Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Italské sochařství v období renesance
Advertisements

Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
MICHELANGELO BUONAROTTI Ruční posun 1498 – 1500 Michelangelovi bylo 22 let když na žádost francouzského kardinála započal tvořit pro kapli v bazilice.
R ENESANCE SE VYZNAČUJE ZESVĚTŠENÍM ( OPROTI GOTICE, KDY VEŠKERÉ UMĚNÍ BYLO PODŘÍZENO CÍRKVI ), ČLOVĚK SE SVOU INDIVIDUALITOU, ROZUMEM, POZNÁVÁNÍM SVĚTA,
Galérie UFFIZI Itálie.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Řecká architektura a sochařství
RENESANCE A HUMANISMUS
Baroko.
Michelangelo Buonarroti Leonardo da Vinci
Leonardo da Vinci Vrcholná renesance.
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Evropské barokní malířství Barokní radikalismus
Kulturní dějiny 29. dubna 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Michelangelo Název školy
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
BAROKO Doba protikladů.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Renesance a humanismus v Itálii
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Renesance.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc.  ( )  průkopník v sestrojení perspektivy  studium na přesných výpočtech  Nalezinec neviňátek.
Nizozemské malířství 17. století
Mistr z Urbina „Mladík s velkým srdcem a mimořádným talentem“
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis

RENESANČNÍ SOCHAŘSTVÍ V OBDOBÍ RENESANCE
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
Toskánsko – Florencie II.
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc.
Barokní architektura © Markéta Ceháková, 2012.
Renesance Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
RENESANCE - pokračování
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc.  vliv antiky  pozornost na člověka  studium proporcí lidského těla  náměty a symboly: ◦ pieta ◦ sv.
Kulturní dějiny Mgr. Ondřej Kunc.  přesun centra do Prahy  Rudolf II. = sběratel umění  na dvoře umělci, filozofové, vědci, myslitelé 
Michelangelo Buonarroti architekt MgA. Lukáš Psík wikipedia
Michelangelo Buonarroti sochař MgA. Lukáš Psík
Kodexy Výtvarná dílaSochy & plastiky Věda & vynálezy ČLOVĚK - VYNÁLEZCE - GÉNIUS „Mezi malířstvím a sochařstvím neshledávám jiný rozdíl, nežli že sochař.
Zeměpis cestovního ruchu Florencie (Firenze) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Simona Steinbauerová. Dostupné z Metodického.
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Renesance Yuliya Mechsheryakova, Kristina Nesterenko.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV: VY_32_INOVACE_ S17 TEMA: Stručné dějiny výtvarného.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Michelangelův život Narozen 6. března 1475 v Caprese, Itálie. Matka mu zemřela, když mu bylo šest let. Vyrostl bez lásky. Táta chtěl, aby byl kupcem.
Název školy: ZŠ Průhonice
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Od přelomu 2. a 1. tisíciletí př.n.l.
Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Křivonosková Kateřina
Poznávací zájezd do Říma
  Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Umění a kultura, výtvarná výchova, Renesance Autor: Mgr. Olga Pasovská.
Transkript prezentace:

Kulturní dějiny 23. března 2011 Mgr. Ondřej Kunc

 Michelangelo Buonarroti  Raffael Santi

  génius světového umění  sochař, malíř, architekt a básník  snaha o pochopení člověka v jeho složitosti, smyslu lidské existence  studium u Domenica Ghirlandaia  vliv medicejského dvora

 Boj kentaurů s Lapithy  Madonna na schodech ◦ teprve 17letý ◦ základní rysy jeho díla  Pieta ◦ nejdůležitější rané dílo ◦ kostel sv. Petra v Římě ◦ jediné podepsané dílo

 nejznámější a nejslavnější socha  pokažený mramorový blok  florentská signorie  u vchodu paláce Vecchio  vybrané místo dle komise  dokonalé znázornění proporcí lidského těla  ne aristokrat, ale pracující člověk

 velkolepý projekt  37 soch  pouze torzo  Mojžíš  dva otroci  finito x infinito

 příkaz Julia II.  původní odmítnutí  iluzivní rozdělení valené klenby  výjevy z Geneze  jedna velké oslava člověka a lidstva  postavy plastické, téměř sochařské  vše vyjádřeno postoji nebo gesty