Rostliny na jaře 4. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROMĚNY PŘÍRODY NA JAŘE - 2. ROČNÍK
Advertisements

Semenné rostliny 4. ročník
Rostliny našich rybníků 4.ročník
Rostliny a živočichové
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Rostliny na jaře.
Evropské vlajky 5. ročník
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Listnaté stromy a keře 4. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Rostliny v okolí lidských obydlí
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Prvouka – 2. ročník „Podzim v sadu“
Listy, květy a plody rostlin
Ovoce a zelenina 4. ročník
Houby 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Plazi 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Podmínky života na Zemi 5.ročník
Savci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Společenstvo les – test
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Matematika – 5. ročník Násobení a dělení desetinných čísel 10 a 100
Evropa – vegetace 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Mocniny - úvod Matematika 8. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika - opakování 5. ročník
Zaokrouhlování čísel na desítky a stovky
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Prvouka – 2. ročník ZŠ „JARO“
Převody jednotek délky a obsahu Matematika – 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zlomky – 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Neživá příroda Prvouka – 3. ročník
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Matematika - 7. ročník Sčítání celých čísel
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Zaokrouhlování – 5. ročník
Matematika – Pamětné dělení 5. ročník
Subtropický pás 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Sčítáme dvojciferná čísla Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Matematika Násobení a dělení celých čísel 7. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Dělení se zbytkem 5. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Člověk a jeho svět 4. ročník
Části stromů Strom v ročních obdobích Význam zeleně pro člověka
VY_32_INOVACE_Sib_III_08 Třídění rostlin Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Stavba kvetoucí rostliny Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):04/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
LESNÍ KVETOUCÍ ROSTLINY
Rostliny Prvouka – 3. ročník
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
05 Květiny a stromy na jaře
Jednotky hmotnosti 5. ročník
Anotace Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Jarní květiny Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
VY_52_INOVACE_23_ Stavba těla semenných rostlin
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Živá příroda.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Transkript prezentace:

Rostliny na jaře 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Rostliny na jaře 4. ročník

Rostliny na jaře

Květy slouží k rozmnožování rostlin Listy rostlina dýchá.Prostřednictvím listů rostlina přijímá oxid uhličitý a vydávají kyslík Stonek nese listy a květy rostlin. Pomocí listů stoupá k listům a květům voda s živinami Kořeny upevňují rostlinu v půdě, z půdy čerpají vodu s živinami

Tyto barevné plátky vytvářejí korunu Tyto barevné plátky vytvářejí korunu. Svou barevností a vůní lákají hmyz, který květ opyluje. Při opylení jsou pylová zrna tyčinek přenesena na lepkavou bliznu pestíku. Pestík je samičí část květu. Po opylení se z oplodněného vajíčka v semeníku vyvíjejí semena, kterými se rostli rozmnožují Tyčinky jsou samičí části květu Při opylení květu, např. hmyzem, dojde ke spojení samčí a samičí části květu. Hmyz tak květu pomáhá vytvářet semena.

Jaterník podléška Bledule jarní Sněženka podsněžník Sedmikráska chudobka

Krokus fialový Violka vonná Orsej jarní Narcis zahradní

Pomněnka bahenní Pampeliška lékařská Sasanka hajní Pryskyřník rolní

Konvalinka vonná Blatouch bahenní Tulipán zahradní Prvosenka jarní

Jednoleté rostliny Jednoleté rostliny vyklíčí ze semene, postupně vyrostou, vykvetou, přinesou plody se semeny a na podzim zahynou. Zimu přečkají jen semena.

Dvouleté a vytrvalé rostliny Dvouleté a vytrvalé rostliny vyklíčí z podzemních částí, to znamená z kořenů s přízemními pupeny, cibulí, hlíz a oddénků.

Dřeviny Koruna Větve Kmen Kořeny

V zahradách a v sadech na jaře vykvétají květy ovocných stromů V zahradách a v sadech na jaře vykvétají květy ovocných stromů. Po opylení květ odkvete a začne se vyvíjet plod. třešeň jabloň

meruňka hrušeň

Květy dalších listnatých stromů jírovec lípa

Javor Buk

Rostliny na jaře – přírodověda 4. ročník ZŠ Použitý software: držitel licence – ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. Windows XP Professional PowerPoint Přírodověda – Věra Štiková – Nová škola Přírodověda – RNDr. J. Jurčák - Prodos Přírodověda – J. Mladá, L. Podroužek – SPN Přírodověda – D. Kvasničková - Fortuna Přehledy živé přírody - Alter Obrázky z internetu Autor: Mgr. Iva Hořejší ZŠ J. J. Ryby v Rožmitále p. Tř. (www.zsrozmital.cz)