Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Advertisements

Řecko - Perské války.
Název: Řecko-perské války Autor: Mgr. Eva Vondrková
Hrádek u Nechanic Anna Vojtěchová.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Boj Řeků za svobodu.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Jagellonci a nástup Habsburků
ŘECKO PERSKÉ VÁLKY.
Klasické období.
Bitva u Marathonu Dějepis Autor: Pavel Hrstka
Řecko Klasická doba BC.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Řecko-perské války (500 př.n.l. – 448 př.n.l.)
ŘECKO – PERSKÉ VÁLKY. ŘECKO – PERSKÉ VÁLKY Struktura hodiny Opakování 2. Příčiny konfliktu 3. Bitva u Marathónu 4. Bitva u Thermopyl 5. Bitva u Salamíny.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Klasické období 5. – 4. st. př. n. l.
př. Kr. ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Klasické období.
Název Řecko-perské války I. Předmět, ročník Dějepis, prima
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Řecko - Perské války kolem 500 př. n. l. byli řecké městské státy v Malé Asii ovládnuty Perskou říší krále Dárea I. proti perské nadvládě vypuklo neúspěšné.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Řecko-perské války 6. ročník.
Klasické období.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Dějepis Starověk – Řecko 2 Pavel Šupka
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Anotace: Na číselné ose čtou čísla, která se postupně objevují.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Řecko-perské války Boje Řeků za svobodu.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Klasické Řecko 5. – 4. stol. př. n. l.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Téma: ŘECKO-PERSKÉ VÁLKY Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Klasické období Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 5/2012.
Digitální učební materiál: Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Řecko-perské války Název sady: Staroorientální státy.
ŘECKÉ DĚJINY.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589 – příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Šimonová Datum: Název: VY_12_INOVACE_17_D6.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Starověké Řecko – Války Řeků za svobodu DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_10-35_ ŘECKO_PERSKÉ VÁLKY projektu: CZ.1.07/1.4.00/
5. – 4. st. př. n . l. Řecko – perské války. 5. – 4. st. př. n . l. Řecko – perské války.
ŘECKO - PERSKÉ VÁLKY (5. stol. př. n. l.).
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
Velké historické bitvy starověku část 1. Řecko – Perské války
Velké historické bitvy starověku část 1. Řecko – Perské války
Velké historické bitvy starověku 1. část Řecko-perské války
Řecko-perské války - úvod
Transkript prezentace:

Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana CZ.1.07/1.1.10/

Dějepis 6. ročník Věra Branšovská

Perská říše V 6. stol. před n. l. začala ohrožovat rozkvétající řecké městské státy rozpínavost PERSIE. Jejím cílem bylo ovládnout Středomoří. 8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1131&bih=592

Řecké osady v Malé Asii se vzbouřily proti perské nadvládě.Na pomoc jim přišly Z Řecka jen Atény. Účast aténských lodí se stala pro Peršany záminkou k válečné výpravě do Řecka.

1. bitva u Marathónu ( r. 490 př.n.l.) Perské vojsko vedené králem Dáreem se vylodilo u Marathónu v Atice. Athénskému vojsku velel Miltiades, který rychlým útokem Peršany PORAZIL. &aq=f&aqi=&aql=&oq=

1. bitva u Marathónu ( r. 490 př.n.l.) Řekové X Peršanům voj. X vojáků Řekové zaútočili na křídla, sevřeli je do kleští a Peršané bitvu prohráli.

1. bitva u Marathónu ( r. 490 př.n.l.) 6 400Peršanů padlo, Řeků padlo 192. Dodnes je známá pověst o maratónském běžci,Feidippidovi který běžel 42 km, aby přinesl zprávu o vítězství do Athén. Řekl „ zvítězili jsme!“ a zemřel. 8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1131&bih=592

Příprava na obranu Řecka První útok Peršanů byl odražen. Atéňané se připravovali k obraně. Vybudovali silné loďstvo. 30 řeckých států uzavřelo spojenectví x Peršanům. 8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1131&bih=592

2. bitva u Thermopyl ( r. 480 př.n.l.) Perské vojsko se vrátilo do Řecka s králem Xerxem. Jeho vojsko přešlo úžinu Helespont a střetli se v soutěsce u Thermopyl. 8&source=og&sa=N&tab=wi&biw=1131&bih=592

2. bitva u Thermopyl ( r. 480 př.n.l.) Řeckému vojsku velel spartský král Leonidas. Peršanů bylo 1, 5 miliónů vojáků. Řekové po tři dny odolávali přesile.

2. bitva u Thermopyl ( r. 480 př.n.l.) Zrádný Řek Efialtes ukázal Peršanům cestu do zad. Leonidas poslal spojence domů a se svými vojáky hrdinně všichni padli.

Athény Řekové vyklidili město, ženy a děti se schovali na ostrov Salamína. Starci zůstali na Akropoli. Peršané zpustošili zemi a Athény se ocitly v plamenech.

Zdroje: Pavel Augusta, František Honzák Dějiny starověkého Řecka a Říma učebnice pro ZŠ Nakladatelství práce s.r.o., Praha 1994 www. google.cz