Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0349 Šablona: III/2VY_32_inovace_583.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_79.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Biologie 1.E
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_172.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo projektu:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_534.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_431.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_224.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_365.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_423.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_245.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_174.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Sinice I.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_533.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_524.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
  Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2VY_32_inovace_585.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_372.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_259.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_383.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_432.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KUB_04.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2VY_32_inovace_590.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_368.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
2014 Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Semiautonomní organely a cytoskelet
Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková
2014 Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona : III/2VY_32_INOVACE_256.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
Fotosyntéza.
Název prezentace (DUMu): Buňky
3. Autotrofní a heterotrofní organismy
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Bakterie.
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
Bakterie Nikola Klaclová.
NÁZEV ŠKOLY: ČÍSLO PROJEKTU: NÁZEV MATERIÁLU: TÉMA SADY: ROČNÍK:
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Srovnání prokaryotické a eukaryotické buňky
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2VY_32_inovace_583

Jméno autora:Mgr. Marie Koutná Třída/ročník:I. Datum vytvoření: Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Tematická oblast:Témata z prokaryotních organismů Předmět:Biologie Výstižný popis způsobu využití, případně metodické pokyny: Kontrola znalostí žáků. Klíčová slova: prokaryotní organismy, bakterie, sinice, archea Druh učebního materiálu:AZ kvíz

Aerobní bakterie žijící volně v půdě, fixující vzdušný dusík

Gramnegativní bakterie. Je původcem několika bakteriálních onemocnění. Jsou přenášena zejména klíšťaty, mouchami a krvesajícím hmyzem.

Kmen domény bakterie, vyznačující se schopností fotosyntézy.

Nákaza.

Jak nazýváme bakterie tohoto tvaru?

Bakterie patřící k střevní mikrofloře teplokrevných živočichů, včetně člověka.

Modré fotosyntetické barvivo sinic, schopné fotosyntetizovat již při nízké úrovni osvětlení.

Jak se nazývá jedno ze základních barvení v mikrobiologii, které dalo základ rozdělení bakterií na Gram pozitivní (G+) a Gram negativní (G-). Toto dělení je založeno na různé stavbě bakteriální stěny.

Primární hostitelé bakterii způsobujících mor.

Organismy získávající energii pro syntézu organických sloučenin rozkladem látek, přijímaných z okolí.

Období mezi vstupem nákazy do organismu a vypuknutím nemoc.

Membránové struktury sinic, ve kterých probíhá fotosyntéza.

Saxualně přenosné onemocnění.

Kruhová molekula DNA, charakteristická pro prokaryotické buňky.

Peptidoglykan, hlavní složka stěny bakterií.

Bakterie, které oxidují amoniak na dusitany a dusičnany.

Drobné mikroskopické útvary uvnitř buněk, se specifickou funkcí, které jsou funkční obdobou orgánů u živočichů.

Prokaryotické organismy obsahující chlorofyl A a cholorofyl B.

Organely buněk, jejichž funkcí je tvorba proteinů.

Tvorba kopií molekuly DNA. (zdvojení)

Jak nazýváme bakterie tohoto tvaru?

Klidové stádium bakterii, které slouží k dlouhodobému přežití nepříznivých podmínek.

Bakterie, které potřebují k životu teplotu 40 °C a více.

Oxid uhličitý využívají fotoautotrofní bakterie jako zdroj……………

Přemnožení sinic vlivem zvýšeného znečištění povrchových vod minerálními látkami.

Nepohlavní rozmnožování bakterii.

Spojení bakterii, při němž dochází k přechodu dědičné informace (DNA) z jedné bakterie do druhé.

Malá, většinou kruhová molekula DNA schopná replikace, která se přirozeně vyskytuje v cytoplazmě některých bakterii.

Použité zdroje: Jelínek, Jan; Zicháček, Vladimir. Biologie pro gymnazia. 7. rozšiřene vydani, nakladatelstvi Olomouc, s. ISBN Rozsypal, Stanislav. Nový přehled biologie. 1. vyd. Praha: Scientia, 2003, xxii, 797 s. ISBN Miková, Jana. AZ- kvíz. In: Metodický portál [online] [cit ]. Dostupné z: