Perspektiva Perspektiva je optický jev, jenž způsobuje: Perspektiva je optický jev, jenž způsobuje: – že se vzdálené objekty jeví zdánlivě menší než objekty.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lom světla F f čočky, lidské oko Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Advertisements

Odraz světla na rozhraní dvou optických prostředí
2.9.1 Rozšíření euklidovského prostoru o nevlastní prvky
Čočky (Učebnice strana 110 – 114)
Základy fotografování kompozice snímku
Světelné jevy a jejich využití
JAK POŘÍDIT KVALITNÍ SNÍMKY PRO PROJEKTY V POZEMNÍ FOTOGRAMMETRII METODICKÝ NÁVOD
1. Základy fotografování
Základy digitální fotografie
Dalekohledy (Učebnice strana 121 – 123)
Optické vlastnosti oka
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
MT. Světlo a expozice  Množství světla dopadající na objekt Denní doba Počasí Černá/bílá Barvy Jas.
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření:
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Zobrazení zrcadlem a čočkou
Světelné jevy Optika II..
Oko jako optická soustava, optické přístroje
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Světlo se po dopadu na jiné optické prostředí
19. Zobrazování optickými soustavami
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Kulová zrcadla duté – světlo odráží vnitřní povrch kulové plochy
VY_32_INOVACE_FOTF11260ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
DALEKOHLEDY Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Lom světla.
PERSPEKTIVNÍ ZOBRAZOVÁNÍ HRANATÝCH PŘEDMĚTŮ
Optická mikroskopie Marek Vodrážka.
VY_32_INOVACE_21-04 Pravděpodobnost 4 Geometrická pravděpodobnost.
Rozptylky - zobrazování
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
VY_32_INOVACE_FOTF11360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Středové promítání dané průmětnou r a bodem S (Sr) je zobrazení prostoru (bez S) na r takové, že obrazem bodu A je bod A‘=SAr. R – stopník přímky.
39. Geometrická optika II Martin Lola.
Odraz světla.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Fyzika 8. ročník Mgr. Marcela Kubátová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_616_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Plán bytu Co je perspektiva, byla známa vždy?.
Vady optického zobrazování
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Co dnes uslyšíte? Zavedení středového promítání.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
PERSPEKTIVNÍ ZOBRAZOVÁNÍ OBLÝCH PŘEDMĚTŮ
Perspektiva.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Klasifikace lineární perspektivy
DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁTY
PERSPEKTIVA.
Název školyZákladní škola a mateřská škola Libchavy Název a číslo projektu EU peníze pro ZŠ Libchavy CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivityIII/2.
Kulová zrcadla. vyleštěná kovová plocha zrcadla má tvar části kulové plochy 1.duté zrcadlo: - světlo se odráží od části vnitřního povrchu kulové plochy.
Mikroskop. poprvé sestaven v roce 1590 v Nizozemsku Zachariasem Jansenem.
OPTICKÉ PŘÍSTROJE Lupa slouží k pozorování malých blízkých předmětů spojná čočka s ohniskovou vzdáleností do 25 cm zvětšuje 10x předmět.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Užití čoček TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_04 TÉMA: VYNÁLEZY.
délka 1,2 m Johann a Zacharias Jansenové (16. stol.) Systém dvou čoček Typy světelných mikroskopů.
39. Geometrická optika II Martin Lola.
Zobrazení dutým zrcadlem
Optické přístroje VY_32_INOVACE_59_Optické přístroje
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Optické přístroje, mikroskop a související témata Jana Jurmanová.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Ohnisková vzdálenost čoček Vypracoval: Lukáš Karlík
Čočky Vypracoval: Lukáš Karlík
Název projektu: Škola a sport
F-Pn-P054-Vypukle_zrcadlo
Čočky průhledná optická prostředí princip založen na lomu světla
F-Pn-P053-Dute_zrcadlo PAPRSKOVÁ OPTIKA 3. DUTÉ ZRCADLO.
Transkript prezentace:

Perspektiva Perspektiva je optický jev, jenž způsobuje: Perspektiva je optický jev, jenž způsobuje: – že se vzdálené objekty jeví zdánlivě menší než objekty blízké –dvě či více rovnoběžných linií se směrem k horizontu opticky zužují (bod kde se obě rovnoběžné linie setkávají, se nazývá úběžník) –Objektivy s menší ohniskovou vzdáleností zdůrazňují perspektivu více

Perspektiva

Hloubka ostrosti Je rozsah vzdáleností od objektivu, ve kterých je objekt zobrazen ostře Je rozsah vzdáleností od objektivu, ve kterých je objekt zobrazen ostře

Hloubka ostrosti čím menší je vzdálenost, na kterou je objektiv zaostřen, tím je hloubka ostrosti menší čím menší je vzdálenost, na kterou je objektiv zaostřen, tím je hloubka ostrosti menší čím větší je ohnisková délka objektivu tím je hloubka ostrosti menší čím větší je ohnisková délka objektivu tím je hloubka ostrosti menší čím menší je aktuální zvolené clonové číslo (zaclonění) objektivu, tím je hloubka ostrosti menší čím menší je aktuální zvolené clonové číslo (zaclonění) objektivu, tím je hloubka ostrosti menší