mluvení řady podle zadaných parametrů (barva vlasů atd.), co nejrychleji  Smysl: zpětná vazba ke spolupráci.
KOMUNIKACE A JEDNÁNÍ s LIDMI – na vysoké škole, v organizaci, ve společnosti.
HVM – RVP PV a hudební činnosti v MŠ Osnova pro studenty středních pedagogických škol oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
PLAVÁNÍ V KONDIČNÍCH PROGRAMECH Lekce č. 26 Irena Čechovská Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky.
Dramatizace v jazykové, komunikační a slohové výuce.
Mozek. Co je to mozek? - je řídící integrační orgán nervové soustavy člověka -kontroluje veškeré tělesné funkce - činnost srdce - trávení - pohyb - řeč.
Vnímání, pamět, myšlení. Vnímání jak, čím, co? senzorické stádium, syntetické stadium (třídění a interpretace) co vnímání ovlivňuje postoje, emoce, očekávání,
Fáze motorického učení fázeÚroveň zvládnutí poh. dovednosti Vnější projevyProcesy v CNSMentální aktivita I. Seznámení Velmi nízkáGeneralizace (souhyby,
MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK Vojtěch Smejkal, Mikuláš Radouš.
kurzy tenisu pro děti z mateřských a základních škol
Vliv týmové spolupráce na výsledky zdravotnických zařízení
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
OSNOVA PŘEDNÁŠKY: Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. Biologické základy R. Členění rychlostních schopností – druhy R. Tréninkové.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Paměť Mgr. Vladimír Velešík.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Východiska pro rozvoj kreativity
Úvod do matematické analýzy - pokračování 3
Metodicko – organizační normy
Sociální psychologie – CŽV 2012
Kam se točí Tobě ?.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí.
Kam se točí Tobě ?.
Kam se točí Tobě ?.
Transkript prezentace:

PROCVIČENÍ MOZKOVÝCH HEMISFÉR, IMPROVIZACE Prezentační techniky

„Oběť  Cvičení se odehrává v malých skupinkách po cca 4 hráčích. Jeden se ptá na matematické otázky, druhý na slovní otázky (ne typu ano/ne), třetí ukazuje pohyb. Úkolem „oběti“ je odpovídat střídavě na otázky a zároveň opakovat pohyb předcvičujícího.  Smysl cvičení: procvičení koordinace tělesného pohybu a slova (přemýšlení dvojího typu), schopnost koncentrace, trénink mozkových hemisfér

Kontinuální vyprávění + čísla  Skupina cca 6 hráčů kontinuálně vypráví příběh. Jeden je vždy přerušen a náhodně vybraný hráč má za úkol pokračovat. V průběhu jsou hráčům ukazovány karty s čísly, z nichž každé reprezentuje určitý pohyb. Hráč, který mluví, musí zároveň předvést pohyb, který symbolizuje ukázané číslo.  Smysl: koordinace přemýšlení (dvojité kódování) a pohybu, spolupráce, koncentrace, vnímání partnerů, paměť

Improvizace - slova  Na daný časový limit má každý mluvit o slově, které si právě vylosoval. Slova předtím hráči píší na lístečky (vytvářejí skupinovou zásobárnu slov).  Smysl: rozvoj fantazie, improvizovaného jednání, vědomého vystupování, prověření vlastních rétorických dovedností, schopnost dát zpětnou vazbu